Havi előfizetési díjért cserébe reklámmentes Facebook és Instagram elérést kínál a Meta az európai felhasználóknak novembertől. A havi díj eltérő lesz az asztali gépről böngészők, illetve a szolgáltatásokat mobilról használók számára.
Reagált a Meta a szigorodó európai uniós adatvédelmi szabályokra és novembertől előfizetős, ugyanakkor reklámmentes konstrukciót vezet be az EU-ban, az Európai Gazdasági Térségben és Svájcban. A cég közleménye szerint a Facebookot vagy Instagramot használó és ezekben a régiókban élő emberek választhatnak, hogy továbbra is ingyenesen, hirdetésekkel együtt használják ezeket a személyre szabott szolgáltatásokat, vagy előfizethetnek, hogy ne lássanak többé reklámokat. Az előfizetők esetében további fontos részlet, hogy a Meta tájékoztatása szerint az adataikat nem használják fel hirdetések pontosabb elhelyezéséhez.
A Meta eltérő havi díjat kér majd azoktól, akik asztali számítógépen, vagy laptopon, böngészőn keresztül használják a Facebookot és az Instagramot, illetve azoktól, akik mobilon, iOS vagy Android operációs rendszerekben. Előbbi esetben 9,99 euróba kerül a havi reklámmentes hozzáférés, utóbbiban 12,99 euróba.
Az előfizetés a felhasználó Fiókközpontjában lévő összes összekapcsolt Facebook- és Instagram-fiókra érvényes lesz. Ez azonban nem marad így sokáig, ugyanis 2024. március 1-től kezdődően a felhasználó Fiókközpontjában felsorolt minden további fiók után havonta hat eurót kell fizetni az asztali gépről és laptopról történő használat, valamint 8 eurót az iOS-es és androidos használat esetén.