Elindult az IKEA karácsonyi kampánya

Töltsd meg szeretettel az otthonod minden szegletét – mi pedig ötleteket és inspirációt nyújtunk hozzá! Ez a fő üzenete az IKEA új, október 1-jén indult és az év végéig futó karácsonyi kampányának, amit egy 20 másodperces tévés reklámfilm is népszerűsít. A kampányt emellett a mozikban, a YouTube-on, közterületi reklámfelületeken (hirdetőtáblák, city light plakátok), közösségi oldalakon, weboldalakon, a LinkedInen és influenszerek bevonásával futó aktív kommunikációban is látható. 

A szeretetről és az inspirációról szóló történet illusztrálásához az IKEA a STRANDMON füles fotelt használja fő termékként, amely tökéletes kényelmet és otthonos érzést nyújt a családtagok számára – beleértve ebbe a történet főszereplőjét, egy kutyát is.  „Semmihez sem hasonlítható érzés hazaérni. Reméljük, hogy amikor az emberek hazatérnek, egy olyan helyre lépnek be, amely segít nekik feltöltődni. Egy olyan helyre, amely a méretétől függetlenül menedékeddé válhat, ahol jól és kényelmesen érzik magukat, és nemcsak a cipőtől, hanem a gondjaiktól is megszabadulnak. Számos megoldással tudunk segíteni abban, hogy felszabadult legyen az otthon töltött idő, hiszen mindenki megérdemli, hogy olyan otthona legyen, ahová jólesik visszatérni a nap végén, ahol közelebb kerülhet szeretteihez és szeretve érzi magát” – mondta Iva Pohlova, az IKEA cseh–magyar–szlovák régiójának marketingkommunikációs vezetője.

Az IKEA igyekszik jobban megismerni és megérteni az emberek otthoni igényeit az évente elvégzett „Élet otthon” jelentésből, amely a legnagyobb ilyen jellegű kutatás. A riport átfogó képet kínál arról, hogyan gondolkodnak az emberek az otthonukról, milyen igényeik és vágyaik vannak otthoni életükkel kapcsolatban. „A világ folyamatosan változik és új kihívás elé állít minket, ezért mindennél fontosabb, hogy legyen egy olyan hely, ahol otthon érezhetjük magunkat” – mondta Iva Pohlová.

A legfrissebb magyarországi „Élet otthon” jelentésből kiderült, hogy azoknak, akik úgy érzik, hogy otthonuk tükrözi a belső személyiségüket, közel harmada (28%) mentális egészsége forrásaként tekint rá. A házi kedvencek és növények továbbra is fontos tagjai a háztartásoknak: a megkérdezettek 15 százaléka nyilatkozott úgy, hogy beszélgetett a növényeivel az elmúlt 12 hónapban.

Vannak fontos tényezők, amelyektől a sajátunknak érezzük az otthonunkat. Idetartozik például egy új szerzemény megünneplése, vagy hogy legyen egy hely, ahol a hobbijainknak hódolhatunk.

  • A megkérdezettek 47 százaléka úgy nyilatkozott, hogy fontosak nekik az általuk vásárolt dolgok, míg 34 százalékuk azon a véleményen volt, hogy számukra a velük egy fedél alatt élők fontosak.
  • Minden harmadik ember azon a véleményen volt, hogy tárgyaik segítenek nekik az emlékek és élmények felidézésében, és hogy ezek a holmik abban is segítenek, hogy otthonuk jobban tükrözze a személyiségüket.
  • A megkérdezettek 33 százalékának fontos, hogy legyen egy igényeiknek megfelelő hely, ahol a hobbijukat gyakorolhatják.

A válaszadók közel negyede (24%) nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt évhez képest pozitívabban viszonyul az otthonához.