- Hirdetés -

Kiderült, mi van a sneaker-őrület mögött

|

Manapság már cseppet sem számít idegennek a sneakerhead kifejezés, hiszen egyre jobban bővül a rajongói tábor, egyre népszerűbb a trend, miszerint „jó cipőt venni, méghozzá jó sokat”. Meg persze jó sokért, merthogy egyáltalán nem olcsók ezek a lépők.  Hogyan válik valaki cipő rajongóvá, gyűjtővé, mik a legfontosabb tanácsok a sajátunk ápolását tekintve, érdemes-e megvenni valamilyen cipőt befektetés gyanánt – ezekre a kérdésekre mind választ kapunk az L20 legújabb adásában.

Csuka, topán, saru, csúszó, skárpi – és ez csak öt szinonima a cipő szavunkra, amely a legújabb L20 podcast témájaként szolgált. Ezúttal Trunk Tamás „Dablty”, a Sneakerness Budapest szervezője és Schafarek Boldizsár, a Lounge Group copywritere volt Juhász Bálint vendége.

Manapság nagy jelentősége van az öltözködésnek, a cipők pedig egyre nagyobb hangsúlyt kapnak, hiszen az emberek – főként a fiatalok – ezen keresztül tudják megmutatni az egyéniségüket.  A cipőkereskedők szerint is leginkább a fiatalabb generáció határozza meg, hogy merre halad a „sneaker kultúra”, ami így egy folyamatosan fejlődő piacot teremt. Erre világított rá Tamás már a beszélgetés legelején.

„Ezek a cipők mostanra befektetési tárgyakká is váltak, és egy adott cipőt, ha nem hordasz egy ideig, sőt már abban a pillanatban, amint kilépsz vele a boltból, egy sokszoros árnövekedésen megy keresztül, és egy nagy profittal tovább lehet, el lehet adni. Van egy kifejezés a sneakerheadek világában, hogy one to rock, one to stock, tehát hogy az az optimális álom egy sneakerhead számára, hogy egy adott darabból rögtön kettőt tud beszerezni, egyet, hogy stockoljon, tehát hogy otthon elrakja a polcra, egyet pedig, hogy rockoljon, tehát hogy felvegye a lábára és hordja.”

A sportcipők divattárggyá válása többek között azt eredményezte, hogy már nem tekintik őket túl informálisnak a munkahelyi környezethez, jelenleg a legnagyobb forgalmat bonyolító kategória pozícióját foglalják el az online luxuspiacon. De honnan is eredeztethető a divattá válásuk? Ahogyan Boldizsár esetében, a sneakerek bölcsőjének egyértelműen az amerikai kosárlabdázást tekintik. Korábban csupán a funkciója, mintsem a kinézete számított egy cipőnek. Ekkor még gym-shoe volt a neve és azok a darabok számítottak menőnek, amelyeket a kosárlabda-játékosokon láttak a fiatalok. Mostanra ez teljesen átalakult, sokan – mint ahogyan a podcast vendégei is – rendszerint a kedvelt cipőjükhöz alakítják az éppen aktuális outfitjüket, nem pedig fordítva. Ebből is látszik, hogy a rajongók, gyűjtők körében mekkora becsben vannak tartva. Vannak, akik a polcon tartják, vannak, akik – ahogyan már említettük – kereskednek vele, de vannak olyanok is, akik hordják egy kis ideig, majd továbbadják, ez pedig akár évtizedeket, generációkat is átívelhet. A „szavatosságuk” is megnőtt a különféle trükköknek és speciális tisztítószereknek köszönhetően.

Természetesen az őrület mellett, amely a sneakerek világát manapság jellemzi, tévhitekből sincs hiány. A legerősebb talán az, hogy egy drága „játék”, hiszen vannak olyan cipők, amelyek a racionalitáson is túllépve hihetetlen értéket képviselnek. Ugyanakkor azokból a lábbelikből is rengeteg fellelhető, amelyeket a hétköznapi ember is megengedhet magának. Sőt vannak, amelyek márkaegyüttműködésekből jöttek létre, így amellett, hogy jól néznek ki, történetet is tudnak mesélni és elérhető áron mozognak.

„Minél inkább belecsöppensz ebbe a világba, rájössz, nem minden cipő kezdődik százezertől, hanem lehet, hogy van negyven-, ötven-, hatvanezezért is olyan, amelyik neked tökre tetszik. Szerintem ez az egyik legfontosabb, hogy te a magadénak érezd, hogy te azt mond: nekem ez az egyik kedvenc cipőm, és az lehet bármi a sneaker topicon belül, nem kell feltétlenül egy Louis Vuitton Air Force-t venned ehhez” – tartja Boldizsár.

Az L20 legújabb adásában – amely elérhető YouTube-on, Spotify-on, SoundCloudon és Apple Musicon is – ezek mellett szó esik arról, mi az az összeg, amely a podcast vendégei szerint már irreálisnak számít egy cipővásárlás során, milyen történetek húzódnak meg a saját kedvenceik mögött és az is, miből lehet meglátni azonnal egy lábbeli értékét. Aki pedig testközelből is szeretné megtapasztalni a sneaker őrületet, várja a Sneakerness Budapest november közepén, amelynek részleteiről Trunk Tamás számol be a beszélgetés végén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...