Minden egyes napot a TV2 nyert, még a 18-49 éveseknél is. A The Voice ismét kikapott a Sztárban sztár leszektől, utóbbi vasárnapi adása pedig magasan a hét legnézettebb műsora volt.
Az őszi televíziós szezonban egyelőre a TV2 áll nyerésre, s nem is kevéssel vezetnek. Az elmúlt héten főműsoridőben és a 18-49 éveseknél (ami elvileg a legjobban fekszik az RTL-nek) a TV2 15,5 százalékos, az RTL 11,6 százalékos heti közönségarányt ért el, azaz 3,9 százalékpontot tett ki a TV2 előnye. Hasonló volt a helyzet a 18-59 éveseknél (TV2: 15,6%, RTL: 11,7%) és a teljes lakosságnál (TV2: 16,9%, RTL: 11,3%).
Ráadásul minden egyes napot és minden egyes estét is megnyert a TV2. A szombati főműsoridőben járt hozzájuk a legközelebb a RTL. A 18-49 éveseknél szombat este a TV2 15,3 százalékos, az RTL 14,1 százalékos közönségarányt produkált. A 18-59 éveseknél a TV2 15,8 százalékot, az RTL pedig 15,5 százalékot hozott.
A teljes portfóliókat nézve is minden összevetésben nyert a TV2 Csoport. Az RTL Magyarországnak leginkább kedvező bontásban, a 18-49 éveseknél és főműsoridőben is 5,3 százalékpontot tett ki a kettejük közötti differencia (TV2 Csoport: 27,3%, RTL Magyarország: 22%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 37. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 15,6 | 16,9 | 15,5 |
RTL | 11,7 | 11,3 | 11,6 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 37. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,6 | 12,9 | 11,3 |
RTL | 7,4 | 7 | 7,1 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 24,9 | 26,2 | 24,4 |
RTL Magyarország | 18,4 | 16,5 | 18,1 |
AMC Networks | 5,8 | 5,4 | 5,9 |
MTVA | 5,4 | 9,1 | 4,2 |
Network4 | 4,1 | 4,9 | 2,9 |
Paramount Global | 4,0 | 3,3 | 4,8 |
Warner Bros.Discovery | 3,3 | 3,6 | 3,3 |
Antenna Entertainment Group | 3,1 | 2,5 | 3,0 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 19,1% / 17,1% (19,8% / 17,3%)
Tények Plusz – 14,4% / 13% (14,7% / 12,9%)
Séfek séfe – 15,5% / 16,6% (13,3% / 14,2%)
RTL
Híradó – 17,7% / 16,5% (17,5% / 15,9%)
Fókusz – 11,8% / 11,6% (13,1% / 13,1%)
A konyhafőnök – 10,4% / 10,7% (10,6% / 11,1%)
A fenti, hétköznap esti átlagokon nem nagyon lehet sokat magyarázgatni. A Tények nyert a Híradóval szemben, a Tények Plusz verte a Fókuszt, a Séfek séfe pedig a Konyhafőnököt. Utóbbinál 5-6 százalékpont körül járt a két műsor közötti különbség, ami azért meglepően nagy fölényt jelent a TV2-s főzőműsor javára.
Egy héttel ezelőtt arról írtunk, hogy az RTL-es The Voice kikapott a szombati Sztárban sztár leszektől. Erre válaszul az RTL előrehozta A mi kis falunk új évadának a premierjét, de reagált a TV2 is és a Mutasd a hangod című új produkciójukat pakolta át szombatra. A Voice és a Sztárban sztár leszek pedig egy az egyben azonos műsorsávba került. A mi kis falunk a három nagy célcsoportból kettőben nyert. A 18-49-es, 18-59-es és a teljes lakosságos share-je így nézett ki az RTL-es sorozatnak: 16,1%, 19,8%, 16,4%. Ezzel szemben a Mutasd a hangodé: 13,6%, 13,6%, 16,4% volt.
Az viszont nem jött be, hogy A mi kis falunk majd felhúzza a Voice nézettségét. Igazából még kicsit rontott is az RTL-es tehetségkutató a korábbi héthez képest. A 18-49 éveseknél 14,5 százalékos, a 18-59 éveseknél 15,4 százalékos, a teljes lakosságnál 13,3 százalékos volt a Voice share-je. Ezzel szemben a szombati Sztárban sztár leszek 18,2 százalékot, 18,6 százalékot és 20,4 százalékot tett le az asztalra.
Vasárnap a Cápák között jobb számokat hozott, mint egy héttel korábban, a 18-49 éveseknél 13,3 százalékos share-nek örülhettek. Igaz, a Sztárban sztár leszek dominanciája jellemezte az estét, a műsor a 18-49 éveseknél 22,3 százalékkal, a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál pedig 23,3 százalékkal futott.
A hét legnézettebb műsora is a vasárnapi Sztárban sztár leszek lett, méghozzá hatalmas előnnyel. A 18-49 éveseknél 313 ezer, a 18-59 éveseknél 480 ezer, a teljes lakosságnál 948 ezer nézőjük volt. Mindhárom célcsoportnál TV2-s produkció áll a második helyen is. A 18-49 és a 18-59 éveseknél a Séfek séfe pénteki adása 218 ezer, illetve 290 ezer nézővel. A teljes lakosságnál a csütörtöki Tények bizonyult a második legnézettebbnek, miután 685 ezren kísérték figyelemmel a hírműsort.
Az RTL legnézettebb műsora a vasárnapi RTL Híradó volt. A 18-49 éveseknél 191 ezer, a 18-59 éveseknél 288 ezer, a teljes lakosságnál 625 ezer nézővel.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 480 488 | 23,3 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 290 318 | 16,2 |
HÍRADÓ | RTL | 288 418 | 19,0 |
THE VOICE | RTL | 271 955 | 15,4 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 270 375 | 19,8 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 264 174 | 20,8 |
TÉNYEK | TV2 | 254 428 | 21,4 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 248 307 | 12,2 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 215 136 | 15,7 |
A KONYHAFŐNÖK | RTL | 200 633 | 11,2 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 948 151 | 23,3 |
TÉNYEK | TV2 | 685 171 | 24,7 |
HÍRADÓ | RTL | 625 021 | 19,8 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 589 956 | 16,4 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 555 189 | 16,8 |
MUTASD A HANGOD! | TV2 | 515 928 | 16,4 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 513 289 | 16,4 |
THE VOICE | RTL | 487 787 | 13,3 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 481 359 | 19,1 |
AZ ARANYIFJÚ | TV2 | 426 638 | 18,7 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 313 027 | 22,3 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 218 784 | 17,5 |
HÍRADÓ | RTL | 191 597 | 19,2 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 183 584 | 13,3 |
THE VOICE | RTL | 173 583 | 14,5 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 166 042 | 19,5 |
TÉNYEK | TV2 | 156 199 | 18,7 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 143 585 | 16,1 |
A KONYHAFŐNÖK | RTL | 142 560 | 11,6 |
FÓKUSZ | RTL | 137 384 | 13,1 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás