- Hirdetés -

Tovább nőtt a Waberer’s Csoport

|

Stabilan növelte árbevételét az első kilenc hónapban a Waberer’s Csoport, miközben EBIT eredménye már az első háromnegyed évben elérte a tavalyi teljes évi nyereséget. A magyar tőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat árbevétele így az év eddig eltelt időszakában 4 százalékkal 527,2 millió euróra, EBIT eredménye pedig több mint harmadával, 33,4 millió euróra nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. A Waberer’s menedzsmentje a frissen publikált számok alapján megerősítette, hogy elérhető a korábban megemelt éves eredményvárakozás, valamint még idén közzéteszik a Csoport 2027-ig terjedő új stratégiáját.

A kedvezőtlen makrogazdasági trendek ellenére is jelentős mértékben tudta növelni eredményességi számait a Waberer’s Csoport 2023 első kilenc hónapjában, ami megerősíti, hogy a stratégiában kijelölt célok és eszközök időtállóak. Magyarország piacvezető komplex logisztikai szolgáltatójának árbevétele 527,2 millió euróra emelkedett az első háromnegyed évben (+4%), EBIT eredménye pedig 8,9 milliós növekedés mellett 33,4 millió euróra bővült (+36,5%). A vállalat EBIT-je ezzel már az első 9 hónap alatt meghaladta a teljes 2022-es évben mutatott teljesítményét, így a menedzsment megerősítette, hogy fenntartja korábban megemelt 2023-as várakozását, így 40 millió eurót meghaladó EBIT teljesítményre számít.

A Csoport üzletágai közül a Nemzetközi Fuvarozási Szegmens (ITS) első háromnegyed éves árbevétele 3,2 százalékkal 323,7 millió euróra nőtt. A szegmens harmadik negyedévben mutatott árbevétele némileg csökkent (-4,5%), melynek oka döntően az év/év alapon számított 14 százalékos üzemanyag árcsökkenés automatikus árbevétel csökkentő hatása volt. Az eredményességet ez nem befolyásolta, ugyanakkor az általános európai fuvarozási keresletcsökkenés miatt fokozódó árverseny, valamint az előző évinél hosszabb és koncentráltabb nyári gyárbezárások kedvezőtlenül hatottak a harmadik negyedév eredményességére. Összességében az első kilenc hónapban a szegmens EBIT-je 62,3 százalékkal 5,2 millió euróra növekedett. A Regionális Kontrakt Logisztika Szegmens (RCL) a Waberer’s stratégiájának fókuszában álló tevékenység, mely az egész éves stabil teljesítmény mellett a valaha volt legmagasabb negyedéves teljesítményét érte el az idei július-szeptemberi időszakban. Az RCL árbevétele 154,5 millió euróra (+2,7%), míg EBIT eredménye az idei első kilenc hónapban 13,9 millió euróra emelkedett (+25,2%), utóbbiból kiemelkedik a harmadik negyedév 62 százalékos bővülése, amelyet egyszeri pozitív hatásként egy beszállítói jogvita lezárása is támogatott. A Waberer’s Biztosítási Szegmensének árbevétele idén január-szeptember között 60,6 millió euró volt, ami 13,6 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A harmadik negyedévben kifejezetten erős, 23,8 százalékos növekedéssel 21 millió euróra ugrott az árbevétel, köszönhetően a 20 százalékot meghaladó KGFB és CASCO, valamint a 10 százalék feletti lakásbiztosítási területeken elért bővülésnek. A szegmens első 9 havi EBIT eredménye 14,3 millió euró, ami 40,7 százalékos növekedés a tavalyi január-szeptemberi időszakhoz képest, és döntően a kedvező hozamkörnyezetben a befektetési portfólión elért magasabb eredménynek köszönhető.

Barna Zsolt, a Waberer’s International elnök-vezérigazgatója az eredmények kapcsán elmondta: az idei negatív makrogazdasági környezet, valamint a szállítmányozói piacot kedvezőtlenül érintő szabályozási változások ellenére is stabil növekedés megerősíti, hogy jó irányba halad a Waberer’s Csoport. A működés hatékonyságának erősítése mellett folyamatban van a vállalat legnagyobb raktárbázisának építése, valamint egy vasúti logisztikai akvizíció, és több autóipari tender előkészítése, mindezek mellett pedig idén megtörtént az első regionális akvizíciós szerződés aláírása is. Az üzletfejlesztések célja a növekedési lehetőségekkel rendelkező piaci szegmensekbe történő belépés, így a vállalat stabil növekedési pályájának hosszú távú biztosítása. Az elnök-vezérigazgató hozzátette: a stratégiai céloknak megfelelő építkezés eredményeként a Waberer’s Csoport az újabb negyedéves számok ismeretében fenntartja a korábban megemelt, 40 millió eurót meghaladó éves EBIT eredményvárakozását. Barna Zsolt elmondta, hogy a korábbi terveknek megfelelően a menedzsment még idén közzéteszi új stratégiáját, amelyben a 2027-ig terjedő időszakra vonatkozó terveit ismerteti.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...