Sok nézőt vonzott a szombati Magyarország – Szerbia mérkőzés, főleg a kereskedelmi célcsoportból. Csatornaszinten egyelőre nem nagyon talál fogást az RTL a TV2-n, bár a Nyerő páros jó nézettséget ért el, de a The Voice-nak nagyon gyenge hétvégéje volt.
Múlt héten sem szakadt meg a TV2 jó sorozata, ismét minden fontos célcsoportnál nyertek. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben 2,3 százalékpontot, a 18-59 éveseknél 2,8 százalékpontot tett ki a heti előnyük az RTL előtt. A teljes csatornacsaládokat nézve ennél is jelentősebb fölényt hozott össze a TV2 Csoport. A 18-49 éveseknél és az esti sávban járt hozzájuk legközelebb az RTL Magyarország, de még ez is 5,3 százalékpontnyi különbséget jelentett (TV2 Csoport: 27,6%, RTL Magyarország: 22,3%). Szokás szerint a teljes lakosságnál és teljes napon érte el a legnagyobb előnyt a TV2 Csoport, ami meghaladta a 10 százalékpontot (TV2 Csoport: 27,1%, RTL Magyarország: 16%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 41. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 16 | 18,6 | 15,8 |
RTL | 13,2 | 12,3 | 13,5 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 41. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 12,1 | 14 | 12 |
RTL | 8 | 7,4 | 8,1 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 25,6 | 27,1 | 25,0 |
RTL Magyarország | 17,5 | 16,0 | 17,4 |
MTVA | 5,3 | 9,3 | 4,2 |
AMC Networks | 5,1 | 4,7 | 4,9 |
Paramount Global | 4,5 | 3,5 | 5,5 |
Network4 | 4,2 | 4,9 | 2,9 |
Antenna Entertainment Group | 2,7 | 2,2 | 2,5 |
Warner Bros.Discovery | 2,5 | 3,0 | 2,3 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 18% / 16,6% (16,9% / 15,6%)
Tények Plusz – 14,7% / 13,6% (14% / 13,2%)
Ázsia Expressz – 14,5% / 15% (korábbi héten a Séfek séfe: 17% / 17,6%)
A Nagy Ő – 17,6% / 18,8% (korábbi héten a Kőgazdag fiatalok: 10,8% / 12,5%)
RTL
Híradó – 19,3% / 17,4% (18,9% / 16,8%)
Fókusz – 13,9% / 14,1% (14% / 14,1%)
Nyerő páros – 16,5% / 18,2% (16,5% / 18,8%)
Survivor – 9,5% / 10% (10,5% / 11,2%)
Múlt héten az RTL Híradó a 18-49 és a 18-59 éveseknél is jobb heti átlagot produkált, mint a Tények. Bár a verseny még mindig nagyon szoros a két esti hírműsor között. A főműsoridő első felében a Nyerő páros verte az Ázsia Expresszt. Az este második etapjában viszont A Nagy Ő került a Survivor elé. Összességében kicsit elégedettebb lehetett a TV2, ugyanis az Ázsia Expressz még így sem járt messze a csatornaátlagtól, a Survivor viszont meglepően gyengén muzsikált.
Ugyanakkor a Suvivornél is fájóbb lehet az RTL-nek a The Voice rossz hétvégi teljesítménye. A tehetségkutató szombaton a 18-49 éveseknél mindössze 9,6 százalékos közönségarányt, a vasárnapi adás 11 százalékos share-t ért el. Persze erre lehet mondani, hogy a szombati eredménybe bekavart az M4 Sporton közvetített Magyarország – Szerbia Európa-bajnoki selejtező. Ugyanakkor ez ugyanúgy érintette a TV2-s Dancing with the Stars-t is, ami viszont nem hozott rossz eredményt. A 18-49 éveseknél maradva: 15,7 százalékos share-t ért el a táncos műsor.
A korábbi szombathoz képest a The Voice elvesztett közel 100 ezer 18-49 éves nézőt (222 ezer helyett 125 ezer volt a nézettségük). Ehhez képest a Dancing with the Stars csak 35 ezerrel vonzott kevesebb 18-49-es nézőt, mint egy héttel korábban a Sztárban sztár leszek (227 ezer helyett 192 ezer). Ráadásul a vasárnapi adásnál is nagy volt a Voice csökkenése (korábbi heti 218 ezer néző helyett 160 ezer) és akkor meccs sem volt.
A már emlegetett Magyarország – Szerbia mérkőzés a fiatalabb célcsoportoknál vezeti a heti műsoros toplistát. A 18-49 éveseknél 275 ezer, a 18-59 éveseknél 422 ezer néző választotta a focit. A teljes lakosságnál pedig a hét harmadik legnézettebbje volt 764 ezres nézőszámmal. A 4+-os célcsoportnál a vasárnapi Sztárban sztár leszek nyerte a hetet, 821 ezres nézettséggel. A 18-49 éveseknél egyébként kevésen múlt az első hely, hiszen a hétfői Nyerő páros 274 ezer nézőt vonzott, mindössze 951 nézővel járt csak előttük az Európa-bajnoki selejtező.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
EB-SELEJTEZŐ | M4 SPORT | 422 278 | 22,3 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 384 883 | 19,2 |
NYERŐ PÁROS | RTL | 364 195 | 18,1 |
A NAGY Ő | TV2 | 316 894 | 20,5 |
HÍRADÓ | RTL | 295 234 | 15,9 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 293 362 | 16,2 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 293 050 | 14,8 |
TÉNYEK | TV2 | 286 641 | 15,5 |
FÓKUSZ | RTL | 280 428 | 16,5 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 243 200 | 14,4 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 821 347 | 21,5 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 769 236 | 21,4 |
EB-SELEJTEZŐ | M4 SPORT | 764 123 | 20,6 |
TÉNYEK | TV2 | 748 750 | 24,0 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 670 496 | 18,2 |
HÍRADÓ | RTL | 664 839 | 17,6 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 630 408 | 15,8 |
NYERŐ PÁROS | RTL | 604 276 | 15,0 |
A NAGY Ő | TV2 | 596 610 | 21,2 |
FÓKUSZ | RTL | 507 609 | 13,7 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
EB-SELEJTEZŐ | M4 SPORT | 275 252 | 21,5 |
NYERŐ PÁROS | RTL | 274 301 | 19,7 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 251 065 | 18,2 |
A NAGY Ő | TV2 | 233 708 | 21,4 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 212 987 | 15,7 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 192 269 | 15,7 |
FÓKUSZ | RTL | 190 644 | 17,0 |
HÍRADÓ | RTL | 183 718 | 14,9 |
THE VOICE | RTL | 160 906 | 11,0 |
TÉNYEK | TV2 | 160 682 | 13,1 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás