A lakóingatlanukra a felmérést következő egy évben nagyobb összeget költeni kívánó háztartások száma 2022 közepén érte el a csúcsot – derül ki a GKI felméréséből.
A lakóingatlanukra a felmérést következő egy évben nagyobb összeget költeni kívánó háztartások száma 2022 közepén érte el a csúcsot. Az Otthonfelújítási program 2022 végéig jelentős összegekkel támogatta a gyereket nevelő családok lakásfelújítását, illetve korszerűsítését. E program kifutása a lakossági terveket alaposan megnyirbálta: 2023 elejére jelentősen visszaestek az ilyen irányú kilátások. Ugyanakkor a lakossági szándékok e program előtti időszakhoz (2019-2020) képest még így is erőteljesebbek. Ezt valószínűleg ösztönzi a nagyobb, korszerűtlenebb és kevésbé energia-hatékony lakóingatlanok megemelkedett rezsiköltsége is. A 2023. októberi megkérdezés adatai szerint a háztartások 4,3%-a biztosan nagyobb összeget kíván költeni a következő egy évben lakóingatlanára, míg 20,5%-uk valószínűleg ugyanezt teszi. Egy negyedévvel korábban ugyanez a két arány 6,7 és 18,5% volt. Azaz a biztosan vagy valószínűleg felújító családok aránya nem sokat változott az előző felméréshez képest, de ezekben a tervekben egyfajta elbizonytalanodás érezhető: a biztosan felújítást tervezők aránya szignifikánsan csökkent, a csak valószínűleg ugyanerre törekvőké ugyanakkor emelkedett.
Az életkor előrehaladásával párhuzamosan csökken a felújítási szándék: míg a 30 év alattiak körében 9% a biztosan, 22% a valószínűleg felújítást, korszerűsítést tervezők aránya, addig a 60 év felettiek esetében ez a két arány 2 és 14%. Az egyes településtípusok között ebben a tekintetben nincs nagy különbség. Az ország központi és dunántúli területein lakók jóval nagyobb arányban számoltak be felújítási tervekről, mint a keleti régiókban élők.
A GKI negyedévente szervez felmérést a lakosság lakásvásárlási, illetve felújítási és korszerűsítési terveinek, szándékainak és kilátásainak feltérképezése céljából. A 2023. októberi megkérdezés során – csakúgy, mint a korábbiakban – az elemzett lakossági minta 1000 fős; nem, életkor, lakóhely és iskolai végzettség szerint reprezentatív.
Oldalak
- Adatvédelmi nyilatkozat
- Előfizetés
- Hírlevél
- Hírlevél leiratkozás
- Impresszum
- Kapcsolat
- Marketin és Media 2022. 09.
- Marketin és Media 2024. 07.
- Marketing & Media 2023.04.
- Marketing & Media 2023.08.
- Marketing & Media 2024.01.
- Marketing & Media 2024.02.
- Marketing & Media 2024.03.
- Marketing & Media 2024.04.
- Marketing & Media 2024.05.
- Marketing & Media 2024.06.
- Marketing & Media Book of lists 2022
- Marketing & Media Book of lists 2023
- Marketing & Média magazin
- Marketing és Média 2022. 06.
- Marketing és Média 2022. 07.
- Marketing és Média 2022. 08.
- Marketing és Media 2023.03.
- Marketing es Media 2023.06.
- Marketing és Media 2023.07.
- Marketing&Media 2023. 01.
- Marketing&Media 2023. 05.
- Marketing&Media 2023. 09.
- Marketing&Media 2023.02.
- MM.2022.09.
- Nyitólap
- Podcast