A TV2 egy hangyányit még növelte is az előnyét a 18-49 és a 18-59 éveseknél az RTL-hez képest. A Sztárbox a kereskedelmi célcsoportnál a hét legnézettebb műsora volt, pedig a Sztárban sztár leszek is erősödött.
A mögöttünk álló 45. héten összességében egész hasonlóan alakult az RTL és a TV2 közötti nézettségi verseny, mint a 44. héten. Két hete a 18-49 éveseknél, főműsoridőben 0,1 százalékponttal, a 18-59 éveseknél 0,6 százalékponttal nyert a TV2. Múlt héten ugyanennél a két célcsoportnál a TV2 0,2 százalékpontnyi, illetve 0,8 százalékpontnyi előnnyel végzett az élen. Minden más bontásban (teljes napon, illetve főműsoridőben a teljes lakosságnál) is a TV2 győzött, de az előbbieknél jelentősebb előnnyel.
Múlt héten a 18-49 éveseknél, főműsoridőben a hétfőtől péntekig terjedő időszakot a TV2 nyerte (TV2: 13,6%, RTL: 12,5%), és hasonló volt a helyzet a 18-59 éveseknél (TV2: 13,7%, RTL: 12,6%). Szombat este a TV2, a vasárnapi főműsoridőben pedig az RTL ért el magasabb közönségarányt.
Teljes portfóliók terén változatlanul a TV2 Csoport áll az élen. Minden fontos célcsoportnál vezetnek. A TV2 Csoport és az RTL Magyarország után a harmadik legerősebb szereplő – teljes napon – a 18-49 és a 18-59 éveseknél az AMC Networks, a teljes lakosságnál az MTVA volt.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 45. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 14,1 | 17,7 | 13,6 |
RTL | 13,3 | 12,7 | 13,4 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 45. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 10,7 | 13,3 | 10,4 |
RTL | 8,4 | 7,8 | 8,6 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 24,2 | 26,5 | 23,2 |
RTL Magyarország | 18,9 | 16,6 | 18,7 |
AMC Networks | 6,1 | 5,5 | 6,0 |
MTVA | 5,2 | 9,3 | 4,5 |
Network4 | 4,5 | 5,2 | 3,3 |
Paramount Global | 4,2 | 3,3 | 5,1 |
Antenna Entertainment Group | 2,9 | 2,4 | 2,8 |
Warner Bros.Discovery | 2,3 | 2,8 | 2,1 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 15,7% / 13,6% (15,2% / 13,4%)
Tények Plusz – 13,3% / 12,4% (12,7% / 11,7%)
Ázsia Expressz – 14,6% / 15,1% (13,8% / 14,2%)
Párharc – 11,7% / 12,3% (a korábbi héten A Nagy Ő: 14,5% / 14,3%)
RTL
Híradó – 16,9% / 15,8% (18,1% / 16,8%)
Fókusz – 13,3% / 13,6% (13,2% / 13%)
Házasodna a gazda – 12,6% / 12,7% (11,7% / 11,6%)
Survivor – 9,8% / 9,7% (8,9% / 8,8%)
Az RTL Híradó ismét jobb heti átlagot hozott össze, mint a Tények – a 18-49 és a 18-59 éveseknél is. Az RTL-en a Házasodna a gazda kicsit erősödött a korábbi héthez képest, de ez igaz volt a TV2-s Ázsia Expresszre is, így az utóbbi nyerte az idősávot. A Nagy Ő-nél gyengébb eredménnyel kezdett a Párharc, de még ez is elég volt ahhoz, hogy verjék a Survivort.
Szombaton a Dancing with the Stars magasabb közönségarányokat szállított, mint a The Voice. Ez minden célcsoportra érvényes volt. A 18-49 éveseknél 13,5% vs. 10,4%, a 18-59 éveseknél 14,6% vs. 10,2%, a teljes lakosságnál 21,4% vs. 9,4% arányban nyert a Dancing with the Stars. A teljes lakosságnál különösen erős a TV2 táncos műsora.
A 44. héten az RTL-es Sztárbox egész jelentős előnnyel verte a TV2-s Sztárban sztár leszeket. Múlt héten a korábbinál kisebb fölénnyel, de a 18-49 és 18-59 éveseknél ismét nyert a Sztárbox, a teljes lakosságnál viszont több nézőt vonzott a Sztárban sztár leszek.
A Sztárban sztár leszek nézőszáma a 18-49 éveseknél 219 ezerről 240 ezerre nőtt, a 18-59 éveseknél 323 ezerről 382 ezerre erősítettek a múlt héten. A teljes lakosságnál pedig 753 ezerről 867 ezerre emelkedett a nézőszámuk.
A Sztárbox a 18-49 éveseknél a 44. heti 429 ezer helyett 357 ezres nézettséget hozott össze. A 18-59 éveseknél a korábbi 546 ezer után 482 ezer, a teljes lakosságnál 811 ezer után 708 ezer volt a nézőszámuk.
A Sztárbox esetében a 18-49 és a 18-59 éveseknél még ezek a csökkent nézőszámok is elegendőek voltak arra, hogy kényelmes előnnyel vezessék a heti nézettségi toplistát. A 18-49 éveseknél például az utánuk következő Sztárban sztár leszek 116 ezerrel produkált alacsonyabb nézettséget.
A teljes lakosságnál azonban egész más a helyzet, ott listavezető lett a 867 ezres nézőszámú Sztárban sztár leszek. A 4+-os célcsoportnál a Sztárbox a heti műsoros toplista hatodik helyén végzett (708 ezer néző), a hétfői RTL Híradó is előttük járt (715 ezer néző).
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBOX | RTL | 482 771 | 21,3 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 382 744 | 16,9 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 331 306 | 16,2 |
HÍRADÓ | RTL | 323 253 | 20,5 |
TÉNYEK | TV2 | 317 209 | 16,1 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 292 520 | 14,6 |
FÓKUSZ | RTL | 290 600 | 13,1 |
HÁZASODNA A GAZDA | RTL | 279 810 | 13,4 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 257 655 | 15,0 |
THE VOICE | RTL | 211 804 | 10,2 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 867 483 | 20,9 |
TÉNYEK | TV2 | 846 614 | 21,4 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 812 056 | 21,4 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 719 587 | 17,7 |
HÍRADÓ | RTL | 715 220 | 20,6 |
SZTÁRBOX | RTL | 708 962 | 17,2 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 682 519 | 18,3 |
HÁZASODNA A GAZDA | RTL | 523 495 | 13,0 |
FÓKUSZ | RTL | 491 747 | 12,7 |
AZ ARANYIFJÚ | TV2 | 472 023 | 18,1 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBOX | RTL | 357 586 | 22,9 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 240 897 | 15,5 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 235 253 | 16,6 |
HÁZASODNA A GAZDA | RTL | 198 416 | 13,6 |
HÍRADÓ | RTL | 192 876 | 18,4 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 189 411 | 13,5 |
FÓKUSZ | RTL | 179 712 | 14,4 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 169 610 | 14,9 |
TÉNYEK | TV2 | 167 572 | 12,9 |
THE VOICE | RTL | 150 528 | 10,4 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás