A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról mesélt, az első három helyezett, Metykó Zsófia, Kérdő Krisztina és Németh Flóra pedig főként a munkájukról számolt be.

„Az utóélet miatt csináljuk” - mondta Vaszary Ádám arra a kérdésre, hogy milyen jelentősége van a marketingszakmában a különböző listáknak, rangsoroknak. De nemcsak a vezetői szinten lényegesek ezek, hanem a „kimondottan nem döntéshozói pozícióban lévő, operatív szakemberek körében” is fontosak. Emellett azt is látja, hogy ameddig az ember be nem lép a rivaldafénybe, kevés „fénycsóva vetül rá”, így motivációként hathat egy ilyen listára való felkerülés.

A Signature40 listáira ajánlás alapján lehet felkerülni, melyet bárki – kivéve a jelölt – benyújthat. Idén összesen nyolc lista született, melyeknek volt szakma- és szektorspecifikus része is és összesen „901-nél állt meg az ajánlások száma”. A pályázókat öt kritérium alapján bírálta a zsűri, számított a márka, a márkahűség, a karrierdinamika, a kreatív innovációk és a KPI-ok. Ezekre azért volt szükség, mert egy-egy kampánynál „nem látni feltétlenül, hogy a fogaskerekeket hány ember hajtotta”.

Metykó Zsófia a Yettel otthoni és szórakoztató szolgáltatások megbízott osztályvezetője lett a harmadik helyezett, aki Telco kategóriában beadott nevezés és az ott elnyert első hely alapján került az összesített Signature40 listára. A szakember elmondta, azt szereti ebben a szektorban, hogy „kifejezetten változatos, hogy egy-egy ötlet hatása milyen mélységekig tud eljutni”.

A Signature40 második helyezettje Kérdő Krisztina kiskereskedelmi trade marketing managere a Zwack Unicumtól érkezett, fő fókusza a HORECA üzletág. Itt 2001-ben kezdte a munkát, az első tizenöt évet a marketingosztályon töltötte, majd egy kis megszakítást követően négy éve a kereskedelemmel foglalkozik a vállalat berkein belül. Az alkoholszektor marketingszempontból sok kihívást tartogat a szakembereknek. Kérdés volt például a Rejtő Jenős Unicum-kampányban, hogy a reklámfilm megmutathatja-e, ahogy a karakterek alkoholt fogyasztanak? E kihívásokkal kapcsolatban elmondta, kétes üzenetek esetében mindig kikérik az ÖRT véleményét, „megelőzve a bajt” és úgy mennek bele, hogy az „biztos lábakon álljon”.

Az első helyezett Németh Flóra a Telekom PR szakmai vezetője lett, aki szerint ez az eredmény „közös érdem, részben a szakmai csapatnak is szól”, akikkel dolgozik, illetve a márkának és a vezetőségnek is. Hosszú ranglétrát járt be, mielőtt a Telekomhoz került öt és fél éve, szerinte ez kellett is ahhoz, hogy mostani pozícióját „hitelesen és felelősséggel” tudja ellátni. Azt vallja, hogy az ember nem engedheti meg magának, hogy a munkahelyén „minden év ugyanolyan legyen”, hisz a tanulásban és a fejlődésben.

Mennyiben különbözik egy üzleti és egy lakossági internetszolgáltatás kommunikációja és vajon nehéz-e megtalálni a fiatalok alkohollal kapcsolatos edukációjában a középutat? A válaszok kiderülnek a teljes adásból.