- Hirdetés -

Ezeket az autókat érdemes megvenni

|

Vannak, akik részvényekbe vagy ingatlanokba fektetik a pénzüket, mások autókba. Bár az ilyen jellegű befektetések rejtenek magukban némi kockázatot, ha megfelelő modellt választunk, hosszú távon jól járhatunk. Általánosságban elmondható, hogy a kifejezetten ritka, exkluzív és jól karbantartott gépkocsik ára az életkorukkal arányosan emelkedik. A carVertical autóipari szakértői készítettek egy listát azokról az autótípusokról, amelyek idővel egyre többet érnek, így tulajdonosaiknak jó eséllyel profitot hoznak.

Mercedes-Benz 190 (W201)

A Mercedes-Benz 190 (W201) már megjelenésekor is rendkívül népszerű modell volt, és az értéke azóta is folyamatosan nő. A 70-es években a Mercedes-Benz gyár tízszer többet költött új autók fejlesztésére, mint a versenytársai, ezért ezek a régebbi modellek szinte elpusztíthatatlanok. A legerősebbnek számító 190 E 2.5-16 Evolution II például ma már több százezer dollárba kerül. Ezzel együtt egy 2.3, 2.5 vagy 2.6 literes motorral felszerelt standard modellt még mindig jó áron vásárolhatunk meg.

Toyota MR2 (MK1)

A Toyota MR2 sorozat autóiban minden megtalálható, amire egy igazi rajongó vágyhat – hátsókerék-meghajtás, középmotor, gyors gázreakció és manuális sebességváltó. Az első generációs MR2 kompresszorral készült és 6,5 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/órás sebességre. A kétüléses, bukó fényszórókkal felszerelt klasszikus sportautó súlya alig egy tonna.

Mazda MX-5 Miata (NA)

A Mazda MX-5, más néven Miata a Toyota MR2 komoly riválisa. Az első generációs MX-5 1989 és 1997 között készült, és hamar a figyelem közppontjába került. A könnyű kezelhetőségéről ismert autót a gyártó megbízható, 4 hengeres motorral szerelte fel, melynek maximális teljesítménye 133 lóerő. Ha biztonságos befektetést keres, és van elég szabad helye a garázsában, az MX-5 lehet az Ön számára az egyik legjobb választás.

Mitsubishi Lancer Evolution IV

Az 1996-ban bemutatott Lancer Evolution IV az egyik legkeresettebb, alacsonyabb árfekvésű modell, melyet a japán gyártó a hazai piacra szánt. Mai értéke 12 000 és 15 000 dollárról indul. A 4. generációs Lancer Evolution kompakt modell 4 hengeres motorjának teljesítménye 276 lóerő.

Piaci értékének pozitív alakulását az a tény is jelentősen befolyásolja, hogy 2015-ben a Mitsubishi leállította a Lancer Evolution gyártását, mivel a továbbiakban a hibrid és az elektromos autók előállítására összpontosított.

BMW M5 E34

Sokan hiszik úgy, hogy a BMW M sorozata annyira ritkaság számba megy, hogy szinte senki nem engedheti meg magának. A használtjármű-piacon azonban találunk néhány olcsóbb modellt is – közülük is a BMW M5 E34 az egyik legérdekesebb. Az 1988-ban bemutatott, nagy teljesítményű prémium szedánt soros 6 hengeres, 3,8 literes motorral és 335 lóerővel látták el. A klasszikus BMW M5 kikiáltási ára ma körülbelül 15 000 dollár, azonban az értéke gyorsan emelkedik.

Honda S2000

Ha sportkocsit szeretne vásárolni, a Honda S2000-nél aligha talál vonzóbbat. Míg a Mazda MX-5 és a Toyota MR2 kecses, ám kisebb hibákkal rendelkező autók, az S2000 sokkal megbízhatóbb választás. Egyszerű, de stabil motorfelépítése, könnyű kezelhetősége, hátsókerék-meghajtása, tetszetős kialakítása és a 237 lóerős, 2,2 literes szívómotorja teszi vonzóvá. Először 1999-ben mutatták be ezt a roadstert, mely jelenleg 10 000-15 000 dollárért cserél gazdát, és az ára egyhamar nem fog csökkenni.

Volkswagen Phaeton

A Volkswagen 2002-ben bemutatott, ikonikusnak ígérkező terméke a Phaeton, amely nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket – nem találta meg a helyét a német gyártó flottájában. Aligha vehette fel a versenyt azokkal a modellekkel – például az Audi A8-cal, a BMW 7-es sorozattal vagy a Mercedes-Benz S-osztályával – amelyek már nagy neveknek számítottak a piacon. 2016-ban végül úgy döntött a cég, hogy leállítja a gyártását.

A Phaeton legkorábbi verzióját ma mindössze 3000-4000 dollárért megvásárolhatja. Egy jól karbantartott modell ára azonban nagy valószínűséggel emelkedni fog. A Phaeton egyedülálló és határozott kísérlet volt a VW részéről, hogy belépjen a luxusautó-piacra – a modell Bentley alapra épült, és felszereltség szempontjából is rendkívül hosszú lett a lista.

Land Rover Discovery (Mk1)

A Land Roverek kitűnő terepjáró képességeikről és kényelmükről, ám nem megbízhatóságukról ismertek. Az újabb modellekhez képest az 1. generációs Land Rover Discovery egy viszonylag erős, egyszerű és megbízható autó, amely egyre népszerűbb az off-road-rajongók körében.

Később a Discovery-k száma csökkent az utakon, ami megnövelte a jó állapotban megőrzött autók értékét. Ez különösen igaz arra a modellre, amelyiknek a motorházteteje Rover V8-as motort rejt.

Ford Puma

Emlékszik még erre a nem mindennapi megjelenésű, kompakt Ford modellre? Valójában soha nem volt túl nagy iránta a kereslet, ezért csak 5 évig gyártották. 20 évvel később a Puma nevét egy kompakt crossover vette át. Az autógyűjtők és -rajongók kedvelik a 80-as évek szokatlan modelljeit, így ez a Puma rengeteg lehetőséget rejt magában.

Mercedes-Benz C63 AMG V8

Sok autógyártó döntött úgy, hogy új modelleket dob piacra kisebb belső égésű motorokkal, és ily módon fordítja fokozatosan a figyelmét az elektromos típusokra. A Mercedes-Benz AMG sorozat az egyik legjobb példa erre.

A rendkívül erős és öblös hangú AMG modellek mindent megadnak, amire az autók szerelmesei vágynak. 2015-ben azonban leállt a legendás C63 AMG modell gyártása – ez volt az utolsó 6,2 literes V8-as szívómotoros modell. Mivel nem fog tudni új Mercedes-Benz AMG-t vásárolni, ideje elkezdeni értékelni a régebbi, erős belsőégésű motorral rendelkező modelleket.

Annak, aki autókba szeretne befektetni, alaposan ismerni kell az autók történetét és a piac kívánságait. Ha ezen az úton szeretne járni, kerülje az impulzív és érzelmeken alapuló döntések meghozatalát. Válassza ki a megfelelő modellt, vértezze fel magát türelemmel, és meglátja: évek múlva sokkal magasabb áron tudja majd eladni az autóját.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...