A teljes lakosság körében a TV2-féle társkereső reality, a 18-49 és a 18-59 éveseknél az RTL-es Sztárbox volt a múlt hét legnézettebb műsora. A hetet a 18-49 és a 18-59 éveseknél is nyerte a TV2, de nagyon szoros volt a verseny.
A mögöttünk álló héten a 18-49, valamint a 18-59 éveseknél és főműsoridőben egész kicsi volt a különbség az RTL és a TV2 között. A 18-49 éveseknél csupán 0,1 százalékpontot tett ki a differencia – a TV2 javára (TV2: 13,6%, RTL: 13,5%). A 18-59 éveseknél is nyert a TV2, de itt sem volt nagy a különbség (TV2: 13,9%, RTL: 13,3%). A többi bontásban, tehát teljes napon mindhárom célcsoportnál, illetve főműsoridőben és a teljes lakosságnál ennél kényelmesebb előnnyel végzett az élen a TV2.
Még a kereskedelmi célcsoportra és a főműsoridőre visszatérve, a hétfőtől péntekig terjedő időszak a TV2-é volt. Ez a 18-49 évesekre (TV2: 13%, RTL: 11,6%) és a 18-59 évesekre (TV2: 13,4%, RTL: 11,8%) is igaz volt. A szombat estét a TV2, a vasárnap estét az RTL húzta be.
A komplett portfóliókat nézve a helyzet változatlan. Minden összevetésben a TV2 Csoport számított múlt héten is a piacvezetőnek. Teljes lakosságnál és teljes napon közel 10 százalékpontot tett ki az előnyük (TV2 Csoport: 25,9%, RTL Magyarország: 16,4%). A 18-49 éveseknél és főműsoridőben járt hozzájuk legközelebb a fő konkurens (TV2 Csoport: 26%, RTL Magyarország: 23,2%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 44. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 13,9 | 17,9 | 13,6 |
RTL | 13,3 | 12,5 | 13,5 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 44. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 10,4 | 12,9 | 10,3 |
RTL | 7,8 | 7,3 | 7,9 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 23,7 | 25,9 | 23,1 |
RTL Magyarország | 18,9 | 16,4 | 18,7 |
AMC Networks | 5,6 | 5,1 | 5,8 |
MTVA | 5,5 | 9,2 | 4,7 |
Paramount Global | 4,1 | 3,5 | 4,9 |
Network4 | 4,1 | 4,8 | 2,7 |
Antenna Entertainment Group | 3,2 | 2,6 | 3,2 |
Warner Bros.Discovery | 2,3 | 2,8 | 2,2 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 15,2% / 13,4% (16,9% / 15%)
Tények Plusz – 12,7% / 11,7% (14,5% / 13,5%)
Ázsia Expressz – 13,8% / 14,2% (14,4% / 15%)
A Nagy Ő – 14,5% / 14,3% (14,2% / 14,3%)
RTL
Híradó – 18,1% / 16,8% (17,6% / 16,3%)
Fókusz – 13,2% / 13% (14% / 13,8%)
Házasodna a gazda – 11,7% / 11,6% (korábbi héten a Nyerő páros: 15,6% / 16,8%)
Survivor – 8,9% / 8,8% (9,4% / 10,3%)
Az esti hírműsorok terén egész jelentős előnnyel zárta a hetet az RTL Híradó. Az év korábbi részében ennél jóval szorosabb versenyt láthattunk közöttük, illetve többször is a Tények nyerte a heti versenyt, még a 18-49 éveseknél is. (Amúgy a teljes lakosságnál továbbra is vezet a Tények).
A TV2-nek múlt héten nagyon stabil, 14 százalék körüli share-t szállított az Ázsia Expressz és A Nagy Ő is. Az RTL viszont sokat vesztett a Nyerő páros kifutásával, hiszen a Házasodna a gazda a 18-49 éveseknél 5,2 százalékponttal, a 18-59 éveseknél 3,9 százalékponttal hozott gyengébb heti átlagot. Ahogy látható, a Survivornek sem segített sokat ez a helyzet, az átlagos share-jük nem érte el a 10 százalékot.
A szombatnak a TV2 örülhetett jobban. Egy héttel korábban a 18-49 éveseknél még kicsi volt a The Voice és a Dancing with the Stars közötti különbség, bár akkor is az utóbbi vonzott több nézőt. Ehhez képest múlt szombaton egész elhúzott a Dancing. A TV2 táncos műsora ugyanis a 18-49 éveseknél 18 százalékos, a 18-59 éveseknél 17,3 százalékos, a teljes lakosságnál pedig 22,7 százalékos közönségarányt ért el. A The Voice-nál, ugyanennél a három célcsoportnál ezek a számok így néztek ki: 12,1 százalék, 11,7 százalék és 9,9 százalék. Valószínűleg nem ilyen közönségarányok villogtak a vezetőség szemei előtt, amikor megvették a Voice jogait.
Vasárnap azonban egész komolyan visszavágott az RTL. A Sztárbox első része a 18-49 éveseknél 317 ezer nézőt vonzott 20,3 százalékos share mellett. Múlt vasárnap ezt 429 ezerre és 26,8 százalékra tornázták fel. Ebből pedig talán már sejthető, hogy verték az eddig a TV2 szuperfegyverének számító Sztárban sztár leszeket. Utóbbi a 18-49 éveseknél 219 ezer nézőt ültetett a képernyők elé, 14,7 százalékos közönségarány mellett, ami minimálisan több, mint egy héttel korábban, de a Sztárbox ellen ez kevés volt.
Különbség a korábbi héthez képest, hogy akkor a teljes lakosságnál azért nyert a Sztárban sztár leszek. Múlt héten viszont a 4+-os célcsoportnál is erősebbnek bizonyult a Sztárbox. A celebek összecsapását 811 ezren, a TV2 zenei tehetségkutatóját 753 ezren választották.
Azt várhattuk volna, hogy a teljes lakosságnál a Sztárbox, Dancing with the Stars, Sztárban sztár leszek trió valamelyike közül kerül ki a hét legnézettebbje, de nem így lett. A legtöbb nézőt ugyanis a TV2-s Nagy Ő vasárnap estére átpakolt utolsó része vonzotta, amire 888 ezren voltak kíváncsiak. Ezzel megelőzte a 838 ezres Dancinget és a 811 ezres nézőszámú Sztárboxot.
A 18-49 és a 18-59 éveseknél viszont a Sztárbox végezett a heti műsoros toplista élén. Előbbinél 429 ezer, utóbbinál 546 ezer nézővel. Mindkét nézőszámra igaz, – ahogy a lenti táblázatokból láthatják – hogy még a közelében sem járt más produkció.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBOX | RTL | 546 176 | 23,8 |
FÓKUSZ | RTL | 373 143 | 16,4 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 334 883 | 17,3 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 323 538 | 15,2 |
A NAGY Ő | TV2 | 323 077 | 13,9 |
HÍRADÓ | RTL | 317 510 | 15,0 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 301 644 | 13,3 |
TÉNYEK | TV2 | 289 808 | 16,5 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 270 819 | 15,0 |
FORMA-1 | M4 SPORT | 257 803 | 11,5 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
A NAGY Ő | TV2 | 888 391 | 19,7 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 838 909 | 22,7 |
SZTÁRBOX | RTL | 811 641 | 19,3 |
TÉNYEK | TV2 | 808 267 | 23,8 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 753 173 | 19,6 |
HÍRADÓ | RTL | 703 893 | 20,4 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 692 322 | 18,0 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 690 165 | 16,1 |
FÓKUSZ | RTL | 623 109 | 14,0 |
HÁZASODNA A GAZDA | RTL | 522 397 | 13,0 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBOX | RTL | 429 817 | 26,8 |
FÓKUSZ | RTL | 271 818 | 17,6 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 237 602 | 18,0 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 219 457 | 14,7 |
A NAGY Ő | TV2 | 218 605 | 13,7 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 213 901 | 13,7 |
HÍRADÓ | RTL | 199 438 | 19,6 |
HÁZASODNA A GAZDA | RTL | 180 161 | 13,4 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 174 325 | 14,1 |
TÉNYEK | TV2 | 171 946 | 15,2 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás