- Hirdetés -

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

|

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el Szalkai Réka. A Mastercard marketingigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogy milyen kihívásokra számít a piacon és elárulta azt is, hogy szerinte hogyan tudja támogatni a Marketing Summit a hazai szakembereket.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Marketing around the world”. Hogyan látod mennyire változik a marketing szerepe a világban és Magyarország vezető márkáinál?

- Úgy látom, hogy a fogyasztók minden eddiginél érzékenyebbek arra, hogy egy brand, amivel kapcsolatban vannak, milyen üzenetekkel, célokkal és felelősségvállalással van jelen a világban. A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma, és azok a cégek tudnak előrébb lépni, akik nem csak jól tudnak rezonálni a világ változásaira, de akár elsőként állnak bele és visznek olyan ügyeket, amelyeket addig senki nem mert, de nagyobb tömegek látens igényeire ad választ.

- A csúcstalálkozó kiemelten foglalkozik majd a jövőbe mutató üzleti és szakmai trendekkel, digitális és technológiai megoldásokkal is. Melyek ezek közül szerinted a legfontosabbak?

- A digitalizációt és technológiát tekintve mindenképp fontos a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségek kiaknázása, hiszen óriási a „buzz” e körül, gondoljunk csak a ChatGPT körüli felhajtásra. De a marketingnek és a marketingmegoldásoknak is fontos szerepe van abban, hogy segítsen eligazodni a fogyasztóknak abban, hogy megtalálják a helyüket ebben az új világban. Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- Egyrészt számunkra nagyon fontos, hogy legyenek olyan rendezvények, ahol plasztikusan megjelenik a „marketing ereje” olyan előadásokon, innovációkon és best practice-eken keresztül, amikből mindannyian tanulunk. Emellett – mivel jelen van a szakma apraja-nagyja - a networking és tapasztalatcsere lehetősége adott, és fontos célközönséghez jut el a Mastercard brand.

- Mennyiben támogathatja a mintegy 1000 fő részvételével megrendezésre kerülő Summit a marketingszakembereket, üzleti döntéshozókat abban, hogy felkészülhessenek a következő időszak kihívásaira?

- Az íróasztalunknál az excel táblákkal zsonglőrködve sokszor érezhetjük úgy, hogy egyedül vagyunk a kihívásokkal szemben. A Summit nagyon jól megmutatja azt, hogy ez nem így van. A kihívások ugyan sokszor márka specifikusak, de a gondolkodásmódok, attitűdök sokszínűsége, ami megjelenik a rendezvényen, mindannyiunkat inspirál abban, ahogy a napi munkánkat végezzük.

- Hogyan látod, melyek lehetnek a következő év legfontosabb kihívásai, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Ha a gazdasági makrofolyamatokat nézzük, nagyon nehéz évek előtt állunk és minden marketinges tudja, hogy ez először az ő büdzséjét érintheti majd. Ezekben az időszakokban mindig fontos azoknak az új kommunikációs eszközöknek a megtalálása akár marketingben, akár PR-ben, akár más területen, amivel költséghatékony módon tudjuk átvinni a fontos üzeneteket akár küldő, akár belső kommunikációban.

- Nem lesz könnyű év az idei a gazdasági helyzetet tekintve és 2024 sem ígérkezik egyszerűnek. A ti cégetek számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- Ahogy az előbb is említettem, nekünk mindig az a feladatunk, hogy a büdzsénk változásaitól függetlenül hatékonyak maradhassunk. De nagyon fontos az is, hogy egy vezető márkaként tudjunk saját magunkon túl is látni és felkarolni olyan ügyeket, amelyek a társadalom legsebezhetőbb rétegeit érintik. Ez önmagában is fontos, de amikor válság van, szerintem minden ember hajlamos jobban a saját gondjaira fókuszálni, miközben nagyon sok erőt meríthetünk, ha megpróbálunk kifelé is tekinteni mind egyéni mind vállalati szinten.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Szerintem ebben mindig is volt felelősségünk, de ennek nagy lökést adott a közösségi média, első sorban a LinkedIn használata, ahol napi szinten látjuk egymást és lát minket is a teljes szakma. A Summit egy nagyon jó lehetőség arra, hogy akár az ott megkezdett párbeszédet személyesen és személyesebben is folytassuk, vagy akár új témákat nyissunk, aminek aztán lehet ott a folytatása.

- Idén első alkalommal a csúcstalálkozó estéjén egy nagyszabású gála keretében mutatják be a TOP 50 Marketingvezető és a Signature40 rangsorokat, illetve díjazzák a szervezők a listán szereplőket. Véleményed szerint mi a jelentősége ezeknek a díjaknak?

- Saját tapasztalatom az, hogy napi szinten követik egymást a különböző kampányok, projektek és sokszor kis se fújtuk magunkat az egyik végén, már bele is vágunk a következőbe. Ezeknek a ranglistáknak a jelentősége éppen az, hogy segít a megállásban és egy külső visszacsatolást ad a munkánk eredményéről. A helyezéstől függetlenül bárki, aki ezeken szerepel, tudja, hogy észreveszik, hogy emberileg és szakmailag is fontos, és hogy hatással van a hazai trendek alakulásában. Ez tehát egyrészt egy elismerés, de ugyanakkor felelősség is.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy kommunikációs területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Egyrészt azért, mert fontos kiszakadni a saját napi közegünkből, mert ez önmagából ad egyfajta új lendületet. Másrészt azért, mert sok olyan emberrel találkozhatunk, beszélgethetünk, akikkel ezt a telített naptárak világában nagyon nehezen tehetjük meg. Harmadrészt azért, mert nagyon sokat tanulhatunk, abból, hogy az egyes kommunikációs feladatokat hányféleképpen lehet megközelíteni, ami a saját márkánk építésében és fejlesztésében is nagyon inspiráló.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...