- Hirdetés -

Streaming az erősségük

|

Amennyiben kizárólag a lineáris csatornákra koncentrálnánk, akkor lehet, hogy egy olyan hajó megy el mellettünk, amire később már nem tudunk felszállni – mondja Kolosi Péter, az RTL Magyarország tartalomért felelős vezérigazgató-helyettese a streaminges fejlesztéseik kapcsán. A szakember több jövő évi újdonságukról is beszámolt a Marketing&Media magazinnak.

- Az idei őszi szezon első felének legnagyobb újdonsága a The Voice volt. Hogyan értékeled az eddigi teljesítményét?

- A The Voice egy teljesen más dinamikájú műsor, mint az X-Faktor. Eltérő a dramaturgiája, és ebből eredően a nézettsége is másként alakul az évadon belül. Az X-Faktornál mindig az első adások hozták a legerősebb nézőszámokat, a The Voice nézettsége pedig fokozatosan épül, ráadásul egy ilyen jellegű produkciónál ez több évad alatt is épül. A műsor kritikái kedvezők, és én is nagyon pozitívan értékelem az eddigi teljesítményét.

- Tehát nem bánod az X-Faktor lecserélését?

- Az X-Faktort a csúcson volt érdemes abbahagyni, és a The Voice-ra történő váltást egyértelműen jó döntésnek tartom. Az X-Faktor kapcsán azért fontos megemlíteni, hogy az „abbahagyás” nem azt jelenti, hogy már soha nem is fog visszatérni.

- A TV2 sikeresen feltámasztott olyan régi vetélkedőmárkákat, mint a Szerencsekerék vagy a Zsákbamacska. Ennek ilyenkor az a tanulsága, hogy nektek is vetélkedőt kell gyártani, vagy pont, hogy nem?

- Nem hiszem, hogy az lenne a dolgunk, hogy régi vetélkedőket hozzunk vissza. Maga a műfaj pedig nálunk is jelen van, hiszen tavasszal mutattuk be a Tippelj és vidd el!-t. De azt is látni kell, hogy a TV2 közönsége nagyon más, mint az RTL-é. Ettől függetlenül jövőre is lesz nálunk új vetélkedő.

- Korábban szó volt arról, hogy a Drága örökösökből jön még egy évad, illetve Kalamár Tamás készít nektek egy új napi sorozatot. Ezek körül most nagy a csend. Képernyőre fognak kerülni?

- Abszolút, mindkét sorozattal tervezünk. A Drága örökösök utolsó évadát jövőre bemutatjuk, és a Big Picture-ön már a Kalamár-féle sorozatból is mutattam előzetest, tehát az is jön 2024-ben.

- A napi sorozatok között voltak mostanában gyengébben futó szériák. Nem ingott meg irántuk egy kicsit a bizalmatok?

- Egyáltalán nem gondolom, hogy a napi sorozatok műfajának leáldozott volna, sőt, szerintem még mindig kifejezetten érdekesek lehetnek a nézők számára. Amikor adtunk ilyen sorozatot, akkor az az esetek többségében ott volt a legnézettebb tartalmak között. Ez alól kivétel igazából csak a Keresztanyu utolsó évadának második fele és a Drága örökösök idei folytatása volt, de ez nem azt jelenti, hogy magával a műfajjal lett volna bármi baj. Nyilván ha nem hinnénk bennük, akkor nem terveznénk jövőre újabb napi sorozatokkal.

- Mennyire nézne ki másként az RTL és a TV2 közötti erőviszony, ha lennének összevont lineáris és online nézettségi adatok?

- Más számokat látnánk. Az összes olyan kutatás, ami a rendelkezésünkre áll, azt bizonyítja, hogy streamingben az RTL+ márka sokkal erősebb, mint a TV2 hasonló szolgáltatásai.

- Ez már hosszú évek óta téma. Mit olyan nehéz ezen megoldani?

- Erről a Nielsent kell megkérdezni… Nyilván fontos lenne az online adatokat is látni. Egyébként egyre több piacon már nem is közölnek „overnight rating” adatokat. Például nemrég kérdeztünk rá erre az adatra egy műsor esetében, és az ITV képviselője elmondta, hogy ők már egyáltalán nem figyelik az élő tévés ratingeket, mert nagyon félre tudnak vinni. Ez az adat ugyanis egyre kevésbé releváns abból a szempontból, hogy hány emberhez jut el egy tartalom.

- Tavaly startolt el az RTL+, ami nyilván nagyon sok erőforrást igényelt, és itt nem is csak a pénzre gondolok. Ennek az elindítása nem vont el figyelmet a meglévő csatornákról, ezáltal nem volt kedvezőtlen hatása a lineáris csatornák eredményeire?

- Azt nem gondolom, hogy az RTL+ figyelmet vont volna el a lineáris csatornákról. Nyilván több helyre kell koncentrálni, de ez most már minden piacon így van. Tavaly elindult a total tv jelentős csökkenése a lineáris csatornák esetén, és ez nagyon jól jelzi azt, hogy merre megy a világ és stratégiailag mire kell a hangsúlyt helyezni. Megfordítanám a kérdést: ha kizárólag a lineáris csatornákra koncentráltunk volna, akkor lehet, hogy egy olyan hajó megy el mellettünk, amire később már nem tudunk felszállni.

- A felpörgő infláció mennyire nehezíti meg a műsorgyártási költségek tervezését?

- Nagyon. Az inflációs nyomás a fikciós és a nem fikciós gyártás terén is nagyon erős.

- Hogyan kell ezt elképzelni? Megállapodtok egy műsor gyártásáról, majd később jön a producer, hogy baj van, ennyi pénzből csak ráfizetéssel lehet leforgatni?

- Inkább ez úgy jelentkezik, hogy ha egy műsorból készült már egy évad, akkor a következő csak jelentősen drágábban tud elkészülni. Az elmúlt másfél-két évet nézve ennek a drágulásnak a mértéke a hivatalos inflációt is meghaladta.

- A másik oldalon, a reklám-, illetve a disztribúciós bevételek növelésével ezt mennyire lehet lekövetni?

- Nyilván jó lenne, ha ez automatikusan következne a költségek növekedéséből, de persze ezt nem ennyire egyszerű megvalósítani.

 

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...