- Hirdetés -

A vállalatvezetők szerint mindent megváltoztat a mesterséges intelligencia

|

Bár még számos megválaszolatlan kérdés merül fel a mesterséges intelligencia alkalmazása kapcsán, a vezetők 74 százaléka már most úgy gondolja, hogy a generatív AI előnyei felül fogják múlni a vele kapcsolatos aggodalmakat.

Nemcsak a fogyasztók, de a cégvezetők bizalmát is elnyerte a mesterséges intelligencia – derül ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb kutatásából. A statisztikák ugyanis azt mutatják, hogy jelenleg az AI alkalmazása az egyik legfontosabb kérdés, ha a cég jövőjéről van szó.

Bevételnövelés a mesterséges intelligencia által

A kétségtelen kockázatok ellenére, mint a szerzői jogok megsértése és a kiberbiztonság, a vezetők 74%-a úgy véli, hogy a generatív AI előnyei felül fogják múlni a vele kapcsolatos aggodalmakat. Míg 21%-uk számít arra, hogy iparágukat felforgatja a mesterséges intelligencia, addig a szervezetek 40%-a már csapatokat is létrehozott és költségvetési tervet is írt a technológiára, további 49%-uk pedig 12 hónapon belül tervezi ezt a lépést.

Az ügyfélszolgálat automatizálását segítő chatbotok, a termék- és szolgáltatástervezési lehetőségek, valamint az ügyfélélmény generatív AI-eszközei a legfontosabbak a szervezetek számára. A vezetők bíznak benne, hogy a technológia alkalmazása az ügyfélélményt interaktívabbá és vonzóbbá teszi (71%), illetve automatizált és személyre szabott támogatással javítja az ügyfélkiszolgálást (67%).

Hosszútávon csak nyerhetnek az AI-t alkalmazók?

A generatív mesterséges intelligencia sikeres bevezetését követően, hároméves időhorizonton a vezetők számos előnnyel számolnak. Úgy vélik, hogy az integráció 8%-os forgalomnövekedést és 7%-os költségcsökkenést fog eredményezni. Ezzel párhuzamosan a megkérdezettek jelezték, hogy 9%-os javulásra számítanak mind az ügyfelek elkötelezettsége és elégedettsége, mind a működési hatékonyság terén.

„A generatív mesterséges intelligencia egy olyan erő, amely átalakítja a szervezetek innovációját, felgyorsítva az iparág-specifikus felhasználási eseteket az értékteremtés érdekében. Nem meglepő, hogy ez már gyakorlatilag minden nagy szervezet cselekvési tervében prioritásként szerepel. Ahogy a vállalkozások felgyorsítják a generatív AI meghonosítása felé vezető lépéseiket, prioritásként kell kezelniük annak fenntartható bevezetését az egész szervezeten belül” - kommentálta Niraj Parihar, az Insights & Data globális üzletág vezérigazgatója és a Capgemini Group Executive Committee tagja.

A csúcstechnológiai ipar élen jár a generatív AI bevetésében

A csúcstechnológiai iparág vezetői vannak a leginkább meggyőződve (84%) arról, hogy a generatív mesterséges intelligencia általános hatása pozitív lesz. Az iparági vezetők közel 70%-a mondta, hogy szervezetüknél kísérleti generatív AI-projektek vannak folyamatban és 18%-uk állítja, hogy már bevezette a generatív AI-t néhány fronton vagy üzleti funkcióban. A két legfontosabb felhasználási terület a részletes formák 3D-modellezése és a prediktív karbantartás.

A vezetők többsége (67%) ágazattól függetlenül az informatikai funkciókban látja a legnagyobb potenciált a generatív mesterséges intelligenciában. A vezetők szerint az AI az értékesítés (54%), valamint a marketing és kommunikáció (48%) területén is értéket teremt.

Új szerepkörök az AI-nak köszönhetően

A kutatás eredményei szerint a generatív mesterséges intelligencia át fogja venni a projektkoncepciók és kezdeti tervek kialakítását, így az alkalmazottak szerepe az ötletelés és a létrehozás helyett a felülvizsgálat és a finomítás felé fog elmozdulni.

Az eredményeket elnézve a vezetők 69%-a úgy véli, hogy a generatív mesterséges intelligencia új szerepkörök megjelenéséhez vezet majd, mint például az AI-auditor és az AI etikai szakértő. Az új, generatív AI-alapú szerepkörök bevezetése kapcsán a vezetők 68%-a szerint a technológia, munkaerőbe való integrálása jelentős beruházásokat igényel majd a tehetségek továbbképzése terén.

A fenntartható bevezetés kritikus fontosságú

A szervezetek közel 80%-a megértette, hogy a generatív mesterséges intelligencia fenntartható bevezetése és skálázása kritikus fontosságú. Ezzel együtt a vállalatok 78%-a tisztában van vele, hogy a generatív AI nagyobb szén-dioxid-kibocsátással járhat, mint a hagyományos IT-programok. A saját modelljeik betanítását tervező szervezeteknek (8%) azonban csak mintegy fele tett lépéseket az ezzel járó környezeti hatás mérséklésére, ami rávilágít a fenntarthatóság érdekében tett konkrétabb erőfeszítések szükségességére.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...