A Sztárbox a 18-49 és a 18-59 éveseknél is megverte a TV2 párhuzamos műsorát. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben nyerte a hetet az RTL. Igaz, minden más célcsoportnál továbbra is a TV2 áll az élen.
Múlt héten érdekesen alakult az RTL és a TV2 közötti nézettségi verseny. A megszokott erősségeit hozta a TV2, azaz nyertek teljes napon minden célcsoportnál, illetve főműsoridőben a teljes lakosságnál. Mindezeken túl nyerték a hetet a 18-59 éveseknél és főműsoridőben is, de a mostanában megszokottnál kisebb előnnyel (TV2: 14,4% vs. RTL: 14,2%). A 18-49 éveseknél és főműsoridőben pedig fordítani tudott az RTL (TV2: 13,8% vs. RTL: 14,9%).
A 18-49-es főműsoridős eredményeket kicsit továbbszálazva azt látni, hogy a hétfőtől péntekig terjedő időszakot is behúzta az RTL, de kisebb előnnyel, 14,4 százalékot értek el a TV2 14,1 százalékával szemben. A szombatot nyerte a TV2, de csak 0,4 százalékpontnyi előnnyel, viszont a vasárnap már tetemesebb RTL-es fölényt hozott. A 18 százalékos share-jükre a TV2 12,6 százalékkal válaszolt. A 18-59-es főműsoridős adatok ezen a téren annyiban különböztek, hogy a hétköznapok és a szombat a TV2-é volt, a vasárnapot viszont itt is megnyerte az RTL.
Ettől függetlenül csoportszinten még így sem tudta az RTL Magyarország a TV2 Csoport elé verekedni magát. A legközelebb a 18-49 éveseknél és főműsoridőben volt egymáshoz a két portfólió (TV2 Csoport: 25,9%, RTL Magyarország: 24,1%). A legtávolabb pedig teljes napon és a teljes lakosságnál (TV2 Csoport: 26%, RTL Magyarország: 17,1%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 43. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 14,4 | 17,3 | 13,8 |
RTL | 14,2 | 13,3 | 14,9 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 43. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 10,9 | 12,9 | 10,5 |
RTL | 8,5 | 7,9 | 8,8 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 24,9 | 26,0 | 24,2 |
RTL Magyarország | 19,0 | 17,1 | 18,9 |
AMC Networks | 5,9 | 5,4 | 5,9 |
MTVA | 5,4 | 9,0 | 4,6 |
Paramount Global | 4,1 | 3,4 | 5,0 |
Network4 | 3,8 | 4,6 | 2,5 |
Antenna Entertainment Group | 3,5 | 2,7 | 3,5 |
Warner Bros.Discovery | 2,4 | 3,0 | 2,3 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 16,9% / 15% (17,1% / 15,9%)
Tények Plusz – 14,5% / 13,5% (14,4% / 13,6%)
Ázsia Expressz – 14,4% / 15% (14,4% / 15,1%)
A Nagy Ő – 14,2% / 14,3% (14,3% / 13,7%)
RTL
Híradó – 17,6% / 16,3% (17,8% / 16,1%)
Fókusz – 14% / 13,8% (13,7% / 13,9%)
Nyerő páros – 15,6% / 16,8% (16,8% / 18,4%)
Survivor – 9,4% / 10,3% (9,6% / 10,4%)
Érdekesek a fenti adatok, hiszen gyakorlatilag a legtöbb műsor ugyanazt hozta, mint egy héttel korábban. A copy-paste sorból egyedül a Nyerő páros lóg ki, némi csökkenéssel. Ebből is látható, hogy az RTL jobb szereplése inkább a hétvégének köszönhető.
Szombaton a TV2-s Dancing with the Stars verte a The Voice-t, de a 18-49 éveseknél nem volt közöttük jelentős a differencia, sem nézőszámban, sem share-ben. A Dancing 193 ezer nézőt vonzott 14,3 százalékos közönségarány mellett. A The Voice pedig 190 ezer nézőt és 14,1 százalékos share-t hozott. A 18-59 éveseknél és főleg a teljes lakosságnál azért már nagyobb volt a különbség. Utóbbinál például a TV2 táncos műsorának nézőszáma 763 ezret, a Voice-é 424 ezret tett ki.
Vasárnap jött az igazi meglepi. Eddig a Sztárban sztár leszekkel (de említhetjük a Sztárban sztárt is) nem nagyon boldogult az RTL. A Sztárbox révén viszont most fogást találtak rajta. Utóbbi a 18-49 éveseknél 317 ezres nézőszámot és 20,3 százalékos share-t hozott. A Sztárban sztár leszek pedig 206 ezres nézettséget és 13,4 százalékos közönségarányt. A 18-59 éveseknél is nyert a Sztárbox, de a teljes lakosságnál továbbra is többen választották a Sztárban sztár leszeket.
Mindennek köszönhetően a 18-49 és a 18-59 éveseknél a Sztárbox volt a múlt hét legnézettebb műsora. A teljes lakosságnál egy TV2-s produkció végzett az élen, de némi meglepetésre nem a Sztárban sztár leszek és nem is a Dancing with the Stars, hanem a múlt szerdai Tények, 771 ezer nézővel.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBOX | RTL | 406 253 | 18,1 |
NYERŐ PÁROS | RTL | 353 113 | 17,1 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 333 961 | 15,1 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 323 166 | 16,0 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 295 288 | 15,2 |
HÍRADÓ | RTL | 295 256 | 14,9 |
TÉNYEK | TV2 | 288 446 | 17,4 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 276 816 | 15,9 |
FÓKUSZ | RTL | 267 995 | 15,1 |
THE VOICE |
RTL | 254 684 | 13,1 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TÉNYEK | TV2 | 771 699 | 25,0 |
DANCING WITH THE STARS |
TV2 | 763 779 | 20,8 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 743 543 | 18,1 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 705 777 | 19,0 |
HÍRADÓ | RTL | 686 916 | 21,6 |
NYERŐ PÁROS | RTL | 656 463 | 16,1 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 656 101 | 16,4 |
SZTÁRBOX | RTL | 598 127 | 14,3 |
FÓKUSZ | RTL | 503 883 | 13,9 |
A NAGY Ő | TV2 | 498 591 | 17,7 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBOX | RTL | 317 173 | 20,3 |
NYERŐ PÁROS | RTL | 261 310 | 18,4 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 231 371 | 17,2 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 206 073 | 13,4 |
DANCING WITH THE STARS |
TV2 | 193 458 | 14,3 |
THE VOICE |
RTL | 190 716 | 14,1 |
HÍRADÓ | RTL | 189 833 | 13,9 |
FÓKUSZ | RTL | 185 310 | 15,8 |
A NAGY Ő | TV2 | 181 822 | 16,6 |
TÉNYEK | TV2 | 168 227 | 15,2 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás