- Hirdetés -

Kihagyhatatlan műsor Azahriah-rajongóknak

|

Korosztálya legsikeresebb magyar előadója, több mint 300 millió megtekintésnél jár YouTube-on, emellett több mint 25 milliószor játsszák le a dalait havonta a Spotify-on. De nem csak ahhoz képest szuper sikeres és csúcskategóriás, hogy még csak 21 éves, hanem objektív mércével is az. Ő a legtöbbet streamelt magyar zenei előadó és a legutóbbi hír vele kapcsolatban az, hogy tavasszal háromszor is megtölti a Puskás Arénát. Baukó Attila valami olyat tud, amit csak nagyon kevesen: hidat képez a korosztályok között. Azahriah-val beszélgetett D. Tóth Kriszta a DTK: Elviszlek magammal legújabb részében.

„Hát bepörgött nagyon az egész szituáció, meg a helyzet,” válaszolja az énekes-dalszerző a szeptember elején készült beszélgetésben arra kérdésre, hogy mi történt vele az elmúlt években. Az elmúlt három évben végig koncerteztek, részint ennek is köszönhető, hogy a számok, amiket feltöltött, népszerűek lettek. Elmondása szerint régóta, 11-12 éves kora óta készült a zenei pályára, akkoriban még a tükör előtt próbálgatott mikrofonnak használva azt, ami éppen a keze ügyébe került. Pont ezért tudja jól kezelni mindazt, amit ebben a rövid három évben elért, hiszen ez volt a célja.

„Én éltem meg nagyon meghatározó pillanatokat egyedül, (…) hogy én játszom, és akkor az volt bennem, hogy a színpadi játék az nagyon át fog jönni.” De az első fellépésén csalódott volt, amiért ez az érzés még nem született meg. Azahriah úgy gondolja, hogy az utóbbi három évben folyamatosan ezt „kergette”, e szerint alakították a dalok zeneiségét. Bizonyos tekintetben ez is viszi előre, hiszen ennek a „nagyon átütő dolognak” a keresése közben tudott mindig újítani, ez segítette, hogy mindig jobb koncerteket csináljon. És ennek köszönhetően vált a legsikeresebb mai magyar zenésszé.

A koncertszervezésben profi csapat segíti, de ezen kívül szereti rajta tartani a kezét a kreatív folyamatokon az elejétől a végéig. Példának okáért a zenei arrange-okra (szerk.: átirat más-más hangszerekre) is fel lehetne venni egy szakembert, aki tudja, hogy lehet ezeket hangszerelni, de ő szeret „elszórakozni”, illetve így sajátosabb is lesz.

Már az elejétől úgy állt hozzá, hogy ő szeretné ezeket csinálni, és zavarja, ha valamit, amit kitalált nem tud maga megvalósítani. Ezért addig nézte a tutorial videókat, ameddig el nem sajátította a szükséges tudást.

„(…) hogyha magyarázni kéne valakinek, hogy mit kell csinálni, akkor maximum 70-80%-ban tudna hasonlítani az elképzeléshez, és csak akkor, hogyha nagyon egy hullámhosszon vagytok. De akkor se lesz olyan, mint ha az valósítaná meg aki kitalálta.”

Szóba került az Azahriah generációjánál megjelenő „rögzítési kényszer” is, hogy a huszonévesek a koncerteket nem megélik, megnézik, hanem mindenekelőtt felveszik a telefonjukkal. A fiatal előadó is érzékeli a jelenséget, de úgy gondolja, hogy ez tükörfolyamat a közönséggel, és abban, hogy életre kelljen, mozgás, pezsgés legyen a színpad előtt, abban még nekik, a zenészeknek is van munkálkodni valójuk. Azonban azt is elismeri, hogy magánemberként őt is érik kellemetlen helyzetek abból adódóan, hogy mindenki meg akar örökíteni mindent. „Amikor például utcán megyek, sokszor nem történik meg a párbeszéd folyamata, hanem csak videóznak messziről.”

De, ahogy a műsor elején D. Tóth Kriszta bevezetőjében is elhangzik, Baukó Attila zenei pályafutását nem csak a tizen-, huszonévesek követik rendszeresen, hanem a szüleik, sőt, gyakran a nagyszüleik is. Azahriah korosztályokon átívelően hallgatják. A közösségi média platformjain is jól láthatóak azok a visszajelzések, amelyek alátámasztják, hogy habár a kommentelők idősebbek, mint egy „hagyományos” Azahriah hallgató, mégis meg tudja őket szólítani. Azi ezt pozitívan értékeli.:

„A zene nyelvén tudok úgy beszélni, hogy az megszólítsa az embereket. (…) És ennek meg azért örülök, mert ez nem stílustól függ, nem zenei irányzattól, hovatartozástól, meg ilyenektől, hanem hogy hallasz valamit, amiben érzed, hogy van valami, ami úgy üt (…)”

A YouTube-os (PaulStreet) pályafutásának egyik legszemélyesebb videója is felmerül a beszélgetés végén, amiben a saját lelki abúzus történetét meséli el egy volt tanára kapcsán. Úgy érzi, ezt az esetet továbbra is elsősorban a tudatalattijának mélyén őrzi, nem tudja, hogy fel tudja/ fel kell-e dolgoznia. Kriszta kérdésére elmondja, hogy soha nem írt erről az esetről zenét, még ha néha próbálkozott is vele. Álmaiban szokott találkozni ezzel a tanárral, és soha nincs jó vége ezeknek az álombéli találkozásoknak. Ennek kapcsán felmerül, hogy az említett videót követően Gulyás Márton megkereste, hogy Partizán keretein belül találkozzon a tanárral. Akkor igent mondott, az interjú végül a másik fél nemleges válasza miatt hiúsult meg. De ma már Azahriah sem vállalná. „Mert éreztem ezekben az álmokban is, meg hogyha visszagondolok rá, hogy nagyon furcsa flash.”

DTK: Elviszlek magammal 9. évad őszi etap 10. epizód: november 5-én 22.00 kor a Spektrum Home-on, ismétlés november 11-én 22:00-kor a Spektrum Home-on.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...