- Hirdetés -

Akár gyorsíthatunk is tovább

|

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen is kihívást jelent a HR, de erről keveset beszél a szakma, míg a mesterséges intelligencia egyelőre korlátozottan használható a munka során.

- Tizenöt éve indultatok. Hol tartotok most?

- Ha röviden kellene jellemezni, akkor az árbevételünket tekintve azt mondanám: az eddigi történetünkben a csúcson vagyunk – de persze azon dolgozunk, hogy még ennél is legyen feljebb. Elsősorban stratégiai kommunikációs tanácsadással foglalkozó, függetlenül működő ügynökségként azért vagyunk büszkék arra, hogy a legstabilabbak, legdinamikusabban fejlődők között vagyunk, mert ez nagy szó egy olyan piacon, ahol sokan inkább full service ügynökségként működnek, nemzetközi hátterük van, esetleg az állami megbízásokra fókuszálnak.

- Elégedett vagy a tempóval, vagy úgy tervezted, hogy 2023-ban már egy milliárdos PR-céget irányítasz?

- Három nagyobb időszakot tudok megkülönböztetni: a 2008-as gazdasági válság legmélyebb pontján indultunk, amit egy sokáig vegetáló gazdasági környezet követett. A 2010-es évek derekán aztán nemcsak a gazdasági növekedés indult be, hanem beérett a Front Page, megmutatta, hogy nem azon ügynökségek egyike lesz, amelyik az indulás után pár évvel eltűnik. A második szakasz így egy szép, de nem szélsebes növekedéssel telt. Mondanám, hogy ezt követte a 2020-as Covid-válság, majd a jelenleg is tapasztalható recessziós, inflációs környezet, ami nem éppen támogató, de mi pont 2020 körül értünk oda, azaz közel 10 év után, hogy egyre több minden klappolt. Jó referenciák, több olyan stratégiai ügyfél, amely hozta a következőt, valamint egy kedvező, likviditásbőség által vezérelt tőkepiaci klíma, amely az M&A és a tőkepiaci üzletágunkat is meglökte. Most egy olyan fázisban vagyunk, ahonnan akár gyorsíthatunk is tovább.

- Mivel és hogyan lehet még tovább nőni? Milyen lehetőségeket láttok most a piacon?

- A növekedésnek sok összetevője van, ezek közül talán a HR-hez kapcsolódó kihívásokról beszél keveset, vagy nem eleget a szakma. A Front Page hosszú ideje stabil és jó csapattal működik, ugyanakkor azt is látjuk, hogy ebben a méretben az alapvetően lapos szervezeti struktúrával működő ügynökségi területen a szenior szakemberek kiválasztása, de még inkább a megtartása nem egyszerű feladat. A kinevelt, profi tanácsadókat gyakran elszívja az ügyféloldal, újakat pedig nagy erőforrásokkal lehet csak találni. A növekedéshez tehát elengedhetetlennek tartom, hogy a szépen növekvő ügyfélkört még több tapasztalt, szeniorabb munkatárssal is ki tudjuk szolgálni, és a következőkben erre szeretnénk még jobban koncentrálni.

- A Covid, a háború, a válság mennyire értékelte fel a PR szerepét? Jobban előtérbe került a szakma, vagy ez csak optikai csalódás?

- Azokban az iparágakban, ahol mi igazán erősek vagyunk, a PR egyre inkább stratégiai funkciót tölt be, és ez az elmúlt években tovább erősödött. Sok magyar hátterű, régiós szinten is működő vállalat, pénzügyi szektorban működő szolgáltató, tanácsadó ügyfelünk van, amelyeknek ebben a turbulens, gyorsan változó gazdasági, szabályozói, likviditási és médiakörnyezetben kell navigálniuk. Az üzeneteket megfelelően és hatékonyan eljuttatni a célcsoportokhoz nem egyszerű, stratégiai szemléletet igényel. Ebben mi nagyon erősek vagyunk, így mondhatni, hogy ez a környezet ideális számunkra, nagyon élvezzük a tanácsadói munkát.

- Jön az MI, talán már a PR-esek ajtaján is ott kopogtat. Megváltoztatja a ti munkátokat is? Vagy már most is a ChatGPT írja a közleményeiteket?

- Az MI-nek az a formája, amelyiket a kommunikációs területen használni lehet, ma még inkább egy okos papagáj, amit sok szöveggel megtanítottak arra, hogy ezeket az információkat új formában visszakotyogja. Persze lehet ezt alkalmazni sok mindenre, és sajnos hallottam róla, hogy vannak, ahol már szövegírásra is használják, de – lehet, hogy maradi vagyok – nálunk az ötletelésen, az előkészítésen kívül ez tiltott. Mi nem egy reklámügynökség PR-részlege vagyunk, ahol – tisztelet a kivételnek – ez beleférhet, mi unikális szakmai tartalmat állítunk elő, ebben hiszünk. Az viszont biztos, hogy a médiát, a kommunikációs szakmát a digitális fejlődés alapvetően alakította át, és az MI is hat mindannyiunk munkájára. A kérdés, hogy az ügyfelek mit akarnak hosszú távon megfizetni: kevésbé originális, MI felhasználásával előállított tartalmat olcsóbban, vagy unikálisat drágábban.

- Mi az, amire a következő évben a leginkább fókuszálni akartok?

- A Front Page most erős növekedési fázisban van, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon. Ennek az egyik feltétele a HR-bővülés, amelyhez kapcsolódóan alapvetően két utat látok: megugorjuk saját magunk, vagy együttműködünk másik, hasonlóan független hátterű ügynökséggel. Az utóbbi esetben fontos, hogy hasonlóan gondolkodjunk a PR-kommunikáció szerepéről, stratégiai funkciójáról. Láttunk már a piacon példát ügynökségi összeolvadásra, felvásárlásra, ami a növekedésnek egy jó, de nem kizárólagos lehetősége. Bárhogyan is alakul a Front Page története, egy biztos: a következő 15 évben is ebben a szakmában képzelem el a jövőt, és elkötelezett vagyok az ügynökség fejlődése, növekedése iránt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...