- Hirdetés -

Azahriah mellett Balázs Klárit is szívesen hallgatják a fiatalok

|

Majdnem minden magyar fiatal hallgat zenét bizonyos időközönként, a kedvenc zenei műfajuk pedig a pop – derült ki a 16. BME Egyetemi Napok fesztiválkutatásából. Tízből kilenc válaszadót tesz boldoggá a magyar előadók zenéinek hallgatása, és a kitöltők közül szinte mindenkinek volt már jó koncertélménye. A kedvenc együttesek között szerepel a Carson Coma és a Bagossy Brothers Company, a legkedveltebb magyar férfi előadók élmezőnyében Azahriah és ByeAlex is ott van, a nőknél pedig Ajsa Luna és Paulina mellett Balázs Klári is népszerű ebben a korosztályban.

2023. szeptember 12. és 14. között a fővárosi Infoparkban rendezik meg Budapest legnagyobb hallgatói fesztiválját a 16. BME Egyetemi Napokat, a fesztiválszervezők kutatásukban ezúttal arra keresték a választ, hogy a 18 és 25 év közötti magyar fiatalokat mely zenei stílusok teszik boldoggá, kik azok a magyar előadók, akiknek szinte az összes koncertjükön hajlandók ott lenni, és fel tudnak töltődni a zenéjük által.

A több mint 500 fiatal által kitöltött online kérdőív eredményei rámutattak, hogy a fiatalok 99,81 százaléka hallgat zenét, és csupán 0,19 százaléka nem.

A válaszadók 84,7 százalékát kapcsolja ki a pop zene, minden második kitöltő (55,56 százalék) szereti a rapet. A fiatalok nagyjából ugyanolyan arányban (45-45 százalék) kedvelik az elektronikus zenét és a rockot, míg az R&B-t és a latin műfajt nagyjából a megkérdezettek harmada (33,72 és 29,31 százalék) szereti hallgatni.

A zenehallgatás ráadásul nemcsak arról szól a fiatalok számára, hogy otthon bekapcsolják kedvenc zenéiket, ugyanis a válaszadók közül szinte kivétel nélkül mindenkinek (99,81 százalék) volt már jó koncertélménye.

A kutatásban kapott válaszok alapján a fiatalok kedvenc együttesei a Carson Coma, a Bagossy Brothers Company, a Follow The Flow, a Halott Pénz, a BSW, illetve ByeAlex és a slepp. Változatos a mezőny a kedvenc magyar férfi előadókat illetően is, ahol a fiatalok szavazatai alapján az elsők között szerepel Azahriah, Beton Hofi, ByeAlex, Dzsúdló és Krúbi is.

Bár az év elején arról szóltak a hírek, hogy a magyar hallgatók kevésbé szeretik a női előadókat, a 16. BME Egyetemi Napok kutatása erre alaposan rácáfolt, ugyanis Ajsa Luna, Balázs Klári, Lábas Viki, Paulina, Rúzsa Magdi és Schoblocker Barbara mellett Tóth Andi is a legnépszerűbbek között kapott helyet a felmérésben. Azaz a 18 és 25 év közötti korosztály nemcsak hogy hallgat női énekeseket, el is ismerik a munkájukat.

A BME Egyetemi Napok sikerét az is bizonyítja, hogy a szervezők tudnak a resztvevők fejével gondolkodni, a kutatásban megnevezett kedvenc előadók széles palettája lép majd fel a rendezvényen. „Folyamatosan mérjük az elégedettséget, a hazai zenei piac résztvevőit és ezen előadók pozícióját a kedveltségi skálán. A kutatás eredménye a szakmai hozzáértésünket is igazolja, hiszen ismerjük a célközönségünket és az ő igényeiket. A vizsgálat során megnevezett kedvenc előadók közül már sokan bejelentésre kerültek, azonban tartogatunk még meglepetéseket úgy fellépői téren, mint különböző program elemek kapcsán. Azért azt elárulhatom, hogy idén nem csak jó zenével, de jó humorral is készülünk. A Dumaszínház három kiemelkedő humoristája, Ács Fruzsina, Szabó Balázs Máté és Hajdu Balázs személyében, akik fellépnek az idei rendezvényen. Egyébként őket is a BME Egyetemi Napok közössége választotta, egy online szavazás keretében.” – osztotta meg velünk, Orbán Balázs a BME Egyetemi Napok főszervezője.

Majd hozzá tette, hogy a garantált jó hangulatot idén akár stílusos fesztivál merch termékekben is át lehet élni, hiszen kijött az új kollekció, melyet a bmeshop.hu oldalon tudnak elérni az érdeklődők. Illetve, hogy érdemes a fesztivál csatornáit követni, hiszen rengeteg meglepetést tartogat még a rendezvény.

Fotó: BME Egyetemi Napok

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...