Nagyon erős hete volt a TV2-nek, a hét minden egyes napján, minden fontos célcsoportnál az RTL előtt végeztek. Az újonnan képernyőre kerülő TV2-s produkciók is jól kezdtek. Mindeközben eddig jól szereplő RTL-es műsorok is kikaptak.
A mögöttünk álló 36. héten elhúzott a TV2 az RTL-től. Főműsoridőben és a 18-49 éveseknél 2,7 százalékpontot, a 18-59 éveseknél 3,1 százalékpontot, a teljes lakosságnál pedig 5,8 százalékpontot tett ki a TV2 előnye. Teljes napot nézve is minden fontos célcsoportnál a TV2 nyert. Múlt héten nem volt olyan nap, vagy főműsoridő, amikor a TV2 előtt végzett volna az RTL.
Ahogy az előbbiekből talán sejthető, a teljes csatornaportfóliók terén is tarolt a TV2 Csoport. A főműsoridőben és a 18-49 éveseknél járt hozzájuk legközelebb az RTL Magyarország, de még ez is 4,4 százalékpont differenciát jelentett (TV2 Csoport: 25,6%, RTL Magyarország: 21,2%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 36. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 14,7 | 16,5 | 14,4 |
RTL | 11,6 | 10,7 | 11,7 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 36. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,6 | 13,3 | 11,5 |
RTL | 7,1 | 6,5 | 7,1 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 24,7 | 26,4 | 24,0 |
RTL Magyarország | 17,5 | 15,7 | 16,9 |
MTVA | 5,9 | 9,7 | 4,9 |
AMC Networks | 5,3 | 5,1 | 5,4 |
Network4 | 4,0 | 4,8 | 2,9 |
Paramount Global | 3,7 | 3,1 | 4,3 |
Warner Bros.Discovery | 3,4 | 3,9 | 3,3 |
Antenna Entertainment Group | 2,9 | 2,5 | 2,9 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 19,8% / 17,3% (19,2% / 17,1%)
Tények Plusz – 14,7% / 12,9% (14,6% / 13,2%)
Séfek séfe – 13,3% / 14,2% (korábbi héten a Szerencsekerék: 12,3% / 11%)
Zsákbamacska – 9% / 10,1% (9,3% / 8,5%)
RTL
Híradó – 17,5% / 15,9% (17,4% / 16%)
Fókusz – 13,1% / 13,1% (13,2% / 13,6%)
A konyhafőnök – 10,6% / 11,1% (12,3% / 13,1%)
A Tények a 18-49 és a 18-59 éveseknél is jobb heti átlagot produkált, mint az RTL Híradó. Az RTL-en egész jól indult a Konyhafőnök legújabb évada, azonban múlt héten megtört a műsor lendülete. Ennek oka, hogy a TV2-n a Séfek séfe váltotta a Szerencsekereket és TV2-s főzőműsor jobb számokat hozott, mint korábban a vetélkedő, sőt verték a Konyhafőnököt is.
Az RTL-nél abban bízhattak, hogy legalább a szombat estét behúzzák a Voice révén, de ez sem jött össze. A TV2-nek ugyanis működött az a húzása, hogy az RTL-es tehetségkutatóval szemben adták a Sztárban sztár leszeket. Egy héttel korábban, amikor a Szerencsekerék VIP ment a Voice sávjában, akkor már látszott, hogy teljes lakosságnál azért verhető a Voice, de talán némi meglepetésre a Sztárban sztár leszenek ez a kereskedelmi célcsoportnál is összejött. Ráadásul nem éppen csak, hanem viszonylag nagy előnnyel.
Voice vs. Sztárban sztár leszek (közönségarányok alakulása az egyes célcsoportoknál)
18-49 évesek: 15,3% vs. 17,8%
18-59 évesek: 16,1% vs. 17,8%
Teljes lakosság: 14% vs. 20,2%
A Voice az első adáshoz képest mindhárom célcsoportnál nézőket vesztett múlt szombaton. A 18-49 éveseknél 37 ezerrel, a 18-59 éveseknél 39 ezerrel, a teljes lakosságnál 50 ezerrel volt kevesebb nézője a Voice második adásának.
Vasárnap a Sztárban sztár leszek hozta a papírformát. A 18-49 éveseknél 20,2 százalékos, a 18-59 éveseknél 21,1 százalékos, a teljes lakosságnál 21,8 százalékos volt a share-jük. Jól kezdett a TV2 új műsora, a Mutasd a hangod. Az előbb említett három célcsoportnál 15, 16,9 és 20,8 százalékot tett ki a közönségarányuk. Az RTL-en a Cápák között viszont meglepően gyengén szerepelt, a 18-49-es share-jük csak 10,9 százalék volt, azaz a heti főműsoridős csatornaátlag alatt maradt.
A hét legnézettebb műsora a Sztárban sztár leszek, annak is a vasárnapi adása volt. A műsor a 18-49 éveseknél 282 ezer, a 18-59 éveseknél 429 ezer, a teljes lakosságnál 883 ezer nézőt vonzott. Bekerült a Top 10 műsor közé két meccs is, a Szerbia – Magyarország Eb-selejtező és a Magyarország – Csehország mérkőzés. A 18-49 és 18-59 éveseknél előbbi volt a hét második legnézettebbje 250 ezer, illetve 350 ezer nézővel. Az RTL számára a legmagasabb nézőszámot a 18-49 és a 18-59 éveseknél a Voice hozta 187 ezres és 284 ezres nézettséggel. A teljes lakosságnál pedig a hétfői RTL Híradó volt a csatorna legnézettebbje a maga 533 ezer nézőjével.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 429 873 | 21,1 |
LABDARÚGÁS – EB-SELEJTEZŐ | M4 SPORT | 350 163 | 19,8 |
MUTASD A HANGOD! | TV2 | 322 577 | 16,9 |
LABDARÚGÁS – FELKÉSZÜLÉSI MÉRKŐZÉS | M4 SPORT | 284 680 | 16,4 |
THE VOICE | RTL | 284 626 | 16,1 |
TÉNYEK | TV2 | 251 253 | 22,9 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 250 285 | 14,8 |
HÍRADÓ | RTL | 215 538 | 21,5 |
A KONYHAFŐNÖK | RTL | 209 751 | 12,0 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 206 943 | 16,5 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 883 647 | 21,8 |
MUTASD A HANGOD! | TV2 | 720 269 | 20,8 |
TÉNYEK | TV2 | 685 011 | 25,7 |
LABDARÚGÁS – EB-SELEJTEZŐ | M4 SPORT | 609 842 | 17,6 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 539 008 | 17,2 |
HÍRADÓ | RTL | 533 899 | 20,0 |
LABDARÚGÁS – FELKÉSZÜLÉSI MÉRKŐZÉS | M4 SPORT | 532 573 | 15,0 |
THE VOICE | RTL | 510 878 | 14,0 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 502 268 | 13,8 |
AZ ARANYIFJÚ | TV2 | 407 130 | 19,2 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 282 940 | 20,2 |
LABDARÚGÁS – EB-SELEJTEZŐ | M4 SPORT | 250 192 | 20,5 |
LABDARÚGÁS – FELKÉSZÜLÉSI MÉRKŐZÉS | M4 SPORT | 202 802 | 17,0 |
MUTASD A HANGOD! | TV2 | 200 468 | 15,0 |
THE VOICE | RTL | 187 490 | 15,3 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 186 946 | 16,0 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 150 257 | 10,9 |
A KONYHAFŐNÖK | RTL | 148 683 | 12,5 |
KELLÉKFELESÉG | RTL | 142 391 | 11,5 |
TÉNYEK | TV2 | 142 313 | 19,3 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás