A kereskedelmi célcsoportoknál és a teljes lakosságnál is a TV2 vasárnap esti műsora vonzotta a legtöbb nézőt. Fiatalabb nézőknél jól kezdett az RTL-es Cápák között és a Voice is.
Múlt héten gyakorlatilag már elkezdődött az őszi televíziós szezon, ami egyelőre egész szoros versenyt hozott a TV2 és az RTL között az esti sávban. A 18-49 éveseknél az RTL ért el jobb eredményt (RTL: 13,3%, TV2: 12,1%), a 18-59 éveseknél a TV2 nyerte a hetet (TV2: 13,2%, RTL: 12,8%). Ahol pedig továbbra is hatalmas a TV2 fölénye az a teljes lakosság, főműsoridőben a csatorna heti share-je 17,1 százalék volt, miközben az RTL-é 11,5 százalék.
A fenti különbségek látszódnak akkor is, ha napokra bontjuk le a főműsoridős versenyt. A 18-49 éveseknél csak a szerdai és a vasárnapi főműsoridőt tudta megnyerni a TV2, a többi este az RTL nyert. A 18-59 éveseknél már más volt a helyzet, a szerda, péntek vasárnap a TV2-é, a hétfő, csütörtök, szombat az RTL-é volt, a kedd pedig egál közönségarányt hozott. A teljes lakosságnál pedig a hét minden egyes főműsoridejét megnyerte a TV2.
A teljes csatornacsaládok tekintetében viszont minden fontos bontásban a TV2 Csoport végzett az élen. Igaz, a 18-49 éveseknél és főműsoridőben nagyon közel járt hozzájuk az RTL Magyarország (TV2 Csoport: 23,3%, RTL Magyarország: 23,1%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 35. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 13,2 | 17,1 | 12,1 |
RTL | 12,8 | 11,5 | 13,3 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 35. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 10,6 | 13 | 10,1 |
RTL | 7,4 | 6,5 | 7,6 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 23,8 | 26,0 | 22,4 |
RTL Magyarország | 18,3 | 15,7 | 18,0 |
MTVA | 6,1 | 9,6 | 5,2 |
AMC Networks | 5,0 | 4,7 | 5,0 |
Paramount Global | 3,8 | 3,2 | 4,5 |
Network4 | 3,8 | 4,6 | 2,6 |
Antenna Entertainment Group | 3,0 | 2,4 | 3,1 |
Warner Bros.Discovery | 2,9 | 3,5 | 2,7 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 19,2% / 17,1% (16,3% / 14,5%)
Tények Plusz – 14,6% / 13,2% (13,1% / 12,4%)
Szerencsekerék – 12,3% / 11% (12% / 10,8%)
Zsákbamacska – 9,3% / 8,5% (8,3% / 7,7%)
RTL
Híradó – 17,4% / 16% (16,2% / 15,1%)
Fókusz – 13,2% / 13,6% (11,5% / 11,2%)
A konyhafőnök – 12,3% / 13,1% (12,4% / 13,7%)
A Tények jobb heti átlagot ért el, mint az RTL Híradó. Viszont a Konyhafőnök révén hosszú hónapok után olyan hétköznap esti műsora van az RTL-nek, ami a kereskedelmi célcsoportnál komoly ellenfelet jelent a TV2-nek. A 18-49 éveseknél nyerte a sávját a Konyhafőnök, a 18-59 éveseknél fej-fej mellett haladt a Szerencsekerék és a Konyhafőnök. A teljes lakosságnál pedig a Szerencsekerék nyert.
A hétvégi műsorokra is igaz volt, hogy célcsoporttól függően egész máshogy teljesítettek az egyes műsorok. Szombat este az RTL-en a Voice 19 százalékos közönségaránnyal kezdett a 18-49 éveseknél, párhuzamosan a TV2-n a Szerencsekerék VIP kiadása 10,3 százalékos share-t hozott. A 18-59 éveseknél is nagy volt a Voice előnye, hiszen a 18,7 százalékukkal szemben a Szerencsekerék VIP 11,4 százalékot produkált. A teljes lakosságnál viszont a Szerencsekerék VIP magasabb közönségarányt (18,1%) ért el, mint a Voice (15,3%).
Vasárnap a TV2-re visszatérő Sztárban sztár leszek hasonló közönségaránnyal kezdett, mint előző nap a Voice, azaz a 18-49 éveseknél 18,1 százalékkal. (Nézőszámban erősebben, hiszen vasárnap este többen tévéznek, mint szombaton). Ugyanakkor a Sztárban sztár leszek share-je a szélesebb célcsoportoknál erősödött, a 18-59 éveseknél 19,8 százalékot, a teljes lakosságnál 21,9 százalékot értek el.
Az RTL-en a Cápák között is jól szerepelt, hiszen 16,7 százalékot tett ki a 18-49-es közönségarányuk. Náluk viszont a fentiekkel ellentétesen mozgott a share a szélesebb bontásban, azaz a 18-59 éveseknél 14,9 százalékot, a teljes lakosságnál 11,7 százalékot produkált a műsor.
A hét legnézettebb műsorának a Sztárban Sztár leszek bizonyult. A 18-49 éveseknél 264 ezer, a 18-59 éveseknél 414 ezer, a teljes lakosságnál 890 ezer nézője volt a TV2-s produkciónak. Az RTL legnézettebbje a Voice volt, de nem mindegyik korosztálynál. Ahol igen: 18-59 éveseknél 321 ezer nézővel, a teljes lakosságnál 560 ezer nézővel. Viszont a 18-49 éveseknél az RTL-es házi versenyben a Voice elé került a Cápák között a maga 225 ezer nézőjével, igaz a Voice lemaradása sem volt nagy (224 ezer néző). Ahogy a lenti táblázatokból látható, jó nézettséggel futott a vasárnapi Forma-1 is. A 18-49 éveseknél 179 ezer, a 18-59 éveseknél 262 ezer, a teljes lakosságnál 470 ezer nézője volt a versenynek.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 414 312 | 19,8 |
THE VOICE | RTL | 321 118 | 18,7 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 293 147 | 14,9 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 262 409 | 17,6 |
TÉNYEK | TV2 | 260 802 | 20,6 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 258 301 | 13,9 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 243 807 | 16,6 |
HÍRADÓ | RTL | 234 504 | 18,5 |
A KONYHAFŐNÖK | RTL | 221 500 | 12,6 |
ZSÁKBAMACSKA | TV2 | 202 200 | 10,6 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 890 004 | 21,9 |
TÉNYEK | TV2 | 731 832 | 25,5 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 688 963 | 18,3 |
SZERENCSEKERÉK VIP | TV2 | 646 329 | 18,1 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 613 649 | 18,7 |
THE VOICE | RTL | 560 139 | 15,3 |
ZSÁKBAMACSKA | TV2 | 556 542 | 14,4 |
HÍRADÓ | RTL | 535 992 | 15,8 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 470 937 | 16,4 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 468 319 | 11,7 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 264 322 | 18,1 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 225 047 | 16,7 |
THE VOICE | RTL | 224 239 | 19,0 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 179 939 | 17,4 |
A KONYHAFŐNÖK | RTL | 163 054 | 13,9 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 162 357 | 12,8 |
TÉNYEK | TV2 | 154 728 | 18,2 |
NAGYFIÚK 2. | RTL | 153 666 | 10,9 |
HÍRADÓ | RTL | 149 848 | 13,6 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 145 515 | 15,0 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás