Újabb részletek az idei Golden Drum Fesztiválról

Szeptember 1-ig meghosszabbították a nevezési határidőt a Golden Drum pályázatra, illetve új kategóriákat is bejelentettek a szervezők, emellett pedig már néhány előadó nevét is közzétették. A Golden Drum Fesztivál visszatér gyökereihez a szlovéniai Portorož városába, ahol az első fesztivált közel három évtizeddel ezelőtt rendezték meg.

Az idei rendezvény mindent ígér a magával ragadó és elgondolkodtató előadásoktól kezdve a legjobb alkotások díjazásáig, amelyeket a díjátadó során értékelnek. Bőséges lehetőség lesz a tanulásra, kapcsolatépítésre és bulira is 2023. október 9-10. között.

A Complete Pass egy mindenre kiterjedő utazást kínál a fesztiválon. Tartalmazza a Radio Capris által támogatott Warming up Party-t október 9-én a News Café Portorožban, amely megadja az alaphangot a kreatív zsenialitás világában való elmerüléshez. Október 10-én a résztvevők beléphetnek a fesztivál előadásaira, amelyek tele lesznek a legújabb trendekkel és kreatív meglátásokkal. Ezeken a programokon olyan kivételes előadók vesznek részt, akik az iparág különböző területein szerzett tapasztalattal rendelkeznek. A fesztivál csúcspontja a Mastercard által támogatott, várva várt díjátadó lesz a Golden Star Partyval, amelyet a HitRadio Center szervez a Caffe Teaterben, Piranban, ahol a kreativitás ünneplése mellett a kapcsolatépítésre is lehetőség nyílik egy vibráló közegben.

Megvan az előzetes program

A Golden Drum színpadon Kabai Dániel, a Netflix EMEA kreatív stratégiáért felelős vezetője fog sztorikról “sztorizni”, olyan magával ragadó alkotásokon és videókon keresztül, amelyek segítenek a tagoknak felfedezni azokat a tartalmakat, amelyeket szeretni fognak a Netflixen.

Rob Chalmers, a Dentsu Creative EMEA régiójának Élmény igazgatója az exponenciális változások korában az élmény birodalmába fog merülni. Elmagyarázza majd, hogy a jelenlegi környezetünket olyan erők mozgatják, amelyek következetesen újraértelmezik az egyének és a márkák közötti dinamikát.

Ashwini Deshpande, az indiai Elephant Design társalapító igazgatója és az Impact Magazine 50 legbefolyásosabb női médiaszemélyiségének egyike a Plurality of Design in India előadás címmel a hagyományos koncepciókat és azok designbeli kortárs tükröződését fogja érinteni a saját régióján keresztül,

Amy Rodgers, a brit WARC Creative tartalomért felelős vezetője elárulja, hogy a kreatív hatékonyság válsága továbbra is fennáll-e. Amy bemutatja a nyertes munkákat, és megmutatja, mi működik a figyelemért folytatott versenyben.

Barbara Evans, a német Mediaplus Group ügyvezető partnere és Eva Bodecker Thunborg, a svéd Mediaplus Nordic vezérigazgatója a fenntarthatóság fontos témáját járja körül. A "Fenntarthatóság – ne csak beszéljük, csináljuk is!" című előadásuk során kiemelik annak jelentőségét, hogy a reklámiparban is meg kell ragadni a bolygónk jövőjének megőrzését szolgáló lehetőségeket.

A nagy AI-vitában Elav Horwitz, a McCann Worldgroup ügyvezető alelnöke és az alkalmazott innováció globális igazgatója, valamint Catalin Dobre, a McCann Worldgroup Romania társ-vezérigazgatója és kreatív igazgatója, a McCann CEE regionális kreatív igazgatója vesz részt.

Jerzy Hołub, a Mastercard Lengyelország, Csehország és Szlovákia marketingigazgatója, az idei Glass Lion for Change díj idei kitüntetettje egy magával ragadó kerekasztal-beszélgetést vezet, a Mastercard támogatásával.

Daniela Iebba, a Heineken globális márka kommunikációs igazgatója és Mihnea Gheorghiu, a Le Pub Global kreatív igazgatója a 150 Years On - Navigating the Future of Socialising című beszélgetésen elárulják, milyen kreatív varázslat rejlik a kétszeres Golden Drum "Év márkája" díjas Heineken mögött.

Meghosszabbított határidő, új kategóriák

A Golden Drum 2023. szeptember 1-jéig meghosszabbítja a pályázati határidőt, és minden olyan művet befogad, amelyet 2022. augusztus 16. és 2023. augusztus 21. között sugároztak, tettek közzé vagy valósítottak meg először.

A fesztivál vadonatúj verseny kategóriát hirdet meg: a Creative Media Excellence Drum, és ezzel együtt az “Év Legjobb Médiaügynöksége” díjat. A verseny újdonsága a Game Changer kategória is, amelyet olyan kampányoknak szánnak, amelyek feszegetik a reklámozás hagyományos módjait. Ez az egyetlen olyan kategória a főversenyben, amely világ bármely részéből induló pályázó számára is nyitott.

A 42 országból érkező ügynökségek, hirdetők, ügyfelek, tervező/gyártó cégek, médiavállalatok és más kreatívok hat különböző szekcióban nevezhetnek munkáikkal: One-Channel Drum, Omni-Channel Drum, Craft Drum, Creative Media Excellence Drum, Creative Business Excellence Drum és a különleges All Juries Section.

A világ minden tájáról érkező 30 év alatti fiatal alkotók ismét lehetőséget kapnak arra, hogy próbára tegyék tudásukat a Szlovén Idegenforgalmi Hivatallal együttműködésben minden évben megrendezésre kerülő Young Drummers Versenyén. Az idei "Egy randi egy mesterművel" című feladat a legjobb plakátötletet keresi. A győztes 1.000 eurós pénzjutalomban és egy ingyenes belépőjegyben részesül a Golden Drum Fesztiválra. A Young Drummers versenyre szeptember 12-ig lehet nevezni.