- Hirdetés -

Magyar sztárok csatlakoztak az anti-Black Friday-hez

|

Black Friday napján nemet mondani a shoppingolás csábítására? Nem könnyű kihívás. Mégis egyre többen sürgetik, hogy maradjunk tudatosan távol a szükségtelen vásárlástól és a tárgyak felesleges felhalmozásától nemcsak november 24-én, hanem az év minden napján. Radikális akcióval, túraáruházainak teljes körű zárva tartásával tiltakozik a környezetromboló vásárlási láz és a Black Friday ellen az outdoor ruházatot és kiegészítőket forgalmazó hazai Mountex. A #szabadbanszabadon kezdeményezéshez idén novemberben két hazai sztár is csatlakozott: Szabó Győző és Döbrösi Laura hangján szólal meg a november 10-től látható szemléletformáló videó két főhőse. Laura emellett fenntarthatósági tippekkel, a Mountex pedig túraötletekkel is segíti mindazokat, akik a túlfogyasztás helyett szívesebben választják inkább a túrázást és a természet szépségeit.

Ki ne szeretne olcsóbban hozzájutni ahhoz, amire szüksége van? De valóban szükségünk van-e mindarra, amit megveszünk? A Black Friday hagyományosan a vásárlásra csábító engedmények időszaka, nehéz ellenállni a kísértésnek, sokan szereznek be maguknak ilyenkor egy kicsit még csillogóbbat, még nagyobbat, még újabbat, vagy egyszerűen csak még egyet ugyanabból. A megunt termékek, ruhák, eszközök, műszaki cikkek pedig mehetnek a szeméttelepre, amivel végsősoron a környezetet, erdeink és vizeink élővilágát szennyezzük, vagyis azt a Földet pusztítjuk, ahol élni szeretnénk.

A túlfogyasztás mindenhol nagy probléma

Közeleg a Black Friday, az akciókat lesve sokan megrohamozzák az üzleteket. Eközben világszerte egyre többen vannak azok is, akik következetesen azt sürgetik, vessünk véget a környezetünket és az élővilágot súlyosan romboló, fölösleges vásárlási mániának, nemcsak Fekete Pénteken, hanem az év minden napján.

Az egész világ, és benne Magyarország is túlfogyaszt, ami azt jelenti, hogy a Föld erőforrásait olyan tempóban pocsékoljuk el, hogy azzal a természet már nem tud lépést tartani, nem képes regenerálódni. Erre tesz rá egy lapáttal a Black Friday, ami minden évben újabb csapást mér a bolygóra, és a fölösleges túlfogyasztást táplálja.

Shoppingolás helyett irány a természet!

Hova vezet ez az egész, és hogyan lehetne változtatni rajta? – teszik fel a kérdést sokan. A minőségi outdoor ruházatot és kiegészítőket forgalmazó hazai Mountex bolthálózat úgy döntött, hogy immár negyedik éve, idén is zárva tartja összes áruházát Black Friday napján, ezzel tiltakozva a rengeteg pazarlással és környezetszennyezéssel járó vásárlási láz ellen. Helyette #szabadbanszabadon hashtaggel kezdeményezést indítottak, melyben környezettudatosságra ösztönöznek, fölösleges vásárlás helyett szabadtéri programokra, természetjárásra, túrázásra invitálnak és inspirálnak mindenkit.

Mountex: Tiltakozásként zárva tartjuk az üzleteinket

„Nem megszokott, hogy egy kereskedelmi márka felemelje a szavát és kiálljon a Black Friday, a fenntarthatatlan fogyasztói szokásokkal szemben, de a Mountexnél régóta meggyőződésünk, hogy a természetet nem elég szeretnünk, hanem felelős módon és tudatosan védenünk is kell. Ezért tarjuk fontosnak, hogy a felesleges holmik vásárlása és felhalmozása helyett a szabadban töltött idő fontosságára irányítsuk az emberek figyelmét, és ezért tarjuk zárva tiltakozásként üzleteinket már negyedik éve Black Friday napján. Arra ösztönzünk mindenkit, akinek fontos a fenntartható jövő, hogy csatlakozzon #szabadbanszabadon mozgalmunkhoz, és vásárlás helyett hozzánk hasonlóan töltse inkább ezt a napot is a szabadban, szabadon” – nyilatkozta Sárközy Mihály, a Mountex ügyvezetője.

Szabó Győző és Döbrösi Laura is a természetjárás mellett kampányol

A Mountex #szabadbanszabadon kezdeményezéséhez már több természetbarát híresség is csatlakozott. Harcsa Veronika, Dobos Evelin, Fördős Zé, Gyetván Csaba és Csalár Bence után most további két magyar sztár, Szabó Győző és Döbrösi Laura is a #szabadbanszabadon akció mellé állt. Laura és Győző hangján szólalnak meg a tudatos vásárlást népszerűsítő legújabb videó főszereplői..

Szabó Győző: Önmagammal beszélgetni legjobban a természetben tudok

„Volt idő, amikor nekem is az volt a fontos, hogy legyen még több, még jobb, még újabb, lehetőleg mindenből. Azt hiszem, ezen már túl vagyok, sokkal többre értékelem a nyugalmat, a csendet és a harmóniát, mint korábban. Sportolni, mozogni, túrázni mindig is szerettem, de mostanában azt vettem észre, hogy önmagammal beszélgetni is legjobban a természetben tudok. Persze fontos, hogy meglegyen a kényelem és a biztonság, de nem szabad, hogy a tárgyaktól függjünk, kár ezért izgulni, rohanni, egymást taposni. Merjük felvenni néha csak a legegyszerűbb cuccunkat, és csá nagyváros, irány a természet!” – mondta Szabó Győző a Black Friday helyett #szabadbanszabadon című videó hangfelvételének szünetében.

Döbrösi Laura: Tudatosabb fogyasztással szebb lehet a világ

„Gyermekkorom óta mély kapcsolódást érzek a Természettel és hiszek benne, hogy minden ember lelkében ott van ez az érzés. Számomra nem kérdés, hogy lemondok-e a fogyasztói társadalom által kínált felesleges dolgokról, ha cserébe óvhatom és élvezhetem a Természet szépségét, tanítását. Ne feledjük, hogy minden vásárlásunkkal választunk a jelenünk és a jövőnk közt! Én csak olyasmit szeretek megvenni, amiről tudom, hogy hosszú ideig használni fogom. A pillanatnyi vágyaimnak nem dőlök be, mert tudom: túlvásárlás és szemetelés lesz a vége! Ha minél többen tudatosan vásárolnánk, látványos változást érhetnénk el egy szebb, igazságosabb világért” – nyilatkozta Döbrösi Laura a #szabadbanszabadon kezdeményezés szinkronstúdiójában.

Döbrösi Laura 5 tippje a fenntarthatóságért

Már a tudomány is bebizonyította, hogy stresszoldó hatása van a természetjárásnak! Legyünk hát kint, amennyit lehet és töltődjünk – ügyelve rá, hogy ne szemeteljünk és maradjunk a kijelölt túraútvonalon!

Nálam mindig van 2 (mosható) szatyor: egy kisebb a saját szemetemnek, egy nagyobb pedig annak, amit széthagyva találok az erdőben. Tiszteld a Természetet! Add vissza úgy, ahogy kölcsönkaptad – vagy tisztábban!

Ne vásárolj feleslegesen! Kétszer is gondold meg, hogy valóban szükséged van-e arra, amit a reklámokban látsz. Ezzel nemcsak a környezeted, de a pénztárcádat is kímélheted!

Ne dobd ki a tárgyaidat, eszközeidet, amíg használhatóak vagy javíthatók! Ha meguntál valamit, adj neki új életet: dobd fel valamivel, fesd át, vagy add tovább. Válassz jó minőségű, javítható termékeket, gondolkodj hosszú távon, mikor vásárolsz!

Csatlakozz a mozgalmunkhoz Te is, és Black Friday napján válaszd a Természetet! Mutass példát és inspirálj másokat is: oszd meg élményeidet #szabadbanszabadon hashtaggel a közösségi oldalaidon!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...