Csatornák szintjén a TV2, csatornaportfólióknál a TV2 Csoport nyerte a múlt hetet minden fontosabb célcsoportnál. A hét legnézettebb műsorát viszont a Duna Tv sugározta.
A nyári tévés holtszezon idején mostanában az volt a felállás, hogy főműsoridőben és a kereskedelmi célcsoportoknál meglehetősen szorosan alakult a verseny a TV2 és az RTL között, sokszor 1 százalékponton belüli különbségekkel. Múlt héten azonban a TV2 kicsit jobban elhúzott a fő konkurensétől az említett célcsoportoknál is. Főműsoridőben a 18-49 éveseknél 1,4 százalékpontot, a 18-59 éveseknél 2,6 százalékpontot tett ki a két csatorna közötti differencia, a TV2 javára.
A teljes portfóliókat nézve is igaz, hogy a 33. héten a TV2 Csoport kicsit nagyobb előnyt hozott össze a korábbiaknál. A legközelebb a 18-49 éveseknél, főműsoridőben járt hozzájuk az RTL Magyarország, de ez is 3 százalékpontot jelentett (TV2 Csoport: 22,8%, RTL Magyarország: 19,8%). A TV2 Csoportnak legjobban fekvő bontásban – teljes nap, teljes lakosság – pedig a 10 százalékpontot is meghaladta az előnyük (TV2 Csoport: 24,9%, RTL Magyarország: 14,5%).
Teljes napot nézve erős hete volt az MTVA-nak is. A teljes lakosság mellett a 18-49 és a 18-59 évesek körében is a harmadik helyre futottak be a TV2 Csoport és az RTL Magyarország után. (A 18-49 és 18-59 éveseknél jellemzően az AMC, vagy a Paramount a harmadik).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 33. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,8 | 15,5 | 10,8 |
RTL | 9,2 | 8,5 | 9,4 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 33. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 9,2 | 11,9 | 9 |
RTL | 5,7 | 5,2 | 5,8 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 22,4 | 24,9 | 21,6 |
RTL Magyarország | 16,7 | 14,5 | 16,6 |
MTVA | 7,8 | 11,9 | 6,2 |
AMC Networks | 5,1 | 5,0 | 5,1 |
Paramount Global | 4,5 | 3,6 | 5,2 |
Network4 | 3,8 | 4,9 | 2,7 |
Antenna Entertainment Group | 3,5 | 2,6 | 3,8 |
Warner Bros.Discovery | 3,3 | 3,6 | 3,1 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 17,5% / 15,6% (18,4% / 16,9%)
Tények Plusz – 15,1% / 13,8% (14,4% / 14,1%)
Szerencsekerék – 13,3% / 12% (13% / 11,9%)
Zsákbamacska – 9% / 8,5% (korábbi héten a Drágám, add az életed: 6,4% / 6,8%)
RTL
Híradó – 17,8% / 16,4% (18% / 16,6%)
Fókusz – 12,2% / 12,5% (12,2% / 12,2%)
Celebrandi – 8,2% / 9% (9,1% / 9,3%)
A mi kis falunk – 8,4% / 8,3% (11,2% / 10,9%)
A 18-49 és a 18-59 éveseknél is jobb heti átlagot ért el az RTL Híradó, mint a Tények. Mostanában gyakoribb volt ennek a fordítottja. A Szerencsekerék jól teljesített, nyerte is a sávját. Érdekes módon nagyjából ugyanazt produkálták a vetélkedő új adásai, mint korábban az ismétlések. A Szerencsekerék utáni sávban a Drágám, add az életed ismétléseit a Zsákbamacska ismétlései váltották. Utóbbi egyértelműen jobban érdekelte a nézőket, bár a TV2 esti átlagát nem érte el.
Az RTL-en a Celebrandi kikapott a Szerencsekeréktől, de ha úgy nézzük, hogy korábban ebben a sávban futó produkciók mostanában hogyan teljesítettek, akkor végül is nem szerepel rosszul. Az RTL esti csatornaátlagától csak kicsivel maradt el a Celebrandi. A mi kis falunk ismétlések múlt héten kifutottak és úgy tűnik, hogy jókor, mert meglepően gyenge eredményeket hozott a sorozat ismétlése, a korábbi héthez képest több mint 2 százalékpontot esett az átlaga.
Azonban a hét legnézettebb műsorát nem a kereskedelmi csatornák, hanem a Duna Tv sugározta. Ez pedig a tűzijáték közvetítése volt, ami minden fontosabb korosztálynál első helyen végzett. A 18-49 éveseknél 245 ezer, a 18-59 éveseknél 371 ezer, a teljes lakosságnál 949 ezer nézőt vonzott az ünnepi tűzijáték közvetítése. S ha megnézik a lenti adatokat, akkor láthatják, hogy meglehetősen nagy előnnyel végzett az élen.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TŰZIJÁTÉK | DUNA TV | 371 932 | 19,8 |
ATLÉTIKAI VB 2023 | M4 SPORT | 242 629 | 17,6 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 234 484 | 13,9 |
HÍRADÓ | RTL | 228 704 | 21,6 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 226 960 | 17,8 |
TÉNYEK | TV2 | 226 413 | 20,7 |
FÓKUSZ | RTL | 164 236 | 12,5 |
HALÁLOS IRAMBAN 7. | TV2 | 153 993 | 9,5 |
ZSÁKBAMACSKA | TV2 | 148 955 | 10,5 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 148 016 | 9,1 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TŰZIJÁTÉK | DUNA TV | 949 999 | 25,0 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 725 186 | 20,2 |
TÉNYEK | TV2 | 642 837 | 25,3 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 581 586 | 19,8 |
ATLÉTIKAI VB 2023 | M4 SPORT | 574 085 | 19,1 |
HÍRADÓ | RTL | 499 863 | 19,7 |
AZ ARANYIFJÚ | TV2 | 389 463 | 18,2 |
TESTVÉREK | TV2 | 375 258 | 19,2 |
ZSÁKBAMACSKA | TV2 | 362 641 | 13,5 |
FÓKUSZ | RTL | 340 152 | 11,4 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TŰZIJÁTÉK | DUNA TV | 245 888 | 19,6 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 148 156 | 12,6 |
TÉNYEK | TV2 | 145 539 | 20,5 |
HÍRADÓ | RTL | 141 968 | 20,0 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 141 807 | 16,8 |
ATLÉTIKAI VB 2023 | M4 SPORT | 117 296 | 13,4 |
FÓKUSZ | RTL | 112 064 | 12,7 |
CELEBRANDI | RTL | 111 232 | 9,7 |
HALÁLOS IRAMBAN 7. | TV2 | 106 528 | 10,0 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 102 583 | 9,1 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás