A Lidl Magyarország Hazánk Kincsei termékcsaládja sorozatban ötödik éve részesült a legkiválóbb hazai márkákat díjazó MagyarBrands elismerésben, és került be az Innovatív Márka továbbá a Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában is a legjobbak közé. A vállalat 2017-ben bevezetett márkája a magyar termékek népszerűsítése, a hazai beszállítók melletti elköteleződés és a magyar gazdaság támogatásának jegyében született, népszerűsége a fogyasztók körében töretlen.
A MagyarBrands program több mint egy évtizede díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket. A díj odaítélése számszerűsíthető kritériumok alapján történik, amelyet egy önkéntes, független szakértőkből álló bizottság döntése egészít ki. Ennek az összetett értékelési folyamatnak a végén a Lidl Hazánk Kincsei márkáját két kategóriában is a top márkák közé választották: MagyarBrands díjas lett a fogyasztói és az innovatív márkák között is.
A Hazánk Kincsei termékcsaládot, melynek minden tagja magyar beszállító terméke, a Lidl Magyarország saját fejlesztéseként 2017 augusztusában vezette be. A magyar tradíciók megőrzése jegyében, a hazai beszállítók melletti elköteleződés zálogaként a magyar konyha legkedveltebb alapanyagai kerültek ezáltal a Lidl áruházak polcaira. A Hazánk Kincsei márka megkönnyíti a vásárlók választását és biztosítja azt, hogy kiváló minőségű magyar termékeket vegyenek le a polcokról. A termékek csomagolása is egyedi, amely a magyar népmesék világát idézi, és a magyar konyha tradicionális ízeit hozza közelebb a vásárlókhoz.
„Célunk az, hogy vásárlóink számára minél több kiváló minőségű ugyanakkor kedvező árú magyar terméket kínálhassunk áruházainkban. A Hazánk Kincsei termékcsaládunkban megtalálható a száraztésztáktól kezdve a szalámikon, a lekváron, a tejtermékeken, valamint a szörpökön át egészen a zöldségekig és gyümölcsökig a hazai árucikkek széles palettája. Büszkék vagyunk arra, hogy immár ötödik éve nyerjük el a márka és ezáltal a magyar termékek népszerűsítésére irányuló törekvéseinkkel ezt a rangos szakmai elismerést” – nyilatkozta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs cégvezetője.
Az áruházlánc stratégiai döntése, hogy minél nagyobb arányban kerüljenek magyar beszállítóktól származó termékek az áruházak polcaira, mind belföldön, mind pedig a külpiacokon és ennek érdekében minél több kiváló hazai partnerrel dolgozzon együtt. E döntés értelmében a vállalat 10 évvel ezelőtt elindította a „Lidl a magyar beszállítókért” programját, melynek eredményeképpen mintegy 500 magyar beszállítóval működik együtt. A Lidl Magyarország teljes élelmiszerbeszerzésének közel 60 százalékát a több száz milliárd forint értékben beszerzett magyar termékek teszik ki, amely a hazai vállalkozásoknak biztos megélhetést, növekedést és munkahelyteremtést biztosít.