A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs specialista, Radovics Péter kreatív igazgató és Molnár Máté vállalati-kommunikációs vezető a Lounge Grouptól a Business Lounge november nyolcadikai adásában.

Hogy kerül „egy fedél alá” két ügynökségi arc és egy fiatal influenszer? Egy podcast-adás hozta össze hármójukat, ahol kiderült, hogy Trunk Tamás szerezte meg Magyarországra a világ egyik legnagyobb sneaker-eseményét, a Sneakerness-t. A Lounge Group pedig igyekezett megtalálni, hogyan tudnak ügynökségként kapcsolódni a kezdeményezéshez, és nem volt nehéz dolguk, hiszen „a sneakerközösségben sok olyan arc megtalálható, aki művész, sportoló, zenész”, akiknek közös pontja a reklámosokkal a kreativitás.

„A sneaker világot sokszor a Z generációval kötik össze” Trunk Tamás szerint, pedig nem ők találták ki, pont emiatt működik összekötő kapocsként a többi nemzedékre nézve. Azt, hogy mennyire nem kortól függ az egész, a két nemzetközi, világsztárnak számító meghívott (Jeff Staple és Hiroshi Fujiwara) részvétele mutatja jól.

Szó esett a beszélgetésben milliókat érő lábbelikről is, hiszen a sneakereknél a reselling iparág a limitált szériájú cipőkre és azokkal kapcsolatos befektetésekre épül, mindez egy kulturális kontextusba helyezve. Radovics szavaival élve „a kultúra beárazza magát”, a Dablty alapítója pedig hozzátette, hogy a „sneaker az új generáció óraszenvedélye”, és ezek a világok össze-összekapcsolódnak.

Most például úgy, hogy a november 11-12-ei cipőfesztiválhoz kapcsolódva az ügynökség közös projektbe kezdett Trunk Tamással, mely a SneakPeek nevet viseli. A jelentkezőket kettes csapatokba sorsolták, akiknek kreatív kampányokkal kapcsolatos ötleteket kellett prezentálniuk. Az eseményen játékos formában tapasztalhatták meg a fiatalok, hogy milyen valójában a munka egy ügynökségnél. Az aktivitás célja az volt, hogy a fiatal kreatívok bepillantást nyerhessenek a reklámszakma berkeibe, az egyik díj egy gyakornoki pozíció a Lounge-nál, de nagy összegű utalvánnyal is hazatérhettek a győztesek.

A Millenárison rengeteg hazai és nemzetközi kiállító, fiatal vállalkozó volt jelen, valamint kerekasztal-beszélgetés, könyvbemutató és zenei fellépő is helyet kapott a programban.

Mikor lett ekkora a hype a sneakerek körül, tanulható-e a kreativitás, miért alakult ki tehetséghiány a kreatív- és reklámszakmában és mi a megoldás erre? A válaszokat a Business Lounge november 8-ai adásában hallgathatják meg.