- Hirdetés -

Másfélszer annyit költöttek bankkártyával a fiatalok

|

A bankkártyás fizetések száma 40 százalékkal, az egy fizetésre eső összeg 10 százalékkal nőtt a K&H ifjúsági számlával rendelkező ügyfelek körében. Árva András, a K&H lakossági szegmens marketing vezetője elmondta: a fiatalok pénzügyi tudatosságát jelzi az is, hogy egyre többen választják az elektronikus megoldásokat, sőt ma már menő mobillal fizetni.

Erősödik a tudatos gondolkodás a pénzügyekkel kapcsolatban a magyar fiatalok körében. Természetesen ez mást jelent korcsoportonként, mert különböző a 14 év alattiak, a 14–18 évesek és a 18 éven felüliek élethelyzete. Az elmúlt évhez képest jelentősen nőtt a fiatalok bankkártyás költése, sőt az okoseszközös – mobiltelefonos, okosórás – fizetési lehetőségek igénybevétele is. A K&H ifjúsági számlás korcsoportjaihoz tartozó ügyfeleinél 2023 első kilenc hónapjában 40 százalékkal nőtt a bankkártyás tranzakciók száma 2022 első három negyedévéhez képest. Ezzel egyidejűleg ugyanebben az összehasonlításban 50 százalékkal nőtt a bankkártyás pénzforgalom az ifjúsági számlásoknál, utóbbi növekedésben benne van az inflációs hatás, azaz a drágulás is - mondta Árva András, a K&H lakossági szegmens marketing vezetője. A bank szakembereinek tapasztalatai szerint saját életkorának megfelelően minden korcsoportban erősödik az érdeklődés a pénzügyek iránt - közölte a vezető.

Ebben a folyamatban nyilvánvalóan szerepet játszik az is, hogy egyre több helyen lehet bankkártyával fizetni. A K&H szakértőinek tapasztalata, hogy a fiatalok a felnőtté válás egyik lépésének tekintik a bankszámla nyitását. Például a fiatalok először tapasztalhatják meg, hogy a tanácsadók személyesen velük beszélik meg a részleteket. A bankszámla nyitásának időszakával az a bank tapasztalta, hogy sokan 14-15 éves korukban kezdenek önálló számlát használni. A második nagy hullám összefügg a felsőoktatási beiratkozásokkal, mert az egyetemekkel és főiskolákkal az ösztöndíjak, a tandíjak, a vizsgadíjak és az esetleges szociális támogatások kapcsán pénzügyi kapcsolatba is kerülnek.

Eléggé divatos

Az egyik legfontosabb tendencia az elmúlt években, így az idén is a legfiatalabbak bankkártyahasználatának bővülése. “Nem szokatlan, hogy a gimnazista diákok bankkártyával fizetnek az iskolai büfében. A legjobb hír talán az, hogy divatos dolog a körükben a bankkártyás vagy mobiltelefonos fizetés. Ahogy idősebbé válnak, lehetőségük nyílik arra is, hogy az interneten önállóan vásároljanak. Amikor saját jövedelemhez, ösztöndíjhoz, alkalmi vagy rendszeres fizetéshez jutnak, akkor igénybe veszik a teljes körű bankszámla-szolgáltatásokat, természetessé válik a rendszeres bankolás. Végül, ha jövedelmük eléri azt a szintet, hogy már félre is tudnak tenni, akkor elkezdenek jobban figyelni arra is, milyen megtakarítási lehetőségeket vehetnek igénybe” - tette hozzá Árva András, a K&H lakossági szegmens marketing vezetője.

A pénzügyi ismeretek alapja, hogy a fiatalok átgondolják bevételeiket és kiadásaikat. Főként az utóbbi az érdekes, mert napvilágra kerülnek a felesleges költségek és azok, amelyeket csökkenteni lehet. Kiderülhet az is, hogy a fiatalok költségvetéséből is kigazdálkodható egy kisebb, 1-2 ezer vagy akár 5-10 ezer forintos havi megtakarítás.

Ugyanez a gyakorlatban

A pénzintézet annak érdekében, hogy tudatosabban kezeljék a pénzügyeiket a fiatalok, már több mint egy évtizede minden tanévben megrendezi a K&H Vigyázz, kész, pénz! diákoknak szóló pénzügyi vetélkedőt. Így 2023-ban is. Az idei sorozatra már lehet jelentkezni, egészen 2024. január 26-ig. A vetélkedő népszerűségét mutatja, hogy az első, 2010/2011-es verseny óta a harmincszorosára nőtt a résztvevők száma. Az elmúlt, 2022 szeptemberétől 2023 júniusáig tartó tanévben például 9 ezer fiatal vett részt a versenyben. Az eltelt 13 évben pedig országosan 800 település 1900 iskolájának csapatai indultak el, ennek eredményeként mostanáig összesen közel 80 ezer diák kapott a gyakorlati életben is hasznosítható pénzügyi tudást. A versenyre általános és középiskolások nevezhetnek, 3-11. évfolyamos korosztályokból. A csapat(ok) felkészítője online adhatja le a nevezéseket a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedő weboldalán 2024. január 26-ig.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...