- Hirdetés -

Tudott-e múlt héten fordítani az RTL?

|

A mögöttünk álló héten javultak az RTL eredményei, különösen hétköznap. Kiderült, hogy ez elég volt-e ahhoz, hogy megfordítsák a nézettségi versenyt, legalább a számukra fontos 18-49 éveseknél és főműsoridőben.

Az őszi tévés szezon elején a TV2-nek jobban jött ki a lépés, gyakorlatilag minden húzásuk bejött és mindegyik műsoruk jól teljesített. Azonban múlt héten frissült az RTL esti kínálata, hiszen hétköznapon új évad jött a Nyerő párosból és a Survivorből, valamint már vasárnap is képernyőre került a The Voice. Ennek meg is látszott az eredménye, hiszen a főműsoridőt nézve a korábbi héthez képest a 18-49 éveseknél 2,2 százalékponttal, a 18-59 éveseknél 2 százalékponttal, a teljes lakosságnál pedig 1,7 százalékponttal erősödött az RTL heti közönségaránya.

Azonban még ez is kevés volt ahhoz, hogy megfordítsák a nézettségi versenyt, a TV2 továbbra is mindhárom fontos célcsoportnál (18-49, 18-59, teljes lakosság) az RTL előtt jár, a főműsoridőben és teljes napon is. A 18-49 éveseknél a hétfő és a kedd estét tudta megnyerni az RTL, a többi napon a TV2 magasabb share-t ért el náluk. A 18-59 éveseknél pedig csak a hétfői főműsoridő volt az RTL-é.

A teljes csatornaportfóliókat nézve is hasonló a helyzet, az RTL Magyarország ugyan faragott a hátrányából, de nem tudtak a TV2 Csoport elé kerülni. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben volt kettejük között a legkisebb differencia, de ez is 4 százalékpontot jelentett (TV2 Csoport: 27%, RTL Magyarország: 23%).

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 40. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 15,9 17,6 16,1
RTL 14,1 13 14,4

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 40. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11,8 13,4 11,7
RTL 8,4 7,7 8,4

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 25,2 26,2 24,4
RTL Magyarország 18,0 16,3 17,6
MTVA 6,3 10,1 5,1
AMC Networks 5,4 5,0 5,1
Paramount Global 4,6 3,5 5,8
Network4 4,4 5,2 3,3
Warner Bros.Discovery 2,6 3,1 2,5
Antenna Entertainment Group 2,3 2,1 2,3

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 16,9% / 15,6% (17,8% / 16,1%)
Tények Plusz – 14% / 13,2% (14,3% / 13,6%)
Séfek séfe – 17% / 17,6% (15,9% / 17,2%)
Kőgazdag fiatalok – 10,8% / 12,5% (10,4% / 9,1%)

RTL
Híradó – 18,9% / 16,8% (17,6% / 16,1%)
Fókusz – 14% / 14,1% (13,1% / 12,9%)
Nyerő páros – 16,5% / 18,8% (korábbi héten a Konyhafőnök: 11% / 11,7%)
Survivor – 10,5% / 11,2% (korábbi héten A mi kis falunk ismétlés: 9,5% / 9,9%)

Hétköznapokon a hírműsorok utáni sávval mindkét csatorna elégedett lehetett. A TV2-n a Séfek séfe rendkívül erős átlaggal búcsúzott, az RTL-nek pedig a Nyerő páros rég nem látott szintű közönségarányt hozott. Mostanában ebben a műsorsávban nem volt ennyire jól teljesítő műsora a csatornának. A főműsoridő második felében a TV2-n futó Kőgazdag fiatalok javított a korábbi heti eredményeihez képest, de a csatornaátlag alatt maradtak. Utóbbi pedig az RTL-re visszatérő Survivorra is igaz, csütörtökön és pénteken már 10 százalék alatt volt a 18-49-es közönségarányuk.

A TV2-n hétvégén debütált az Ázsia Expressz új évadának első két adása. Szombaton a 18-49 éveseknél verte A mi kis falunkat: az RTL-es sorozat 15 százalékos, a TV2-s műsor 17,3 százalékos közönségarányt hozott. A 18-59 éveseknél hagyományosan erős A mi kis falunk és ennél a célcsoportnál az Ázsia Expressznél jobb eredményt hozott sorozat (17,6% vs. 16,3%).

A korábbi hetekben a szombati Sztárban sztár leszek verte a The Voice-t és ebben múlt hétvégén sem történt változás, viszont nem volt nagy különbség közöttük. A 18-49 éveseknél a Voice 16,3 százalékos, a Sztárban sztár leszek 17,4 százalékos share-t ért el. A 18-59 éveseknél pedig ugyanez 16,6% vs. 17,4% volt a TV2-s produkció javára.

Vasárnap a Voice a szombatihoz hasonló nézőszámot produkált, ami aznap a 18-49 éveseknél 13,7 százalékos, a 18-59 éveseknél 13,8 százalékos közönségarányra volt elegendő. A TV2-n az Ázsia Expressz az említett két célcsoportnál 14,5 százalékos és 13,7 százalékos, a Sztárban sztár leszek pedig 18,4 és 18,8 százalékos share-t szállított.

A korábbi hetinél alacsonyabb nézőszámot ért el a vasárnapi Sztárban sztár leszek, de még ezzel együtt is a múlt hét legnézettebb műsora volt: 18-49 éveseknél 272 ezer, a 18-59 éveseknél 397 ezer, a teljes lakosságnál 802 ezer nézővel. A Nyerő páros jó szereplését mutatja, hogy a 18-49 és a 18-59 éveseknél is második helyen végeztek a heti toplistán, 269 ezer, illetve 344 ezer nézőt vonzott a hétfői adás. A teljes lakosságnál pedig a vasárnapi RTL Híradó volt a csatorna legnézettebbje, 617 ezer nézővel, a Nyerő páros utánuk következett 612 ezres nézettséggel.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 397 450 18,8
NYERŐ PÁROS RTL 344 896 17,7
SÉFEK SÉFE TV2 343 297 18,8
THE VOICE RTL 324 886 16,6
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 306 907 13,7
A MI KIS FALUNK RTL 306 146 17,6
HÍRADÓ RTL 294 074 16,2
TÉNYEK TV2 250 593 13,9
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 248 703 11,0
UEFA EUROPA KONFERENCIA LIGA M4 SPORT 239 556 14,2

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 802 810 20,8
TÉNYEK TV2 716 614 19,4
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 690 298 15,7
SÉFEK SÉFE TV2 687 886 18,5
HÍRADÓ RTL 617 622 16,6
NYERŐ PÁROS RTL 612 863 15,5
TÉNYEK PLUSZ TV2 565 728 16,7
THE VOICE RTL 563 557 14,6
A MI KIS FALUNK RTL 546 278 14,6
UEFA EUROPA KONFERENCIA LIGA M4 SPORT 467 192 14,4

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 272 220 18,4
NYERŐ PÁROS RTL 269 899 20,0
SÉFEK SÉFE TV2 243 769 19,7
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 224 700 14,5
THE VOICE RTL 222 562 16,3
HÍRADÓ RTL 177 968 14,3
A MI KIS FALUNK RTL 177 578 15,0
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 162 453 10,3
UEFA EUROPA KONFERENCIA LIGA M4 SPORT 156 115 13,4
FÓKUSZ RTL 154 773 16,1

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...