- Hirdetés -

A bántalmazás ellen kampányol az NMHH

|

Kutatások szerint minden hatodik 15–16 éves gyereknek volt már része online bántalmazásban, ezért kiemelten fontos a cyberbullying kérdéskörével foglalkozni. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legújabb kiadványa: a „Cyberbullying – Mást bántani nem menő” kiadványa a veszélyekre hívja fel a figyelmet és segítséget is kíván nyújtani.

A cyberbullying, más néven online bántalmazás az egyik leggyakoribb netes veszély, amellyel a gyermekek online jelenlétük során találkozhatnak. Az online bántalmazás nem ér véget az iskolával, nincsenek térbeli és időbeli korlátai, ráadásul bárki az áldozatává válhat akár rajta kívül álló okok miatt is. A bántalmazási folyamatnak rengeteg komoly és hosszú távú pszichológiai hatása lehet a bántalmazottra nézve. Előfordulhat, hogy a gyermekeknek sok esetben elsőre nem is egyértelmű, hogy egy bántalmazó-bántalmazotti szituációba kerültek, ugyanis vannak helyzetek, amikor nehéznek bizonyulhat megkülönböztetni az ártalmatlan baráti csipkelődést a tényleges bántalmazástól.

Mindezek miatt különösen fontos, hogy a gyermekek saját maguk is megismerjék a jelenség természetét, tisztában legyenek vele, hogy mi számít cyberbullyingnak, milyen negatív hatásai és következményei lehetnek mind bántalmazotti, mind bántalmazói oldalról, illetve hogy miként csökkenthető az online bántalmazásnak való kitettség, és hová lehet fordulni baj esetén.

„Nagyon fontos hangsúlyozni, hogy az online térben is felelősséggel tartozunk a tetteinkért, így mindig jusson eszünkbe, hogy szavainkkal és cselekedeteinkkel ugyanolyan sérelmet okozhatunk, mint a hétköznapokban” – mondta Varga Árpád, az NMHH gyermekvédelmi elemző munkatársa.

A cyberbullying veszélyeire való figyelemfelhívás mellett ezekben a fontos kérdésekben kíván segítséget nyújtani az NMHH legújabb, elsősorban gyermekeknek szóló, de mindenkinek ajánlott Mást bántani nem menő címmel megjelent 16 oldalas kiadványa annak érdekében, hogy a fiatalok minél nagyobb biztonságban érezhessék magukat az online térben, és tudatos médiahasználóként tisztában legyenek a rendelkezésükre álló lehetőségekkel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ennyivel nőttek az ingatlanárak a fővárosi agglomerációban

Megnövekedett a kereslet a fővárosi agglomerációs térség ingatlanjai iránt, 2022-höz képest 6, 2023-hoz mérten pedig 26 százalékkal több ingatlan cserélt tulajdonost a területen. A négyzetméterárak a teljes agglomerációt vizsgálva átlagosan 10 százalékkal, 650 ezer...

A dolgozók többsége szerint segíti a munkájukat az MI

Az alkalmazottak és a munkáltatók is pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását - derül ki az Unisys kutatásából. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt...
Házasság első látásra TV2 nézőszám

A Házasság első látásra megverte az Árulókat

A Legyen Ön is Milliomos pedig több nézőt vonzott, mint a Konyhafőnök. A hétvége már kiegyenlítettebb erőviszonyokat hozott, de összességében még így is a TV2 nyerte a mögöttünk álló hetet. A november 18. és 24....

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre költött több mint 1,2 milliárdot a SPAR

A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak a bevásárláshoz, a folyamatos modernizálás révén pedig az üzletek környezetbarát, energiatakarékos működésére is hangsúlyt fektet. Nem volt ez másképpen a székesfehérvári Balatoni úton található...

Ennyivel nőttek az ingatlanárak a fővárosi agglomerációban

Megnövekedett a kereslet a fővárosi agglomerációs térség ingatlanjai iránt, 2022-höz képest 6, 2023-hoz mérten pedig 26 százalékkal több ingatlan cserélt tulajdonost a területen. A négyzetméterárak a teljes agglomerációt vizsgálva átlagosan 10 százalékkal, 650 ezer...

A dolgozók többsége szerint segíti a munkájukat az MI

Az alkalmazottak és a munkáltatók is pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását - derül ki az Unisys kutatásából. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt...
Házasság első látásra TV2 nézőszám

A Házasság első látásra megverte az Árulókat

A Legyen Ön is Milliomos pedig több nézőt vonzott, mint a Konyhafőnök. A hétvége már kiegyenlítettebb erőviszonyokat hozott, de összességében még így is a TV2 nyerte a mögöttünk álló hetet. A november 18. és 24....

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...