Folytatjuk a fejlesztéseinket, szeretnénk a jegyeladásainkat – elsősorban a bérletek terén – tovább növelni. Mi bizakodók vagyunk – mondja Kádár Tamás a legnagyobb hazai fesztivál jövőjével kapcsolatban. A Sziget CEO-ja azt sem rejti véka alá, hogy ha szigorúan a pénzügyi eredményeket nézzük, akkor nem ez lesz a legsikeresebb évük, aminek az egyik legfőbb oka, hogy rengeteget invesztáltak a kivitelezésbe, de ez a következő években bőven meg fog térülni.
- Azt mondtad a rendezvény előtt, ha lesz két telt házas nap, akkor már elégedett leszel. Szóval milyen a hangulati indexed most?
- A hangulati index remek, pláne, hogy azóta túl vagyunk egy hihetetlenül sikeres Super Early Bird elővételi kampányon is a 2024-es Sziget Fesztiválra, ahol hosszú idő óta először a hazai piacon adtuk el a legtöbb bérletet, és az összes eladott hatnapos bérletszám is hihetetlenül ígéretes képet mutat. Ez jól mutatja, hogy milyen a látogatói visszajelzés az idei, 2023-as Szigetre: egy nagyon jó hangulatú, sikeres, szép és remekül lezajlott fesztiválon vagyunk túl.
- Mennyien voltak összesen?
- Az idén 420 ezer látogató járt a fesztiválon, ami valamivel kevesebb, mint tavaly, de akkor óriási volt a kétéves szünet utáni visszatéréshez kapcsolódó érdeklődés, illetve sok olyan látogatónk is volt, aki már 2020-ra váltott jegyet, és megvárta, amíg újra lesz fesztivál.
- Mi az, ami nagyon jól működött az idén? Volt pár újítás a szolgáltatások terén.
- Azok a befektetések, amiket a higiéné (WC-k, zuhanyzók), a dekoráció, a színpadok dizájnjának a megújítása terén tettünk, mind nagyon jól sikerültek, és bár a természet is „besegített”, hiszen a fesztivált megelőzően kaptunk esőt rendesen, a pormentesítés is tökéletesen működött. Általában úgy érzem, hogy kifejezetten jó élmény volt most sok időt eltölteni a Szigeten, mind a programok, mind a kényelmi funkciók és szolgáltatások, mind a vendéglátás minősége terén sikerült nagyot lépnünk előre.
- Mi az, amin biztosan változtatni kell?
- A Sziget folyamatosan változik, fejlődik, alakul. Volt olyan ismerősöm, aki azt mondta, hogy 10 éve nem volt a Szigeten, és összehasonlítani sem tudja az idei élményeit a 2014 körülivel, mert annyira más. Egész biztos, hogy a helyszíneken, a színpadokon, a dekoráción sok helyen változtatunk, de ez így van rendjén, és most, hogy visszatértünk a „normális” kerékvágásba, ez folytatódik. Emellett nagyon komoly kihívást jelent az élelmiszer-infláció Magyarországon, mert ez nagyon látványosan jelenik meg az ételek árában a fesztiválon is. Sokat segít ezen az Aldi jelenléte, illetve az idei innovációnk is – az úgynevezett budget food opció kötelező bevezetése minden ételes standon, de egész biztos, hogy ezen a területen még sokat kell ötletelni.
- Melyik koncert tetszett a legjobban?
- Huhh, ez nehéz. A nagyszínpadon az idén nekem Yungblud volt a kedvencem, az Awakenings is hihetetlen show volt a Samsung Party Arenában vagy a 9x9 a Ticketswap Colosseumban. A magyar fellépők is nagyon jó bulikat csináltak az idén, Ivánék és a Krúbi a Mastercard Freedome-ban vagy Beton.Hofi és Sisi a DropYardon is nagyon erős volt. Szóval rengeteg hihetetlen jó koncert volt, de a Cirque du Sziget is olyan előadásokat hozott az idén, amik bőven felértek egy ilyen élménnyel.
- Mennyire vagy elégedett az idei bevételekkel a tavalyi és a Covid előtti 2019-es évvel összehasonlítva? Mégis csak egy sokmilliárdos üzleti vállalkozás ez, a hazai zenei fesztiválpiacon a legnagyobb.
- Ha szigorúan a pénzügyi eredményeket nézzük, akkor nem ez lesz a legsikeresebb évünk, sőt. De ennek az egyik legfőbb oka, hogy az idén rengeteget invesztáltunk a kivitelezésbe, a programba, a dekorációba, amivel hosszú távon alapozzuk meg a jövőnket, visszaszereztük a pozíciónkat a vezető fesztiválok között Európában. Ez a következő években bőven meg fog térülni.
- A piac a gazdasági körülmények miatt nem legjobb az idén, lehet, hogy a következő év sem hoz igazán kedvező változást e téren. Hogy tudtok így nekimenni a 2024-es fesztiválszezonnak?
- Már nekimentünk, kitűnő előjelekkel. Folytatjuk a fejlesztéseinket, szeretnénk a jegyeladásainkat – elsősorban a bérletek terén – tovább növelni. Mi bizakodók vagyunk.
Simon Krisztián
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.