- Hirdetés -

Csúcsminőségre vágynak az újlakás-vásárlók

|

Egyre kevesebben tudják megfizetni a fővárosi újépítésű ingatlanokat, akik azonban mégis az új lakások mellett döntenek, egyre több extrát és csúcsminőséget szeretnének kapni a pénzükért. Tavalyhoz képest 10 százalékkal emelkedett a fővárosi átlagos négyzetméterár, ami a harmadik negyedév eladásai alapján az 1,4 millió forintot közelíti. Jó hír azonban, hogy a külső kerületekben még mindig vannak elérhető lakások akár milliós négyzetméterár alatt is.

„A gazdasági környezet, a hitelezési nehézségek, a magas infláció, az eddig folyamatosan dráguló építőanyagok és munkaerő nem hozta meg túlzottan sem a fejlesztők, sem az ingatlanvásárlók kedvét az újépítésű otthonokhoz. Az új ingatlanok árszintje az idei évben tovább növekedett, aminek köszönhetően a fizetőképes kereslet is apadni kezdett, valamint csökkenés tapasztalható az induló projektek számában is.” – kezdte Benedikt Károly, a Duna House PR és elemzési vezetője.

Az előző év harmadik negyedévének adataihoz képest a fővárosi újépítésűek átlagos négyzetméterára 10%-kal, 1,37 millió forintra emelkedett, az előző negyedéves adatokhoz képest ugyanakkor stagnált a négyzetméterenkénti átlagos ár. Míg egy évvel ezelőtt az átlagos, újépítésű ingatlanra fordított összeg a 80,5 millió forintot közelítette, addig az idei harmadik negyedévben már 10 millió forinttal többe kerül, ha az otthonteremtés során az új ingatlanokat preferálja a vevő.

A meghirdetett újépítésű lakások tekintetében vezető kerületnek számít a XIII., a XI., valamint a IX. kerület. Az idei harmadik negyedéves adatok alapján a felsorolt kerületek közül a legdrágább Ferencváros, ahol 1,6 millió forint fölé szökött az értékesített újépítésű lakások átlagos négyzetméterára. Költséges az otthonteremtés Újbudán is, aki itt szeretne újépítésű ingatlant vásárolni, annak 1,5 millió forint feletti négyzetméterárral kell kalkulálnia, míg a XIII. kerületben meghaladja az 1,3 millió Ft/m2-t az ár. „Mélyebben a zsebükbe kell nyúlni ugyanakkor azoknak a vevőknek, akik a főváros budai oldalán szeretnének újépítésű otthonhoz jutni. A második kerületben 2,6 millió forintra emelkedett az újépítésű projektekben elkelt lakások átlagos négyzetméterára a harmadik negyedéves adatok alapján.” – tette hozzá a szakértő. Míg az előző negyedévben Terézváros, addig a harmadik negyedévben Erzsébetváros is csatlakozott a 2 millió forint felettiek táborához, itt jelenleg a 2,1 millió forintot is meghaladja az átlagos négyzetméterár az új lakások esetében. Kedvezőbb árakkal találkozhat az a vevő, aki a központi területektől távolabb merészkedik, ugyanis aki a pesti oldal külső kerületeiben (XV., XVI., XVII. kerület), valamint Csepelen választ, az egymillió forint alatti négyzetméteráron is megúszhatja az otthonteremtést.

A kiváló energetikai paraméterekkel rendelkező, alacsony energiaigényű és fenntartási költségű otthonok továbbra is keresettek a piacon, ugyanakkor az értük kért árat egyre kevesebben tudják megfizetni. Az idei ingatlanpiacon a magas kamatok és az inflációnak köszönhetően megugró mindennapi költségek miatt szinte csak az a szűk vásárlói réteg szerződik, akiknek egyéni élethelyzete miatt (bővülő család, válás stb.) sürgős az otthonteremtés. A hiteles vásárlók aránya a magas kamatkörnyezet miatt jelentősen csökkent, kevesen mernek belevágni a lakásvásárlásba, ugyanakkor azok, akik a városi CSOK adta lehetőségeket, pl. államilag támogatott hitel, illetékkedvezmény még az idei évben ki szeretnék használni, év végéig biztosan piacra lépnek majd. Nem szabad ugyanakkor elfeledkezni arról sem, hogy ha a vásárló nem szeretne kifutni az időből, akkor októberig érdemes aláírt adásvételivel megkezdeni a CSOK- és a hiteligénylés folyamatát.

Az alacsony kereslet miatt megindult a fejlesztők közötti verseny, az érdeklődőket különböző akciókkal (teremgarázshely, konyhabútor, ajándék redőny, több lakás egyidejű vásárlása esetén árkedvezmény stb.) igyekeznek az adott fejlesztéshez vonzani. A vásárlói döntést a lokáció és a terület infrastruktúrájának fejlettsége mellett az újépítésű projekt és a lakás műszaki tartalma, energetikai besorolása és a várható fenntartási költségek is befolyásolják.

Területtől és beruházótól is függ, hogy milyen alapfelszereltséget és milyen extrákat adnak a lakásokhoz. Általában a burkolatokat, a konyhai kiállásokat és a fürdőszobai szanitereket tartalmazza az ár, de van olyan elérhető projekt, ahol nem csak kiállást, de bútort is adnak a konyhához, vagy vállalják az ingatlan üzemeltetését, gondnokságát. Van olyan vevő, aki kulcsrakész, teljeskörűen berendezett ingatlant szeretne, amibe már tényleg csak egy bőröndöt kell vinni. „Az érdeklődők főként 50-60 négyzetméteres, nappali plusz egyhálós, vagy nappali plusz kéthálós, okosotthonokat keresik. Ugyanakkor kifejezetten népszerűek még a tetőteraszos, panorámás penthouse lakások is. Például a csillaghegyi Forest Hill Lakóparkban is ezek az ingatlanok keltek el a leghamarabb, már csak három érhető el belőlük.” – hívta fel a figyelmet Benedikt Károly.

A ház által kínált extra szolgáltatások is keresettek. Fontos például, hogy elérhetőek legyenek a közösségi terek, amelyeket munkára, beszélgetésre, üzleti tárgyalásra is használhatnak a lakók. Ideális, ha a közösségi terek energiaellátását napelemek biztosítják, a lakásokban pedig a központi, fali vagy mennyezeti hűtő-fűtő rendszereket preferálják a vásárlók. Kiemelten fontos az elektromos autó kiállás, de egyre inkább van igény arra is, hogy az épületben, vagy a közelében legyen telephelye az autómegosztó szolgáltatók valamelyikének is. Ideális, ha van edzőterem, kinti-benti medence, gyerekfelvigyázás, kávézó, étterem és ma már alap a portaszolgálat is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...