Az RTL-en egész jól startolt A konyhafőnök legújabb évada, legalábbis a 18-49 évesek körében. Erős hete volt az M4 Sportnak is, de a célcsoportok többségében továbbra is a TV2 számít piacvezetőnek.
Folytatódik a nyári adok-kapok az RTL és a TV2 között, azaz a hetek többségében a tavaszi szezonnál jóval szorosabb a két csatorna közötti verseny – főműsoridőben és a kereskedelmi célcsoportnál. Egy héttel ezelőtt még arról írtunk, hogy a TV2 elhúzott minden célcsoportnál az RTL-től, a mögöttünk álló héten azonban változott a helyzet. A 18-49 éveseknél főműsoridőben, ha kis előnnyel is, de az RTL nyerte a hetet (RTL: 10,9%, TV2: 10,7%). A 18-59 éveseknél viszont továbbra is a TV2 állt az élen (TV2: 11,3%, RTL: 10,6%). A 18-49 éveseknél az RTL nyerte az estéket hétfőtől péntekig, a TV2-é volt a hétvége. A 18-59 éveseknél már több estét nyert a TV2 (szerda, péntek, szombat, vasárnap), a teljes lakosságnál pedig a hét minden napján behúzta a főműsoridőt a TV2.
Az atlétikai világbajnokságnak – és a Forma-1-nek – köszönhetően erős hete volt az M4 Sportnak is. Az esti sávban harmadikok voltak, de azért a TV2 és az RTL pozícióját nem veszélyeztették. Azonban teljes napon és a teljes lakosságnál az 5,9 százalékukkal az 5,8 százalékos RTL elé kerültek, de a TV2 így is első helyen végzett a maga 11,1 százalékával.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 34. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,3 | 14,3 | 10,7 |
RTL | 10,6 | 10,1 | 10,9 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 34. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 8,8 | 11,1 | 8,4 |
RTL | 6,2 | 5,8 | 6,3 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 22,1 | 23,9 | 20,9 |
RTL Magyarország | 17,3 | 14,9 | 17,2 |
MTVA | 10,1 | 13,5 | 8,5 |
AMC Networks | 5,6 | 5,0 | 5,8 |
Paramount Global | 4,2 | 3,6 | 5,3 |
Network4 | 3,3 | 4,5 | 2,2 |
Warner Bros.Discovery | 3,1 | 3,6 | 3,0 |
Antenna Entertainment Group | 2,8 | 2,2 | 2,8 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 16,3% / 14,5% (17,5% / 15,6%)
Tények Plusz – 13,1% / 12,4% (15,1% / 13,8%)
Szerencsekerék – 12% / 10,8% (13,3% / 12%)
Zsákbamacska – 8,3% / 7,7% (9% / 8,5%)
RTL
Híradó – 16,2% / 15,1% (17,8% / 16,4%)
Fókusz – 11,5% / 11,2% (12,2% / 12,5%)
A konyhafőnök – 12,4% / 13,7% (korábbi héten a Celebrandi: 8,2% / 9%)
A fentiekből látható is, hogy mivel nyert sokat az RTL: a 18-49 éveseknél kimondottal jól kezdett A konyhafőnök, verték a Szerencsekereket. A 18-59 éveseknél már szorosabb volt a verseny a két műsor között, a teljes lakosságnál pedig a Szerencsekerék nyert, tehát korosztálytól függően egész jelentős különbségek láthatók.
Célcsoporttól függően a heti műsoros toplisták is eltérő sorrendet mutatnak. A 18-49 és a 18-59 éveseknél a vasárnapi Forma-1 futam volt a hét legnézettebbje, 194 ezer, illetve 291 ezer nézővel. A teljes lakosságnál a keddi Tények vonzotta a legtöbb, 667 ezer nézőt. Az RTL legjobban teljesítő műsora a 18-49 és a 18-59 éveseknél a hétfői A konyhafőnök volt, ami 176 ezres, valamint 230 ezres nézőszámmal futott. A teljes lakosságnál pedig a hétfői RTL Híradó hozta az RTL-nek a legtöbb, 519 ezer nézőt.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 291 985 | 20,5 |
A KONYHAFŐNÖK | RTL | 230 453 | 12,9 |
ATLÉTIKAI VB 2023 (Aug. 21.) | M4 SPORT | 230 442 | 12,3 |
TÉNYEK | TV2 | 229 630 | 19,7 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 228 351 | 12,6 |
HÍRADÓ | RTL | 227 960 | 19,6 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 204 580 | 15,6 |
HALÁLOS IRAMBAN 8. | TV2 | 203 514 | 11,3 |
ATLÉTIKAI VB 2023 (Aug. 27.) | M4 SPORT | 184 950 | 10,0 |
ATLÉTIKAI VB 2023 – STÚDIÓ (Aug. 21.) | M4 SPORT | 172 410 | 10,9 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TÉNYEK | TV2 | 667 247 | 24,9 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 645 655 | 17,2 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 524 459 | 17,7 |
HÍRADÓ | RTL | 519 897 | 19,5 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 508 653 | 17,5 |
ATLÉTIKAI VB 2023 (Aug. 27.) | M4 SPORT | 450 336 | 12,5 |
TESTVÉREK | TV2 | 412 408 | 19,5 |
AZ ARANYIFJÚ | TV2 | 397 451 | 17,2 |
A KONYHAFŐNÖK | RTL | 397 288 | 10,8 |
ATLÉTIKAI VB 2023 (Aug. 27.) | M4 SPORT | 376 917 | 10,2 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 194 894 | 20,2 |
A KONYHAFŐNÖK | RTL | 176 588 | 14,6 |
HÍRADÓ | RTL | 154 136 | 15,2 |
HALÁLOS IRAMBAN 8. | TV2 | 151 049 | 12,5 |
ATLÉTIKAI VB 2023 (Aug. 21.) | M4 SPORT | 143 995 | 11,2 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 140 271 | 11,6 |
TÉNYEK | TV2 | 135 280 | 17,7 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 122 793 | 14,4 |
FORMA-1 IDŐMÉRŐ EDZÉS | M4 SPORT | 119 325 | 16,2 |
FÓKUSZ | RTL | 110 210 | 12,8 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás