Az idei Black Friday kampányokon vásárlást tervezők több mint fele 30 ezer és 100 ezer forint közötti összeget költene – derül ki az eMAG kutatásából. A hazai e-kereskedelmi piac legnagyobb szereplője november 17-én tartja az akciós napot, amelyen több mint 700 ezer termék lesz elérhető az éves legjobb áron, összesen mintegy négymilliárd forint értékű kedvezménnyel.
Az eMAG megbízásából készült friss, reprezentatív felmérés szerint a Black Fridayt ismerő magyarok döntő többsége (69,9%) online áruházakban tervez akciós ajánlatokat keresni. Ha Black Friday akciókról van szó, a magyarok számára az eMAG az első számú opció, amelyet a legtöbben (37,1%) vesznek figyelembe.
A felmérés eredményei szerint az idei Black Friday kampányokon vásárolni szándékozók több mint fele 30 és 100 ezer forint közötti összeget tervez költeni, míg a felhasználók közel egyötöde ennél is többet, százezer és kétszázhúszezer forint közötti összeget szán erre.
A tavalyi magas arányt megtartva a ruházati kategória továbbra is a magyarok fekete pénteki vásárlási listájának élén áll. Ezt követi az elektronikai termékek és autós kiegészítők kategóriája, amely 2023-ban megelőzik a háztartási kisgépeket. A cipő továbbra is a harmadik legnépszerűbb Black Friday termékkategória maradt. Az idei válaszok az okoseszközök iránti érdeklődés növekedését mutatják, míg a divatkiegészítők és a mosógépek esetében a tavalyi csúcs után most csökkenés tapasztalható.
A fenti preferenciákhoz igazodva szervezi idén november 17-én zajló Black Friday-át az eMAG több mint egymillió akciós ajánlattal. Az akciós napon a társaság 200 ezer darab ruhát és divatkiegészítőt, hasonló mennyiségű játékot, baba-mama terméket, lakásfelszerelést és kerti kiegészítőt kínál majd árengedménnyel. Az eMAG 4 milliárd forint összértékű kedvezményt kínál majd fekete péntekén, és tíz termékből hét az év legalacsonyabb árán lesz elérhető.
A jövő évi párizsi olimpiát tökéletes minőségben élvezni vágyókat 20 ezer darab akciós televízió várja, IT-kiegészítőból és laptopból 30 ezret, okostelefonból és egyéb kütyüből 100 ezer darabot áraz le ezen a napon az eMAG. Az energiatakarékosságból új háztartási nagygépre vágyók 50 ezer fekete pénteki árú hűtőszekrény és mosógép közül válogathatnak majd, míg háztartási kisgépből 100 ezer darab lesz akciós.
A 2023-as Black Friday kapcsán jelentős előrelépés az eMAG számára, hogy a vállalat több hónapos próbaüzemet követően felavatta új, korszerű, 117 ezer négyzetméteres logisztikai központját Dunaharasztiban. Ennek belsejében algoritmusvezérelt futószalag, automata szortírozógép, és a csomagok elhelyezkedését vizsgáló szenzorok ezrei teszik a korábbinál jóval hatékonyabbá a rendelések kiszolgálását. Az élesben az idei Black Fridayen debütáló rendszert az eMAG november 13-i exkluzív sajtóbejárásán mutatta be a nyilvánosságnak.
A Black Friday rendelések kiszállítását idén december 1-ig vállalja a társaság, idén pedig tavaly ilyenkorhoz képest százzal több, jelenleg hétszáz helyszínen működő easybox csomagautomatában való átvétel lesz a legkedvezőbb kiszállítási mód.
„A Marketplace eladók idén fontos szerepet játszanak az eMAG Black Friday kampányában, számuk megközelíti a 11 ezret. Részvételük a fekete pénteki kampányunkban jelentős növekedést eredményezhet eladásaikban, ezért támogatjuk az eladókat magasabb jutalék-visszatérítéssel az általuk nyújtott nagyobb kedvezményekért. Az eladók bevonásával az eMAG kínálata idén közel 9,8 millió termékre bővült, mely révén a vásárlókat érdeklő termékkategóriák száma is nőtt. A Dunaharasztiban létesített új, high-tech logisztikai központunk 40 milliárd forintot beruházással valósult meg: az a létesítmény nem csupán a Black Friday-es rendelések teljesítését segíti, hanem biztosítja számunkra a megfelelő kapacitást a következő évekre is, hogy magas színvonalú szolgáltatásokat nyújthassunk magyar ügyfeleinknek” - mondta el Daniel Spiridon, az eMAG Magyarország ügyvezetője.