A mögöttünk álló héten javultak az RTL eredményei, különösen hétköznap. Kiderült, hogy ez elég volt-e ahhoz, hogy megfordítsák a nézettségi versenyt, legalább a számukra fontos 18-49 éveseknél és főműsoridőben.
Az őszi tévés szezon elején a TV2-nek jobban jött ki a lépés, gyakorlatilag minden húzásuk bejött és mindegyik műsoruk jól teljesített. Azonban múlt héten frissült az RTL esti kínálata, hiszen hétköznapon új évad jött a Nyerő párosból és a Survivorből, valamint már vasárnap is képernyőre került a The Voice. Ennek meg is látszott az eredménye, hiszen a főműsoridőt nézve a korábbi héthez képest a 18-49 éveseknél 2,2 százalékponttal, a 18-59 éveseknél 2 százalékponttal, a teljes lakosságnál pedig 1,7 százalékponttal erősödött az RTL heti közönségaránya.
Azonban még ez is kevés volt ahhoz, hogy megfordítsák a nézettségi versenyt, a TV2 továbbra is mindhárom fontos célcsoportnál (18-49, 18-59, teljes lakosság) az RTL előtt jár, a főműsoridőben és teljes napon is. A 18-49 éveseknél a hétfő és a kedd estét tudta megnyerni az RTL, a többi napon a TV2 magasabb share-t ért el náluk. A 18-59 éveseknél pedig csak a hétfői főműsoridő volt az RTL-é.
A teljes csatornaportfóliókat nézve is hasonló a helyzet, az RTL Magyarország ugyan faragott a hátrányából, de nem tudtak a TV2 Csoport elé kerülni. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben volt kettejük között a legkisebb differencia, de ez is 4 százalékpontot jelentett (TV2 Csoport: 27%, RTL Magyarország: 23%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 40. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 15,9 | 17,6 | 16,1 |
RTL | 14,1 | 13 | 14,4 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 40. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,8 | 13,4 | 11,7 |
RTL | 8,4 | 7,7 | 8,4 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 25,2 | 26,2 | 24,4 |
RTL Magyarország | 18,0 | 16,3 | 17,6 |
MTVA | 6,3 | 10,1 | 5,1 |
AMC Networks | 5,4 | 5,0 | 5,1 |
Paramount Global | 4,6 | 3,5 | 5,8 |
Network4 | 4,4 | 5,2 | 3,3 |
Warner Bros.Discovery | 2,6 | 3,1 | 2,5 |
Antenna Entertainment Group | 2,3 | 2,1 | 2,3 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 16,9% / 15,6% (17,8% / 16,1%)
Tények Plusz – 14% / 13,2% (14,3% / 13,6%)
Séfek séfe – 17% / 17,6% (15,9% / 17,2%)
Kőgazdag fiatalok – 10,8% / 12,5% (10,4% / 9,1%)
RTL
Híradó – 18,9% / 16,8% (17,6% / 16,1%)
Fókusz – 14% / 14,1% (13,1% / 12,9%)
Nyerő páros – 16,5% / 18,8% (korábbi héten a Konyhafőnök: 11% / 11,7%)
Survivor – 10,5% / 11,2% (korábbi héten A mi kis falunk ismétlés: 9,5% / 9,9%)
Hétköznapokon a hírműsorok utáni sávval mindkét csatorna elégedett lehetett. A TV2-n a Séfek séfe rendkívül erős átlaggal búcsúzott, az RTL-nek pedig a Nyerő páros rég nem látott szintű közönségarányt hozott. Mostanában ebben a műsorsávban nem volt ennyire jól teljesítő műsora a csatornának. A főműsoridő második felében a TV2-n futó Kőgazdag fiatalok javított a korábbi heti eredményeihez képest, de a csatornaátlag alatt maradtak. Utóbbi pedig az RTL-re visszatérő Survivorra is igaz, csütörtökön és pénteken már 10 százalék alatt volt a 18-49-es közönségarányuk.
A TV2-n hétvégén debütált az Ázsia Expressz új évadának első két adása. Szombaton a 18-49 éveseknél verte A mi kis falunkat: az RTL-es sorozat 15 százalékos, a TV2-s műsor 17,3 százalékos közönségarányt hozott. A 18-59 éveseknél hagyományosan erős A mi kis falunk és ennél a célcsoportnál az Ázsia Expressznél jobb eredményt hozott sorozat (17,6% vs. 16,3%).
A korábbi hetekben a szombati Sztárban sztár leszek verte a The Voice-t és ebben múlt hétvégén sem történt változás, viszont nem volt nagy különbség közöttük. A 18-49 éveseknél a Voice 16,3 százalékos, a Sztárban sztár leszek 17,4 százalékos share-t ért el. A 18-59 éveseknél pedig ugyanez 16,6% vs. 17,4% volt a TV2-s produkció javára.
Vasárnap a Voice a szombatihoz hasonló nézőszámot produkált, ami aznap a 18-49 éveseknél 13,7 százalékos, a 18-59 éveseknél 13,8 százalékos közönségarányra volt elegendő. A TV2-n az Ázsia Expressz az említett két célcsoportnál 14,5 százalékos és 13,7 százalékos, a Sztárban sztár leszek pedig 18,4 és 18,8 százalékos share-t szállított.
A korábbi hetinél alacsonyabb nézőszámot ért el a vasárnapi Sztárban sztár leszek, de még ezzel együtt is a múlt hét legnézettebb műsora volt: 18-49 éveseknél 272 ezer, a 18-59 éveseknél 397 ezer, a teljes lakosságnál 802 ezer nézővel. A Nyerő páros jó szereplését mutatja, hogy a 18-49 és a 18-59 éveseknél is második helyen végeztek a heti toplistán, 269 ezer, illetve 344 ezer nézőt vonzott a hétfői adás. A teljes lakosságnál pedig a vasárnapi RTL Híradó volt a csatorna legnézettebbje, 617 ezer nézővel, a Nyerő páros utánuk következett 612 ezres nézettséggel.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 397 450 | 18,8 |
NYERŐ PÁROS | RTL | 344 896 | 17,7 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 343 297 | 18,8 |
THE VOICE | RTL | 324 886 | 16,6 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 306 907 | 13,7 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 306 146 | 17,6 |
HÍRADÓ | RTL | 294 074 | 16,2 |
TÉNYEK | TV2 | 250 593 | 13,9 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 248 703 | 11,0 |
UEFA EUROPA KONFERENCIA LIGA | M4 SPORT | 239 556 | 14,2 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 802 810 | 20,8 |
TÉNYEK | TV2 | 716 614 | 19,4 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 690 298 | 15,7 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 687 886 | 18,5 |
HÍRADÓ | RTL | 617 622 | 16,6 |
NYERŐ PÁROS | RTL | 612 863 | 15,5 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 565 728 | 16,7 |
THE VOICE | RTL | 563 557 | 14,6 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 546 278 | 14,6 |
UEFA EUROPA KONFERENCIA LIGA | M4 SPORT | 467 192 | 14,4 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 272 220 | 18,4 |
NYERŐ PÁROS | RTL | 269 899 | 20,0 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 243 769 | 19,7 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 224 700 | 14,5 |
THE VOICE | RTL | 222 562 | 16,3 |
HÍRADÓ | RTL | 177 968 | 14,3 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 177 578 | 15,0 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 162 453 | 10,3 |
UEFA EUROPA KONFERENCIA LIGA | M4 SPORT | 156 115 | 13,4 |
FÓKUSZ | RTL | 154 773 | 16,1 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás