- Hirdetés -

Elképesztő mértékben emelkedett az esküvők ára

|

Az elmúlt évhez képest egy átlagosnak számító, hetven fős lagzi szervezése harminc százalékkal lett drágább, ami azt jelenti, hogy ha hagyományos esküvőt szeretnénk, nem úszhatjuk meg tízmillió alatt.

A házasulandó pároknak idén mélyen a zsebükbe kell nyúlnia, ha szeretnék megadni a módját az egybekelésnek. Ez még akkor is így van, ha nem terveznek extrákkal teletűzdelt luxusesküvőt, hanem csak egy átlagosnak mondható lakodalmat hetven vendéggel.

A tavalyi évben még kihozhattunk egy esküvőt 6-7 millió forintból, ami egy hetven fős lakodalom ára volt minden szükséges kellékkel és vacsorával együtt. Ez az összeg a menyasszonyi ruhától kezdve a virágokon, fotóson át a vacsoráig és a tortáig mindent magában foglalt. Ugyanezért ma már tízmillió forint feletti összeget fizetnek a párok, és akkor még nem beszéltünk az extra igényekről.

„Az ár növekedését sok tényező okozza. Egyrészt az élelmiszerárak elképesztő méretű drágulása, ami a vendéglátásban még inkább észlelhető, hisz rájuk nem vonatkozik az ársapka. Az esküvői helyszínek alapköltségei is jócskán megnőttek az energiaárak emelkedésével, ezért sokan minimum fogyasztást vagy bérleti díjat vezettek be. De emelkedtek a szolgáltatási díjak is a benzinárak miatt, sőt a KATA megszűnése is drágulást hozott ezen a területen” - mondta el Csobán Éva esküvőszervező.

A szakember azt is kifejtette, hogy az esküvők drágulásához a párok is kénytelenek voltak alkalmazkodni. Az egyik új tendencia pedig az lett, hogy kevesebb vendéget hívnak meg.

„Míg korábban száz fős lakodalmakat szerveztek a párok, most már inkább 60-70 fős esküvőkben gondolkodnak a költségek csökkentése miatt. Nem ritka a 30-40 fős lagzi sem, így azonban az esküvői helyszíneknek sem téríti meg a költségeit a vacsora ára. Minden évben készítünk egy felmérést a párok körében arról, hogy mekkora összeget szánnak az esküvőjükre és erre a válasz több éve ugyanaz az összeg: négy és hat millió között. Ebből azonban ma már nem jön ki egy lakodalom, a párok pedig döbbenten szembesülnek azzal, hogy a tízmillió forintot gyakorlatilag a vendégekre költik” - tette hozzá az esküvőszervező.

Kevesebbet költenének és azt is magukra

A párok azért is kezdenek egyre inkább alternatív megoldásokban gondolkodni, mert a házasság a korábbi húszas évek helyett egyre inkább kitolódik a harmincas évekre és egyre többen nem a szülők támogatásával, hanem saját zsebből fizetik az esküvőt. Az Ökumenikus Egyház vezető lelkésze szerint a jegyespárok éppen ezért alaposan meggondolják, mire költenek.

„Egyre több jegyespár gondolja úgy, hogy az esküvőre szánt összeget inkább magára költené, ráadásul ennek csak a töredékét szánják a nagy napra. A házasságkötés életkor szerint is egyre jobban kitolódott, sokan előbb tanulnak, majd biztos alapokat teremtenek, ezért egyre többen házasodnak a harmincas éveikben. Ők pedig már a saját zsebükből fizetik a lagzit és jobban megfontolják, mire költsenek. Egyre többen döntenek úgy, hogy a nászutat összekötik az esküvővel és a tengerparton kelnek egybe. Az egyik legnépszerűbb úti cél Spanyolország, ezen belül is Torrevieja, ami gyönyörű tengerparttal rendelkezik” - fejtette ki Tóth Mihály, az Ökumenikus Egyház vezető lelkésze.

A gyönyörű spanyol település igen népszerű a házasulandók körében, ha pedig a pár úgy dönt, hogy a lagzira szánt összeget inkább magukra költenék, akár harmadannyiért is mesés esküvőben lehet részük.

„Csak úgy nekivágni egy ilyen esküvőnek szintén rengeteg szervezést igényelne a párok részéről, ezért jött létre a spanyoltengerpartieskuvo.hu oldal, ahol minden fontos információ megtalálható. Hogy a párok válláról tényleg az összes terhet levegyük, mindent megszervezünk a ruhától a sminkesen át egészen a fotózásig és persze a szertartást is mi vezényeljük le. Egy ilyen lagzi ráadásul harmadáron kihozható a tízmilliós átlagesküvőhöz képest, nem csoda, hogy egyre népszerűbb a jegyesek körében – tette hozzá a lelkész.

Fotó: spanyoltengerpartieskuvo.hu

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...