- Hirdetés -

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

|

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre, ma pedig már az európai marketingkommunikációért felelő stratégiai csapat vezére, mint Consumer & Shopper Connection Director. Vállalati kultúrától, márkastratégiáról, a kreátorok térnyeréséről és hitelességéről, valamint a legnagyobb márkák értékteremtő együttműködéséről beszélgettünk vele a Warm Up Talksban.

Hogyan lesz valaki európai szintű vezető? Kitartással, lelkesedéssel és szakértelemmel. Ez a hármas Mérő Ádámban egyaránt megvan: annyi "behind the scenes”-t talán megengedhetünk magunknak, hogy a podcast utáni nemzetközi meetingjét az egyik stúdióba "bekuckózva” tartotta meg csupa energiával, a Coca-Cola annyira az identitása részét képezi, hogy ide is brandelt táskával és pólóval érkezett, tudásával és felkészültségével kapcsolatban pedig az egész csapat álla a földön landolt, ittuk a szavait, mint a cukros kólát.

Beszélgetésünk első felében a cégkultúráról esett szó: bár korábban is multinál dolgozott, a Coca-Cola még így is nagy váltásnak számít. Ugyan fúziója a nagy globális FMCG infrastruktúrájának, hátterének, folyamatainak, ahol mindenre van megoldás, de mégis előtérbe kerül az enterpreneur spirit, mint vállalkozói szellem. Minden a munkavállalón múlik: hogy mennyit tesz bele, mennyi értéket teremt, mennyit hoz ki belőle, mennyi innovációt és újítást tesz hozzá, annyival változik a világ.

Ha valaki egy nemzetközi cégben magasabb pozícióra vágyik, Ádám a következőt tanácsolja neki:

„Az ember ebben a pozícióban, ebben a régióban, nagyon-nagyon sokat tárgyal nála sokkal seniorabb, sokkal magasabb, akár globális pozícióban lévő döntéshozókkal. És azt kell legjobban megtanulni, velük hogyan kommunikálj. Az, ami nekik fontos, és amit ők ki akarnak venni, akár egy preziből, akár egy meetingből, akár egy projectből, azt úgy tudd átadni, hogy a nekik releváns és fontos részeket domborítsd ki, és ezt nagyon profin csináld. Nekik nagyon kevés idejük van arra, hogy foglalkozzanak azzal a dologgal, amit mutatni szeretnél.”

A beszélgetésben érintettük a következő nagy dobást: érkezik a Coca-Cola karácsonyi kampánya, mely alapvetően egy globális stratégiára épül, mindig kiválasztanak egy régiót, aki a nemzetközi csapattal együtt dolgozik az aktuális éven. 2023-ban az európai lett a nyerő, így az ő ötleteik valósulnak meg mindenhol, ezt láthatjuk majd mi is november közepétől.

A szakember szerint, noha ismert márkáról van szó, és azt gondolnánk természetes, hogy a fiatal generáció egyértelműen őket választja, a valóságban ezért küzdeni kell. Ezért kell folyamatosan érdekesnek maradni, remek példa erre a Fanta, hiszen a narancs 'belépő', izgalmas íznek számít. Miképp lehet egy üdítőital izgalmas? Például azzal, hogy az ízei titkosak, vagy olyanná változik amilyenné a fogyasztó szeretné. Vagy éppen ő dönt arról, mi legyen a limitált íz, kikeverheti magának. Játékot szerveznek rá, a fogyasztó bevonása teheti érdekessé a márkát. A lényeg itt az, hogy ne legyen "fake” a Z generáció szemében, a cég ne úgy nyilvánuljon meg, ahogy ő gondolja, hanem olyan szókészlettel, vizuális készlettel, GIF-fel, ahogy a generáció tagjai. Elég nagy a kockázat, nem véletlen ennyire tudatos és átgondolt minden globális márkastratégia.

A fiatalok kapcsán Ádám kitért arra is, hogy radikálisan átalakult a médiamix, a digitális részarány nagymértékben megnőtt, az influencerek szerepe megkérdőjelezhetetlen, a Coca-Cola külön dedikált influencerstratégiai-divízióval létezik, régiós együttműködésekkel. Legutóbb olyan nevekkel dolgoztak, mint Gigi Hadid, vagy Zendaya, ezeket a kampányokat részben átveszik az országok, részben pedig melléteszik a helyi releváns hírességeket is. Fontos, hogy az alkotók az elejétől fogva be vannak vonva a folyamatokba, a brief-et is megkapják. Az egész csak akkor működik, ha az influencer büszkén vállalja, hogy azonosul a márkával, vagyis önazonos tud lenni. Pár évvel ezelőtt erre a felismerésre még nem jutottak el a globális márkák, de mára ez kristálytiszta. Ez mind globálisan, mind lokálisan igaz.

Mi történik akkor, ha a nagy cégek összeállnak és összebútoroznak? Siker. A Fuzetea tekintetében egy olyan globális együttműködés született a Tripadvisor-ral, melyben közös tartalmakat hoztak létre. Az utazásra épült a kampány, kitalálták, hogy melyik márkához hogyan tesz hozzá ez az egész. Fúziós kirándulásokat hoztak létre a világ különböző pontjaira “térj le az útról” típusú túrák ajánlásával a kalandvágyóknak, plusz rengeteg ajándékot. A két márka azt tanulja meg egymástól, hogy az 1+1 az több lesz, mint kettő.

„A fogyasztó számára egy hiteles, egy autentikus, sokkal relevánsabb, sokkal inkább rezonáló kommunikációt vagy tartalmat tudtunk létrehozni, mintha simán csak azt mondtuk volna, hogy figyelj, itt a nyári promóció, napfény, tengerpart, Fuze Tea, idd meg. Biztos az is tök jó lett volna, de úgy gondoltuk, hogy ezt egy sokkal komolyabb szintre kell vinni, és egyébként ennek a kampánynak egészen döbbenetesen jó eredményei vannak, annyira jók, hogy nem is számítottunk rá, ez egy nagyon komoly dobás volt” - vallja Ádám.

Hogy miképp fér bele az egészségtudatosságba a kóla, hogyan lehet egy európai vállalatnál jól prezentálni, mit tanulhatunk a márkastratégiák írásáról, és mikor jöhet el a saját kedvünkre való Coca-Cola ízt kikeverő AI-al ellátott automata, az mind kiderül a legújabb Warm Up Talks adásban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...