- Hirdetés -

Duplázott a Toyota

|

A jövőképében magát a világ vezető mobilitási szolgáltatójaként definiáló japán autógyártó napi árfolyamon átszámítva nem kevesebb, mint 9,5 milliárd működési eredményt ért el július és szeptember között, a 2024-es japán üzleti év első félévét vizsgálva pedig 16,9 milliárd dolláros profitot realizált a Toyota.

A japán pénzügyi év április 1.-től március 31.-ig tart. A Toyota már a 2024-es japán üzleti év első negyedévében (2023.04.01. – 2023.06.30) is elképesztő, jelen árfolyamon 7,4 milliárd működési eredményt ért el, a második negyedévben (2023.07.01. 2023.07.31.) azonban ezt is sikerült megfejelnie, és működési eredménye rekordértékű 9,5 milliárd dollárra kúszott, az első félévben így a Toyota 16,9 milliárd működési eredménnyel büszkélkedhet. Ez már önmagában is megdöbbentően magas nyereségnek számít, annak ismeretében pedig különösen elképesztő, hogy ez több, mint kétszer annyi, egészen pontosan 124,2%-al több, mint a Toyota által az előző év azonos időszakában elért eredmény.

Egyetlen félév alatt közel annyi profit, mint tavaly egész évben

Igazán ugyanakkor akkor érhető meg, hogy mennyire sikeres hat hónapot tudhat maga mögött a Toyota, ha a teljes 2023-as japán üzleti év 18 milliárd dolláros profitját vetjük össze a 2024-es japán üzleti év első féléves 16,9 milliárd dolláros profitjával.

Szárnyaló értékesítések

A Toyota Csoport márkái, a Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino 2023. április 1. és szeptember 30. között 5,058 millió új autót gyártottak és 5,172 millió új autót értékesítettek, mint az előző év azonos időszakában, ez gyártás tekintetében 12,8%-os, értékesítés tekintetében pedig 9,1%-os növekedést jelent. Továbbra is sikeresnek bizonyult tehát a Toyota multitechnológiás stratégiája, amelynek a lényege az, hogy minden vásárló számára a neki ideális környezetbarát megoldást kínálja, legyen szól öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos vagy épp hidrogén üzemanyagcellás elektromos (a jövőben pedig akár hidrogén belsőégésű) meghajtásról. Ez ráadásul nem csupán az ügyfelek számára praktikus és élhető megoldást jelent, hanem lehetőséget teremt az azonnali, lehető legnagyobb mértékű károsanyagkibocsátáscsökkentésre.

Elképesztő iramú zöldülés

Izgalmas adat, hogy ha nem a japán üzleti évet, hanem a 2023-as naptári évet tekintjük, akkor idén január 1. és szeptember 30. között nem kevesebb, mint 2.67 millió részben vagy teljesen elektromos Toyota és Lexus talált gazdára, 9 hónap alatt csaknem annyi, mint a teljes 2022-es naptári évben (2,73 millió). Ebből 2.478.000 volt az öntöltő hibrid elektromos, 92.500 a plug-in hibrid elektromos, 76.500 az akkumulátoros elektromos, 3500 a hidrogén üzemanyagcellás elektromos, 18.000 pedig a lágy hibrid elektromos.

A bevételek és a nyereség növekedésének hátterében álló tényezők

A működési eredményt befolyásoló tényezők a az elsősorban a termelés és a logisztika területét érintő költségcsökkentés és az értékesítés minden üzleti régióban tapasztalt dinamikus növekedése voltak.

Fontos szerepet töltött be a termék- és régióközpontú menedzsment, a regionális igényeket kielégítő új modellek bevezetésével ugyanis mindenütt nőttek a helyi eladások. Nagy hangsúlyt kapott emellett a gyártási tevékenység racionalizálása és hatékonyságnövelése is. A Toyota ugyanis a világjárvány okozta leállásokat kihasználva a beszállítókkal együtt dolgozott a fokozatos fejlesztéseken, a digitalizálás révén javítva a minőséget és a termelékenységet. A logisztika területén a beszállítóktól a gyártóüzemekig tartó útvonal egyszerűsítése növelte a rakodás hatékonyságát, emellett a gyártóüzemektől a kereskedésekig történő szállítás során a más gyártókkal való közös szállítás csökkentette az üresjáratokat.

A teljes 2024-es üzleti év működési eredményével kapcsolatos várakozások

A teljes üzleti évre a Toyota a tavalyi évhez hasonlóan 10 millió feletti (nagyságrendileg 10,4 milliós) értékesítéssel számol világszerte a Toyota Csoport négy márkájának (Toyota, Lexus, Daihatsu, Hino) összesített eladásai kapcsán. A vállalat ebből származó működési bevétele a Toyota várakozásai szerint elérheti a 29,7 milliárd dollárt.

A hosszútávú siker kulcsa

A globális pénzügyi válság óta a Toyota bevételi struktúrája folyamatosan javult az Akio Toyoda elnöksége idején létrehozott termék- és régióközpontú menedzsmentnek köszönhetően. Ennek részeként a Toyota pénzügyi alapjainak alappillérei

a Toyota modelljei iránti tartós, megbízható kereslet

a geográfiailag kiegyensúlyozott értékesítési struktúra: a bevételek nem tolódnak el túlságosan egyetlen régióra – globálisan teljes paletta

a gazdaság ingadozásai (az új járművek eladásaiban beálló változások) nem befolyásolják drasztikusan a bevételeket a világ országútjain ma is futó mintegy 100 milliós Toyota flotta szerviz és alkatrész kiszolgálásának köszönhetően

elkötelezettség a Toyota gyártási rendszere és a költségcsökkentés iránt

Az öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos értékesítések bővítése a feltörekvő piacokon

folyamatos fejlesztési és kutatási tevékenység és beruházás az akkumulátoros elektromos, a hidrogén üzemanyagcellás elektromos, a hidrogén belsőégésű és a C.A.S.E (Connected, Autonomous, Shared, Electric – azaz Összekapcsolt, Autonóm/Önvezető, Megosztott és Elektromos) technológiák területén, valamint a szoftverfejlesztés, a mesterséges intelligencia és a robotika területein

tőkestratégia: a felhalmozott tőke felhasználása együttműködések kiépítésére és a mobilitási vállalattá alakulás érdekében.

részvényesi hozamok: jutalmazza azokat a részvényeseket, akik a hosszútávú szemlélettel támogatják a vállalatot.

„A múltban a Toyota kiemelt figyelmet szentelt a piaci részesedés és az értékesített mennyiség mutatóinak. Most ugyanezt a figyelmet az egyre jobb autók fejlesztésének, az elsőségünket biztosító innovációnak, és a magunkon kívül mások számára végzett munkának szenteljük. A piaci részesedés és a mennyiség csak számok, amelyek új prioritásaink természetes eredményeként születnek, nem szabad célként kezelnünk őket. Ennek ellenére ezek a számok fontosak. Az eredmények nélkül elveszítjük a képességünket arra, hogy boldoggá tegyük az embereket” – fogalmaz Akio Toyoda, a vállalat világszintű elnöke a Toyota pénzügyi eredményei kapcsán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...