- Hirdetés -

Nagyot csalódhatnak a használtautó-vásárlók

|

Az elmúlt évek során Németország a használt autók beszerzési helyének Mekkája lett. A német gépjárművek iránt a kelet-európai régióban a legnagyobb a kereslet, mivel a vevők többsége meg van győződve arról, hogy a nyugati autók rejtett hibáktól és sérülésektől mentesek. A Német Szövetségi Közlekedési Hatóság szerint évente nagyjából kétmillió német használt autót helyeznek forgalomba külföldön. Mi több, egyes országokban a német importból származó használt autók aránya meghaladja az 50 százalékot.

A német használtautó-piacon létezik azonban egy ellentmondás: egyes járművek még egyáltalán nem is futottak német utakon!

Németországban az eladásra szánt használtautók származási helye sok esetben egy másik ország

A legnépszerűbb németországi apróhirdetési oldalakon több millió használtautó szerepel, mivel az eladó gépjárművek kínálata itt a legszélesebb a kontinensen. Ezeknek a járműveknek azonban egy jelentős része más országból származik.

A carVertical járműtörténeti elemző cég adatai arra utalnak, hogy a Németországban értékesített autók 4,3 százaléka soha nem járt Berlin, München, vagy Hamburg útjain, de az ikonikus autópályákon sem száguldhattak, mivel más országokból importálták őket. A vezető országok listája, ahol már korábban regisztrálták a Németországba érkező használt autókat Olaszország (16,6%), Franciaország (12,7%), az USA (10,6%), Belgium (9,1%), illetve Románia (5,1%).

A német hirdetéseket böngészők sok esetben azt kockáztatják, hogy egy Németországból származó autóval szemben egy másik országból importált autót választanak. Ha az eladó titkolja az autó pontos származási helyét, számítani lehet rá, hogy a gépjármű nincs a legjobb műszaki állapotban. A rejtett sérülések, a magas futásteljesítmény és a kifogásolható minőségű javítások miatt igen gyakori jelenség, hogy az eladók elhallgatják a jármű valós múltját, és egy másik országban próbálják eladni azt. Mivel az országok ritkán osztják meg egymás között az autótörténeti adatokat, szinte lehetetlen nyomon követni a határokon átnyúló tranzakciókkal kapcsolatos csalásokat.

„A németországi járműtörténettel rendelkező autók mintegy 4,3 százalékáról korábbi, egy másik országra utaló adatok is fellelhetők. Megfigyelhető, hogy a drágább modellek ugyan nagy számban találnak vevőre Németországban, de a feljegyzéseink szerint ezek közül sokat soha nem is használtak az országban. Az eladás körülményei sajnos azt az illúziót keltik a vevőben, hogy a vásárlás során egy megbízható, kiválóan karbantartott német autót vett, miközben a járművet Olaszországból, Franciaországból, vagy éppen Romániából importálták” – magyarázza Matas Buzelis, autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője.

Vajon mit tartanak olyan vonzónak a kelet-európai vevők a német autópiacon?

Matas Buzelis szerint az új gépjárművek növekvő hiánya okozza, hogy a használtautó-piacon igencsak korlátozott mennyiségben juthatunk jó minőségű modellekhez. Mivel a német autópiac kiterjedt vevőpiaccal rendelkezik, egyes értékesítők németországi listázással igyekeznek eladni használt autóikat. Amennyiben valaki nem talál vevőt az autójára Csehországban vagy Romániában, megpróbálhatja azt egy másik országban értékesíteni.

A volt szocialista országok autóvásárlóit már a rendszerváltás előtt is vonzotta a német autópiac. Abban az időben leginkább a Szovjetunióban gyártott, gyengébb minőségű gépkocsikhoz juthattak hozzá a vevők, melyekre a kényelem, a minőség és a biztonság nem volt éppen jellemző. Éppen ezért a legtöbb vásárló akkoriban a külföldi, leginkább Németországból behozott autók mellett tette le a voksát.

Az azonban továbbra is csupán városi legenda, hogy a német sofőrök drágább, újabb és jobban felszerelt autókat vásárolnak, illetve, hogy szigorúan betartják a gyártók karbantartási elvárásait. A valóságban pontosan ezek a tévhitek vesznek rá sokakat németországi járművek vásárlására anélkül, hogy hiteles autótörténeti jelentést kérnének, vagy egy megbízható szakember segítségét vennék igénybe.

A carVertical 2022-ben új adatforrásokkal bővült, így már több mint 1000 forrásból dolgozik, melyeket biztosítótársaságok, nemzeti nyilvántartások, bűnüldöző szervek, valamint más intézmények és magánszervezetek kezelnek. Megújult kártörténeti jelentésük komoly ráncfelvarráson esett át, és módosították a felépítését is, hogy könnyebben érthető és áttekinthető legyen. Az új jelentéshez új funkciók is társulnak, amelyek még több hasznos információval látják el a használtautó-piaci vevőket és eladókat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...