- Hirdetés -

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

|

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető Net Média Zrt. vezérigazgatója, a Marketing&Media magazin idei Top 50-es listájának első helyezettje.

- Most októberben van a hetedik évfordulója annak, hogy a Net Média Zrt. kivált az akkori CEMP csoportból. Így visszagondolva, akkoriban ez mennyire tűnt kockázatos vállalkozásnak, és ehhez képest milyen volt számotokra ez a hét év?

- Tudtuk, hogy mit veszünk, bíztunk magunkban, kiemelkedő kollégákkal dolgoztunk, számukra és természetesen magunknak szerettük volna biztosítani a perspektivikus munkahelyi környezetet. Az akkor megszerzett szellemi, gazdasági, döntéshozatali függetlenség lehetővé tette nekünk, hogy azon az úton járjunk, amit mi gondolunk a legjobbnak a minőségi és hiteles tartalomgyártás útján. Olyan termékeket és úgy tudtunk csinálni, amit és ahogy szerettünk volna, tudtunk erőforrásokat helyezni az olvasói és az ügyféligények alapos megértésére, és ez menedzselhetővé tette a kockázatokat. Az persze kérdés volt, hogy tulajdonosként hogyan tudunk működni, és ebben szerintem Gabival, a társammal (Balogh Gabriella) jól vizsgáztunk, egymást optimálisan kiegészítő képességeink vannak, és ez jelentősen megkönnyíti az életünket.

- Engem mindig meglep, hogy a Portfolio.hu milyen magas látogatószámokat produkál, sok nagy, általános hírportált, bulvároldalt is megelőz. Mi a titka annak, hogy egy ilyen témakörben ekkora olvasói bázist tudtok elérni?

- Nézőpont kérdése. Engem mindig meglepett, hogy az emberek jelentős része inkább bulvárhíreket olvas és a közösségi médiát bújja, minthogy megpróbáljon tisztán látni a világban. Meggyőződésem szerint az olvasóink jobban tudják menedzselni a saját életüket, a pénzügyeiket, jobban tudják végezni a munkájukat. Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb és boldogabb volna. Titok nincs, a kollégáink jelentős része tapasztalt netmédiás veterán, akiket hagyunk dolgozni, és ők sokat, sokszor és jól dolgoznak. Csapatmunka folyik nálunk, motivált kollégákkal, akikkel támaszkodhatunk egymásra.

- Egyébként a Portfolio.hu tipikus olvasókörét kik adják?

- Ha túltekintünk a nyilvánosan is elérhető statisztikákon, mi még mindig azokat célozzuk, akik gazdasági jellegű döntéseket akarnak hozni akár a személyes, akár a munkahelyi életükben. Nemcsak hirdetésekből élünk, a feladatunk nem az, hogy statisztikákat gyártsunk, hanem valójában elérjük az embereket, hiszen ők vesznek előfizetéseket, konferenciabelépőket és egyéb szolgáltatásokat nálunk, és úgy gondolom, hogy ez a hozzáállás javít a hirdetések hatékonyságán is.

- Az egyéb online termékeitek közül – Agrárszektor, Helló Vidék, Pénzcentrum – melyik teljesít a legjobban?

- A Pénzcentrum Magyarország egyértelműen második legnagyobb gazdasági oldala a Portfolio után, és aki próbált már rajta hirdetést venni, az tudja, hogy nehéz szabad helyet találni. Fantasztikus termék. Az elmúlt egy évben az Agrárszektor fejlődött a legtöbbet, integráns párja az év végi gigantikus siófoki agrárkonferenciánknak.

- A nem írott tartalmakra, tehát a videókra, podcastokra mekkora hangsúlyt fektettek?

- Videózunk is, de amire óriási energiát fektettünk, az a podcast. Nagyon jól teljesít a napi gyártású podcastünk, a Checklist, és különösen büszkék vagyunk a magyar piac egyik első scripted podcastjára, a Telepesekre. Hiszünk a podcastban, jól kiegészíti az online tartalmat, komplex kérdéskörök megvilágítására kiválóan alkalmas.

- Akkor is megélne a cég, ha kizárólag a hirdetési bevételekre támaszkodnátok, vagy ehhez mindenképpen szükségesek a különféle előfizetéses szolgáltatások, illetve a konferenciaszervezés?

- Technikailag mindenképp megélnénk, én még hiszek abban, hogy csak a bevételeket szabad elkölteni. Az egyéb típusú bevételek bővítik a szolgáltatásaink körét, a stratégiai gondolkozásunk mélységét, valamint a rendelkezésünkre álló erőforrások mennyiségét és minőségét, így az általános szolgáltatási színvonalunkat.

- Tavaly közel 30 százalékkal nőtt a társaság nettó árbevétele, és elérte a 3,3 milliárd forintot. Milyen évetek lesz az idén? A gazdasági nehézségek nálatok mennyire csapódnak le?

- Továbbra is magabiztosan növekszünk, de az idei év senkinek sem könnyű. Az ország legjobbjai közé tartozó gazdasági elemzők dolgoznak nálunk, viszonylag jó az előre jelző képességünk. A mostani nehéz gazdasági időszak elmúlik, a világ bonyolultsága pedig nő, ezért nem vettünk vissza a fejlesztéseinkből, megyünk előre. A nehéz időszak felértékeli az általunk gyártott tartalmat, és ez megkönnyíti a helyzetünket. Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben.

 

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...