Tíz éve született meg az ALDI Magyarország első Facebook-bejegyzése, az áruházlánc ekkor kezdte meg közvetlen kommunikációját ezen a közösségimédia-platformon. Az ALDI profilján rendszeresen megosztott képes szóviccek sikerét jól mutatja, hogy aktuális és szellemes tartalmaira ma már mintegy félmillióan kíváncsiak, és számos poszt ikonikussá vált. A vállalat az elmúlt évtized során az összes fontosabb socialmedia-platformon megjelent, a legkülönbözőbb témákban is sikerrel megszólítva minden korosztályt.
Az ALDI Magyarország régóta nagy gondot fordít közösségimédia-megjelenéseire, egyedi hangvételű, izgalmas, mindig aktuális tartalmait egyre növekvő rajongótábora szereti és igényli. Az áruházlánc 10 éve indította útjára Facebook-oldalát, amelynek sajátos humorú posztjai folyamatosan növelik a vállalat népszerűségét.
Humorban nem ismernek tréfát – az ALDI Facebook-szóvicceit szeretik a követők
A képes szóviccekre és erőteljes formában megjelenő nyelvi humorra épülő posztokkal az ALDI új színt vitt a platformon zajló hazai kiskereskedelmi kommunikációba. Az újszerű irányból felépített, a humort erőteljesen és konzekvensen használó posztokra követői bázisa nyitott. A közösség nemcsak jól reagált a frappáns tartalmakra, hanem sok esetben kihívásnak is tekintette, továbbgondolta, a posztokra reflektálva humoros kommentek, beszélgetésfolyamok születtek. A gyakran előforduló párbeszédek során a hozzászólók már várják az ALDI válaszát, és az ilyen beszélgetések során kialakuló kommentláncok sokakat ösztönöznek arra, hogy véleményüket humoros gifek és kreatív szóviccek megjelenítésével fejezzék ki.
Az olykor kicsit „agyzsibbasztóan” humoros, képes szóviccek emblematikussá váltak az évek folyamán. A közel félmillió rajongó számára az ALDI több mint 6000 alkalommal posztolt a Facebook-feedjére vagy hírfolyamára, így közel 5000, illetve 800 videót, képet készített és osztott meg a felületen.
A rengeteg tartalom a fogyasztók hatékony tájékoztatása mellett a szórakoztatást célozza, amelyre a socialmedia-platform tökéletesen alkalmas eszköznek bizonyult: 10 év alatt az oldalon megjelenő anyagok közel 650 millió megjelenést generáltak, a posztokra eddig több mint 2 millió felhasználói reakció és 650 000-nél is több komment született.
Az ALDI által közzétett tartalmakat pedig 200 000 alkalommal osztották meg a felhasználók, amely szintén jól mutatja, hogy a vállalat Facebook-oldalán nem csupán releváns, hanem mások számára is érdekes, szórakoztató tartalmakat oszt meg, immár egy évtizede.
A 10. jubileum alkalmából indított játékon a legikonikusabb posztokból készült galériából választhatják ki a rajongók kedvencüket, és aki kommentben megosztja véleményét, 100 000 forint értékű ALDI vásárlási utalványt nyerhet.
Ma a Facebook, holnap a (social) világ
Az ALDI-világot és ALDI-életérzést magukban hordozó posztjaival a vállalat több platformon számos korosztályt meghódított már 10 év alatt. A Facebook-oldal sikere mellett az áruházlánc Instagram- és TikTok-csatornája is növekvő népszerűségnek örvend, az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok TikTok csatornái közül az ALDI-nak van a legtöbb követője és a legtöbb lájkja is, és a nyár folyamán TikTok tartalmaira adott rajongói, követői lájkok száma átlépte a bűvös egymilliót.