- Hirdetés -

Elmentünk a falig, ami a reklámidőt illeti – interjú Kosaras Klaudiával

|

Minden területen érezhető a kereslet növekedése, ami részben az óvatos vállalási miatt alakulhatott így – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatója beszélt a jövő év lehetséges forgatókönyveiről, az árak várható emeléséről és a podcastok népszerűségéről is.

- Az év elején azt mondtad egy számjegyű lesz a növekedés az idén. Mit gondolsz, meglehet a két számjegy?

- Az év elején a hirdetői vállalások alapján valóban egy számjegyű növekedést becsültünk a televíziós piacon, de az látható, hogy az esztendő második fele erősebb lesz, év végéig két számjegyű is lehet a növekedés reálértéken!

- Mennyire aktívak a hirdetők az ősszel, ami a legerősebb időszak szokott lenni a televíziózásban és a reklámpiacon is?

- Minden területen érezhető a kereslet növekedése. Ez részben az óvatos vállalások miatt alakulhatott így, több nagy szereplő is „reserve”-vel tervezett, és ezeket a büdzséket az őszi időszakban oldották fel, ezáltal a szezonalitás még inkább ide súlyozódott át. Még mindig ez a legerősebb időszak.

- Voltak, vannak olyan szektorok, amelyek erőre kaptak?

- Továbbra is az OTC és a kereskedelem a legnagyobb hirdetői ágazat, ezek növekedni is tudtak. A többi szektorban eltérők a reakciók a reklámozók részéről. Az e-kereskedelmen belül például vannak olyan szereplők, amelyek visszaestek, de az új belépők kompenzálják ezeket a vágásokat. Egyértelműen nem lehet kiemelni egy-két szektort vagy szegmenst, amely összességében a növekedést okozza.

- Közben továbbra is bizonytalan a gazdasági környezet: a még mindig magas infláció, a forint–euró árfolyam ingadozása mennyire látszik, érződik a nagy hirdetőkön, illetve egyes nagy ágazatokon?

- A gazdasági környezet hatásai mindenkit érintenek, de hirdetés nélkül nem igazán lehetséges eladásokat generálni. Televíziós szempontból tavaly is említettük, hogy a share of voice fontosabb KPI lesz, mint valaha, és ez 2024-ben is helytálló lesz.

- Most is sokszor találkozni utolsó pillanatos kampánytervezésekkel, későn leadott rendelésekkel?

- Előfordul, de ezek a hirdetők nagyon szerencsétlen helyzetbe kerülhetnek. A kereslet növekedése és a már említett szezonális átsúlyozódás miatt az áremelés ellenére is tapasztalhatnak alulszállítást a negyedik negyedévben a reklámozók. Ezáltal az is megtörténhet, hogy a későn érkező megrendeléseket már nem tudják befogadni a kereskedőházak, vagy jelentős alulszállítás lesz a vége. Elmentünk a falig, ami a reklámidőt illeti, minden rendelkezésre álló másodpercet értékesítenek a sales house-ok, tehát nem lesz több extra reklámidő vagy extra rating. Fontos lenne, hogy a hirdetők is pontosabban és kiszámíthatóan tegyenek vállalásokat, és adjanak előzetesen költési becsléseket, mert ez elengedhetetlen az inventory gazdálkodásához, a jobb reklámidő-kihasználtság tervezéséhez a sales house-ok oldalán.

- Milyen lehet a következő év? Most is több forgatókönyvvel kell készülni, ahogy az idén?

- Egyértelműen igen. Hiába látható az idei évben reálértékben növekedés, a gazdasági mutatók miatt továbbra is megfigyelhető a hirdetői óvatosság. Ugyanakkor az is egyértelmű, hogy a televízió hatása továbbra is megkérdőjelezhetetlen. A kereslet megfelelő kiszolgálása, a minőség javítására való törekvés, valamint a költségoldali nyomás miatt 2024-ben is a televíziós árak emelésére kell számítani – amit mi, az Atmediánál továbbra is előre tervezhető módon, transzparensen hajtunk végre.

- Meddig lehet tervezni?

- Éves vállalásokkal működik a televíziós piac, és ezt egyre inkább elvárjuk a digitális és rádiós nagy hirdető partnerektől is. Előre szükséges tervezni, de az említett forgatókönyveknek készen kell állni és alkalmazkodni kell a piaci környezet esetleges változásaihoz.

- Azt is említetted, hogy 2023 az áttörés éve lehet a podcastok piacán, amiben ti is aktív szerepet vállaltok.

- A podcastfogyasztás folyamatosan nő, a hallgatók értékes célcsoportot jelentenek. Edukáljuk a reklámozókat a podcastokban rejlő hirdetési lehetőségekről és azok előnyeiről. Ilyen például a befogadói helyzet vagy a kereskedelmi üzenetek elfogadottsága. A munkánk eredményeként sokszor kérik a podpad.hu-t mind a rádiós, mind a digitális csomagok kiegészítéseként, vagyis hirdetői oldalon mostanra tudatosan használt médiatípussá nőtte ki magát a podcast.

- Kedvező tendencia mutatkozott a rádiós piacon is az elmúlt években. Kitart ott is ez a lendület az idén és a későbbiekben?

- Úgy tűnik, hogy igen. Szerencsére a rádiós piacon mutatott összegfogásnak is látható az eredménye, és a hirdetők nagyon optimistán állnak az ott megjelenő kampányokhoz. A rádió működik, és bízunk benne, hogy ezt jövőre is szem előtt tartják a partnereink.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...