- Hirdetés -

Hamarosan elbúcsúzhatunk a csekkektől

|

Egyre inkább nagy teret hódítanak a digitális fizetési lehetőségek, amelyek népszerűsége továbbra is töretlen. Ezt támasztja alá a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb tanulmánya is, amelynek adatai szerint 2027-re az új fizetési módok (e-pénz, digitális pénztárcák, közvetlen utalások és QR-kódos fizetések) a teljes volumen mintegy 30 százalékát tehetik ki, míg a hagyományos digitális fizetések (beszedési megbízások, kártyás fizetések és átutalások) a teljes volumen várhatóan mintegy 70%-át fedik majd le. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben 19,8%, Európában 10,7% és Észak-Amerikában 6,5% növekedési ütem várható – derül ki a kutatásból.

A vállalati pénzügyesek több mint fele úgy véli, hogy a kereskedelem fokozódó globalizációja és az ellátási lánc folyamatos zavarai miatt nőtt meg az igény a hatékonyabb cash-management szolgáltatások iránt. További egyharmaduk szerint a változó (geopolitikai és kiberbiztonsági) kockázatok teszik a cash-management szolgáltatásokat nélkülözhetetlenné, míg közel 30%-uk szerint a növekvő infláció növeli a jobb forrásgazdálkodás iránti igényüket.

Összességében elmondható, hogy a gazdasági szereplők számára a bankok jelenlegi cash-management szolgáltatási kínálata kevéssé kielégítő. A vállalatvezetők több mint 70%-a nyilatkozott úgy, hogy okozott már számukra problémát a hanyagságból eredő jogvita, a hitelkockázat rossz értékelése és a késedelmes vagy kétszeres fizetések kezelése. A probléma forrása egyértelmű: háromból két vezető (63%) a múltból örökölt, elavult infrastruktúrát nevezi meg a hatékony cash-management legnagyobb akadályaként.

„Kutatásunkból világosan kiderül, hogy az értéklánc optimalizálásához elengedhetetlen a szilárd digitális bázis. A saját működési- és informatikai modelljeikben rejlő összetettség csökkentésével a bankok és a pénzforgalmi szereplők képesek lehetnek termelékenységük és teljesítményük javítására az ügyfeleik forrásgazdálkodási igényeinek kezelését illetően” - mondta Jeroen Hölscher (Global Head of Payments Services, Capgemini).

A vállalkozások ugyanazt az ügyfélélményt várják el a bankjuktól, mint a lakosság

Az elvárások változnak: 2023-ra a vállalati ügyfelek 63%-a a kereskedelmi bankokéhoz hasonló fizetési élményt vár a bankjától. Azonban a helyi, regionális és nemzetközi szabályozásoknak való megfelelés (beleértve az ISO20022 szabványt és a SWIFT globális fizetési kezdeményezéseit) kevés teret hagynak az innovációba való befektetésre.

A banki szolgáltatások átalakulás a szervezet legmagasabb szintjén történő elkötelezettséget, a célok összehangolását és a strukturális reformok tervezésének és végrehajtásának tökéletes koordinációját igényli. Mindeközben a bankoknak és pénzforgalmi vállalatoknak törekedniük kell a vállalati ügyfelekkel való stratégiai kapcsolat fenntartására, amelyhez a back office egyszerűsítése, új platformok használata a cash management hatékonyságának javítása érdekében, valamint a vállalati ügyfelek stratégiai partnerként, nem pedig szolgáltatóként való kezelése nagyban hozzájárulhatnak.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...