- Hirdetés -

Kiderült, mekkora fizetésre vágynak az egyetemisták

|

A gólyák kétharmada szeretne dolgozni az egyetemi évei alatt, a legtöbben ismerős ajánlásából jelentkeznének állásra, többek közt ez derül ki a Follow Marketing Kft. által végzett kutatásából. A kizárólag elsőéves egyetemi hallgatók által kitöltött felmérés eredményei alapján a megbecsültség érzése és a családias hangulat sokkal fontosabb a fiatalok számára, mint a fizetés. A megkérdezettek bérigényei ráadásul közelítenek a reálishoz, a többség ugyanis 300-400 forint bevétellel is elégedett lenne havi szinten.

A Follow Marketing Kft. a Metropolitan Egyetem 2023-as gólyatáborának főszponzoraként kizárólag frissen érettségizett, az egyetemre már felvételt nyert diákokat kérdezett egyebek mellett arról, hogy mit várnak el egy munkahelytől. Baranyai Örs, a cég társtulajdonosa elmondta, a cél az volt, hogy átfogó képet kapjanak a következő generáció igényeiről, jövőképéről.

A megközelítőleg 200 fő bevonásával készült kutatás szerint a gólyák 69 százalék szeretne dolgozni az egyetemi évei alatt. Fő motivációjuk egyharmad-egyharmad arányban a tapasztalatszerzés és a tanulmányok finanszírozása. A legtöbben (36%) az alapszükségletei kielégítésére vállalnának munkát, a karrierépítést pedig nagyjából minden ötödik elsőéves hallgató (22%) jelölte meg indokként.

Arra a kérdésre, hogy milyen platformokon keresztül jelentkeznének állásra, 85 százalék felelt úgy, hogy ismerős ajánlásából. A válaszadók kétharmada álláshirdető portálokon keresne munkát, minden második kitöltő pedig a Facebookon, Instagramon közzétett hirdetéseken. Állásközvetítő cég szolgáltatását mindössze 15 százalékuk venné igénybe.

Reálisabbak a bérigények, mint korábban

Ami a fizetési igényeket illeti, itt egy élénk változás érzékelhető a korábbi tapasztalatokhoz képest, hiszen kevesebb pénzért is szívesen dolgoznának már a gólyák. 100 és 200 ezer forint közötti összegért csupán a megkérdezettek 5,5 százaléka vállalna munkát, 200-300 ezer forintért már 34 százalék. A többség, minden negyedik gólya 300-400 ezer forintot kérne a munkáltatójától. Ennél többet, 400-500 ezer forintot kevesebb, mint a válaszadók 5 százaléka, 500 ezer forintnál is többen pedig a kitöltők 12 százaléka vár el.

„Sokszor a pályakezdők milliós fizetésről álmodnak, miközben még nincs is releváns tapasztalatuk. A korábbi hazai kutatásokkal ellentétben viszont az általunk végzett felmérésben helyesen ítélték meg a lehetőségeiket az elsőéves hallgatók, teljesen reális elvárásokat tűznek ki maguk elé” – mutatott rá Baranyai Örs.

Hozzátette, a kutatás egyik legmeglepőbb eredménye, hogy a megbecsültség érzése és a családias hangulat sokkal fontosabb a gólyák számára, mint a fizetés.

Kacsintgatnak a marketing irányába a gólyák

A kérdőívet kitöltők könyvolvasással (63%), podcastek hallgatásával (55%) és interjúk nézésével (44) fejlesztik magukat, ezeket követik a sorban a blogcikkek olvasása (36%), az előadásokon, workshopokon való részvétel (20%) és a képzések (17%). Mindössze a megkérdezettek 5 százaléka nyilatkozott úgy, hogy sehogy sem fejleszti magát.

Arra a felvetésre, melyik az a három legjobb tulajdonság, amiért a jövőbeli kollégák hálásak lesznek az elsőéves diákoknak, minden harmadik válaszadó azt felelte, hogy az alázat, türelem és a kreativitás. Ezt a könnyű alkalmazkodás, segítőkészség és empatikusság hármas követte, de a kitartás, akaraterő, jó kommunikáció triót is sokan jelölték meg.

Hogy mennyire tudják elképzelni magukat a gólyák a marketing szakmában, arra egy egytől ötig terjedő skálán a többség a négyest jelölte meg. Baranyai Örs szerint ez mindenképpen pozitív, mert minden korábbinál nagyobb szükség van a jó szakemberekre.

„Sajnos a piac felhígult, mert egy néhány órás képzés után mindenki marketing szakembernek képzeli magát, de igazán minőségi munkát nem tudnak letenni az asztalra. Ha viszont valaki időt és energiát nem spórolva fektet a saját maga képzésére hangsúlyt, akkor kapkodni fognak utána a cégek” – mutatott rá a Follow Marketing Kft. társtulajdonosa.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Megvannak az EBA nyertesei

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) már hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb munkáltatói márkaépítő stratégiákat és kampányokat. Az idei díjazottak olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek nemcsak...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

A Forma-1-ben debütál a KitKat

A világ egyik kedvenc csokoládéjaként ismert KitKat a száguldó cirkusz hivatalos csokoládészeletévé válik: a jövőre a 90. születésnapját betöltő csokoládémárka és a fennállásának 75. évfordulóját ünneplő Formula–1-es versenysorozat hivatalos együttműködése a 2025-ös szezonban indul.Jövő...

Black Friday: kihagyják a legjobb trükköket a vásárlók

Az európaiak rendkívüli erőfeszítéseket tesznek, hogy megtalálják a legjobb árakat, ám egy új kutatás rávilágít arra, hogy a Black Friday őrületébe keveredett vásárlók kihagyják azokat az alapvető trükköket, amelyekkel nagyokat lehet spórolni az ünnepi...

Fenntartható fejlődési stratégiát mutatott be a Xiaomi

Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet...

Új áruházakat nyitott az Euronics

Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...