- Hirdetés -

Magas szinten gondolkodni

|

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. A Magyar Telekom, márka- és kereskedelmi kommunikációs igazgatója elárulta azt is, hogy mi az, amit szeretne egyszer elérni a szakmájában.

- Mi az első emléked, ami eszedbe jut azokból az időkből, amikor elkezdted a szakmát?

- Ez még a hőskorban volt. Nagy prezidekkek voltak rengeteg elemzéssel, alátámasztással, sok-sok kreatív anyaggal, médiaalapú 360 fokos kampányokkal. Természetesen kinyomtatva sok-sok példányban, a kreatívok pedig habkartonra kasírozva. Hatalmas ambíciókkal álltunk neki a feladatoknak, mindenképpen nagyot, fontosat akartunk alkotni. A márkaépítés tudománya nem volt olyan fokon, mint manapság, de a szakmai diskurzus aktívan létezett. És természetesen a legmenőbb bulik a rendszeres reklámkocsmák voltak. Keveset aludtunk, a nappalok és az éjszakai városfutások összeolvadtak, de reggel mindig ott voltunk, ahol kellett.

- Mi az, amit a legjobban szeretsz a munkádban?

- Mindent. A mindennapi lehetőséget, hogy hatással legyünk a társadalomra, a stratégiaalkotást, hogy a strukturálatlan problémákból struktúrákat építve hozunk megoldásokat, a hosszú, éjszakába nyúló gondolkozást a lehető legjobb megközelítésről, a közösségi szellemet és működést a különféle csapatokkal, a kollaborációból kinövő meglepő párosításokat, az eredményeket, a láthatóságot, azt, hogy folyamatosan lehet tanulni és fejlődni, a rengeteg jó szakkönyvet, amelyeket azonnal lehet alkalmazni.

- Mi volt eddig a legnagyobb szakmai kihívás számodra és miért?

- Mindig az a legnagyobb kihívás, amiben épp vagyok, ezért erről nem beszélhetek. Kicsit visszább nézve, a Telekomban a nagy kihívás az, hogy Rogers Curve szakadékát – amely a korai többség és a mainstream között feszül a digitális írástudás tekintetében – áthidaljuk. Ez fontos társadalmi vállalás, amely felé a Telekom mellett én is személyesen elkötelezett vagyok. Ha elérnénk, hogy a többség ráébredjen, hogy a digitalizáció túlmutat a social medián és a streamingen, akkor egy magasabb társadalmi tudatosság felé lépve meg tudnánk mutatni, hogy mire képes ez az ország.

- Mi az, amit egyszer mindenképp szeretnél megvalósítani, elérni a szakmádban?

- Elsősorban egy előremutató szakmai diskurzust elindítani, amelyre építve elérhetjük a fenti ambíciót, illetve Cannes Titanium Lionst nyerni egy valódi, nem a fesztiválra létrehozott projekttel.

- Milyennek kell lennie a jövő marketingesének? Milyen képességek, készségek kellenek a sikerhez?

- Mindenféleképpen magas szinten kell művelni a gondolkodást, ami nem csupán a mindennapi feladatok végrehajtását jelenti a megszokott hiedelmek és rutinok alapján. Hatásra és nem csak a hatékonyságra kell törekedni. Képzelőerő kell, hogy el tudja képzelni a jövőt a kereskedelmi célokhoz kapcsolható ambíció alapján. Viszont az odavezető úton folyamatosan elemezni kell az adatokat. Ehhez digitális „ízlést” és kompetenciát szükséges kifejlesztenie.

- Mit tanácsolsz a fiatal marketingeseknek?

- Semmiképpen ne szolgai módon alkalmazzák a tudást, amit a szakértőktől kapnak. Olvassák el, amit lehet a fontos témákról a legjobbaktól, és próbálják meg alkalmazni. Legyen véleményük, ne a másokét próbálják meg kitalálni. Legyenek aktívak, de mindenképp kerüljék az arroganciát. Legyenek szerényen magabiztosak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...