- Hirdetés -

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

|

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért lehetett ekkora siker a Marsra Magyar és hogyan dolgozhat együtt sikeresen a sales a marketinggel.

A Telekomnál pár évvel ezelőtt felismerték, hogy egy jobban reagáló, gyorsabb és hatékonyabb szervezet felépítéséhez változtatni kell. A korábbi hierarchiákat lebontották, majd egy siló szerű egyszerűbben átlátható organigramot hoztak létre, melyben saját területükért felelős, ugyanakkor önálló, kisebb csoportok létesültek, ennek köszönhetően pedig minden terület könnyedén együtt tud dolgozni. Gyorsabb a kollaboráció, könnyebb a tudás és az információátadás.

A Telekomnál három nagyon fontos társadalmi csoportot azonosítottak, amelyekre létrehoztak három önálló munkakört is, ezek a fiatalok, a kis- és középvállalkozások, valamint a családok. A cégen belüli, osztályok közötti együttműködés olyan mértékű, hogy sok esetben még az ügyfélszolgálatot is bevonják, hiszen ők az arcai a Telekomnak, ők találkoznak először a fogyasztókkal, de egyes projektekhez a jogi csapat segítségét is igénybe veszik, akik felkészítik őket a várható feladatokra.

András szegmenskommunikációs vezetőként a családokért felel, és a figyelmet, gondoskodást és törődést kell leginkább hangsúlyoznia. De ezeken kell dolgozni márkaoldalon is, ha elköteleződést szeretnénk napjainkban elérni. A családoknak az kell, hogy a Telekom, mint márka, meghallgassa őket, segíteni akarjon, jelen lenni az életükben, kiegészíteni azt - ez már bőven túlmutat a márkaismertségen. Mivel a Telekom, mint brand nemrég vált világviszonylatban is az egyik legértékesebb márkává - egyedüli európaiként bekerülve a TOP20-ba -, nem kérdés, hogy a társadalmi felelősségvállalásra is még nagyobb hangsúlyt kell fektetnie. A cég a családok tekintetében is úgy gondolja, hogy érdemes a fiatalok felé fordulni, a fiatalokba is invesztálni, cél lehet a hosszútávú elköteleződésük a márka mellett, valamint az, hogy a saját családi kihívásokra is megoldásokat hozzanak. Tanítsák az időseket a digitális eszközök használatára, az idősek hozzák a tapasztalatukat, így a készség és tudás új megoldásokká tud összeállni.

A szervezet átalakításával a marketing és a sales is közelebb került egymáshoz a cégen belül. Fontos volt, hogy e két terület megértse egymást, a marketing bemutassa, hogy mi áll a számok mögött, mi a márkaépítés hosszú távú víziója, hogyan tudják egymás napi feladatait támogatni, ezzel pedig sokkal jobb eredményeket elérni.

Az egész átalakulás hazai kezdeményezés, aminek köszönhetően a cég pionírként töri az utat a kreatív megvalósítás és a szervezetfejlesztés terén. Elég csak megemlíteni az agilis transzformációt vagy a 4 napos munkahetet, amely - sokan nem tudják, de – a Telekom csoporton belül magyar ötlet, nem pedig német behatás. A hazai vezetés szerette volna, ha egy hatékony és felkészültebb szervezet jön létre, mellyel könnyebben menedzselhetők a válságok. Ezek a transzformációk mára egyre több országban elindultak, ahol rendkívül kíváncsiak a magyar tapasztalatokra.

Az aktuális kampányok és aktivitások közül többről is szó esett Andrással, például a Telekom Kraftról, a debreceni alkotóközpontról, amely a fiatalokat segíti azáltal, hogy stúdiókban, mentorokkal dolgozhatnak saját tartalmaikon. Ugyancsak - főként - fiataloknak szóló kezdeményezés volt az idei nyáron a Telekomosok Fesztiválja, amely országszerte, főként vidéken kínált speciális fesztiválélményt a fogyasztóknak és barátaiknak. Mindemellett ott van a Marsra Magyar áldokumentum szitkom sorozat, amely mindenki számára szórakoztató tartalmat, kikapcsolódást nyújt. A humor ugyanis a válságos helyzetekben jó megküzdési mechanizmus, erre épültek rá a nyári reklámok is, amelyek kikacsintanak a sorozatra, a Telekomot pedig megoldásként hozza az emberek életébe.

A Kovács András Péterrel készült podcast-beszélgetésből továbbá kiderül az is, mi az az MVP, és hogyan lehet jól alkalmazni a fogyasztóknál, miképp érdemes kijelölni a fejlesztési irányokat, melyik móddal lehet a brand-hatereket pozitívra fordítani.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...