A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket is boncolgatták a Business Lounge augusztus 16-ai epizódjában, melynek vendége Csikesz Erika, a TV2 Csoport értékesítési igazgatója volt.

Tilla, Lékai-Kiss Ramóna, Majka – hárman a TV2 legismertebb arcai közül, akik már évek óta erősítik a csatorna arculatát nemcsak a képernyőkön, hanem a közösségi média felületeken és más partneri együttműködések nyomán. Időről időre felvetődik azonban a kérdés, hogy mennyire hasznos a talent management és az influenszer marketing egy kereskedelmi televíziónál? Csikesz Erika elmondása szerint „a hirdetői megkeresések és a terület dinamikája alapján ez az üzletág továbbra is virágzik”.

Igen széles kört ölel fel, hogy milyen típusú arcokkal dolgoznak együtt a TV2-nél, de az biztos, hogy „a hitelesség alapvető faktor” mindegyikük esetében. Több tucat arc kötődik hozzájuk, akik „ezt a fajta ismertséget kiválóan tudják kamatoztatni a közösségi médiában”. Ebben pedig a csatorna partnerként dolgozik velük, talent management divíziójuk azzal foglalkozik, hogy őket „hitelesen és profi módon” összekössék azokkal a hirdetőkkel, ügynökségekkel, akik erre igényt mutatnak és egy adott kampányhoz vagy szolgáltatás promotálásához keresnek arcokat.

Ez már csak azért is előnyös a szereplők számára, mert lehet, hogy egyedül nem, csak a csatorna segítségével tudnak eljutni bizonyos nagy cégekhez, melyek a TV2 rendszeres hirdetőpartnerei. A nap végén mind a két fél jól kell járjon, „ez pedig egy teljesen transzparens, részletes brieffel valósítható csak meg”, mondja a szakember, hozzátéve, hogy rengetegféle szereplői szerződéssel dolgoznak, de mindnek része egyfajta kereskedelmi megállapodás is.

A megkötött szerződések ideje is eltér, megkülönböztetik a már befutott sztárokat, a félamatőröket és az amatőröket, viszont bárkivel is dolgoznak, mindig hosszabb időtávban gondolkoznak. A hirdetők sokszor márkanagyköveteket keresnek, „hiszen idő, míg kiépítik a fogyasztók fejében a termékhez vagy szolgáltatáshoz kapcsolódó kredibilitást.” Ilyenre jó példa Till Attila és a Bahart évek óta tartó együttműködése, amit idén a Mastercarddal emeltek újabb szintre.

Ha egy szerződött szereplő körül botrány bontakozik ki, milyen kríziskommunikációs lépések javasoltak? Milyen szpoton kívüli, kreatív hirdetési megoldásokat kedvelnek ma az ügyfelek? Hogyan lehet a szponzorációs kampányok hatékonyságát mérni, ha nem online? A válaszok kiderülnek a teljes adásból, mely itt hallgatható meg.