- Hirdetés -

Videósorozattal és korlátlan nethozzáféréssel segít a Yettel

|

Az okostelefonok használata mára annyira megszokottá vált, hogy eszközünk mindig a kezünk ügyében, de legalább a közelünkben kell, hogy legyen. Ha egy reggel véletlenül a mobiltelefonunk nélkül indulunk el, szinte biztosan visszafordulunk az eszközért. De mi a helyzet a gyerekekkel? Számos olyan kutatás lát napvilágot, amely szerint a fiatalok egyre korábban kezdik az okoseszközök használatát, és – főleg tapasztalatlanságuk miatt – rengeteg káros tartalommal találkozhatnak a neten. Ennek elkerülésében szerepe van a szülőnek, segíthet benne egy tapasztaltabb testvér, de a megelőzésben, a felkészülésben az internetszolgáltatók szerepe is indokolt. A Yettel elkötelezett az internet biztonságos használatának terjesztése mellett, ezért most az internet tudatos használatát segítő animációs-videósorozattal és tanévindító ajánlattal készül a sulikezdésre.

A digitális eszközök és az online világ mindennapjaink szerves részévé váltak, és ez alól a gyermekek sem jelentenek kivételt. Minél több időt töltenek a fiatalok az online térben, annál inkább megnő a veszélye, hogy számukra káros tartalommal találkoznak, sokuk pedig egyáltalán nincs felkészülve az ilyen helyzetek helyes kezelésére.

Az Internet Matters brit nonprofit szervezet friss felmérése szerint az idejük nagy részét az online térben töltő 9-15 évesek sokkal több nem kívánt tartalommal találkoznak a közösségi médiában, mint a digitális világban kevésbé aktív társaik. Akik rendszeresen interneteznek vagy posztolnak a közösségi média-felületeken, azok 68%-a biztosan találkozott már erőszakos tartalommal, magát ismerősnek kiadó idegennel, manipulált képekkel, abúzussal vagy felkavaró üzenettel, 37%-uk állítása szerint ráadásul mély nyomott hagyott bennük ez a tapasztalás.

A gyerekek sehol nincsenek biztonságban, ha az internetes veszélyekről van szó, a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli idei országos felmérése ugyanis hasonló eredményeket hozott. Itthon a fiatalok már egészen korán – 7-10 éves korban – találkoznak nem nekik való tartalommal, 71%-uk pedig már biztosan találkozott álhírekkel, felnőtt tartalommal, zsaroló vagy adathalász üzenettel, illetve magát a gyerekekkel nagyjából egykorúnak kiadó felnőttel az online térben.

A tudatosság fejleszthető

A Yettel ProSuli programja részeként nagy hangsúlyt fektet a gyerekek online biztonságának és digitális tudatosságának növelésére. A ProSuli TudatosNet videósorozat 22, könnyen érthető epizódban aktuális, fiatalokat érintő témákat dolgoz fel, többek között az internetes zaklatással, a biztonságos internetezéssel, az álhírek és online átverések felismerésével, vagy a chat alkalmazások megfontolt használatával kapcsolatban. A rövid animációs videók gyerekeknek, szülőknek és tanároknak egyaránt hasznos segítség, hogy – akár egymást támogatva – elkerülhessék vagy helyesen kezelhessék az online térben előforduló kockázatokat.

Korlátlanul, biztonságosan

A Yettel nem csak az internet biztonságos használatában, de a tanuláshoz szükséges digitális eszközök terén, és hozzá a megbízható mobilnet-hálózatával is igyekszik segíteni. Az iskolakezdésre a digitális tanuláshoz ideális okostelefont, tabletet is kínál tarifái mellé, valamint az ajánlatban elérhető okoseszközök mellett a TudatosNet videósorozat aktuális epizódjának megtekintésével – a videókban megtalálható kód aktiválásával – augusztus és november között havonta egyszer 7 nap korlátlan nethozzáférést is biztosít. Az extra adatkeret az aktiválást követő 7 napig érvényes belföldön.

A ProSuli programról: a Yettel digitális oktatási programja akkreditált képzéssel és folyamatos szakmai támogatással pedagógusokat támogat abban, hogy olyan digitális oktatási képességeket sajátítsanak el, amelyekkel a kornak megfelelő, a fiatalok számára élvezetesebb és a pedagógusok szempontjából is hatékonyabb tanórákat tarthassanak. A ProSulihoz iskolák is csatlakozhatnak; idén 25 új résztvevővel már országszerte közel 160 iskola része a programnak. A projekt a digitális oktatási területen aktív tanári közösség kiépítését tűzte ki célul és szupergyors mobilnet hozzáféréssel segíti a tanintézmények digitális útra lépését. 2023 szeptemberétől a ProSuli újabb szintre lép: a tanév kezdetétől egy országos digitális nagyköveti hálózat létrehozásával öt digitális nagykövet pedagógus kezdi meg a munkát, akik országszerte helyszíni szakmai segítséget és módszertani támogatást nyújtanak kollégáiknak a projekthez csatlakozott iskolákban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...