- Hirdetés -

Buszmegállók újrahasznosított hulladékanyagokból – így zöldít a JCDecaux

|

A reklámpiacról sokaknak nem a fenntarthatóság jut eszébe először, pedig az outdoor hirdetés az egyik legzöldebb módja lehet a termékek és szolgáltatások népszerűsítésének. A közterületi reklámhordozók nagyban hozzájárulhatnak a fenntarthatóbb, vonzóbb és korszerűbb városok kialakításához. Ennek egy izgalmas megvalósulásáról beszélgettünk Dede Lászlóval, a JCDecaux Hungary pénzügyi igazgatójával.

Noha a reklámpiac robbanásszerű változásokon megy át, az alapok nem változtak: a legjobb eszközökkel és a lehető leghatékonyabban kell elérni a megfelelő célcsoportot, érthető és releváns üzenetet kell eljuttatni hozzájuk. Manapság mindemellett fontos elvárás az is, hogy mindezt lehetőleg a legkisebb környezeti lábnyommal, fenntartható módon tegyék a médiavállalatok.

A közterületi reklámpiacon nagy szerepet játszó JCDecaux 2009 óta a felelős növekedést és a körforgásos gazdaságot helyezi üzleti modelljének középpontjába. „Mivel az out of home hirdetések tartósan meghatározó szerepet töltenek be a reklámpiacon, ezért felelősséggel tartozunk tevékenységünk ökológiai lábnyomának minimalizálásáért” – mondta Dede László. Ennek megfelelően a vállalat nem csupán maximálisan érvényesíti a zöldszempontokat, a környezettudatosságot és a fenntarthatóságot a tevékenységében, hanem szisztematikusan vissza is méri a teljesítményét.

„Évek óta tudatosan olyan megoldásokat alkalmazunk, amelyekkel érdemben csökkenthetjük ökológiai lábnyomunkat, legyen szó fenntartható és innovatív utcabútorokról, valamint szolgáltatásokról, természetbarát anyagok használatáról, vagy újrahasznosíthatóságról” – osztotta meg a szakember. „Magyarországon több éve fedezzük teljes energiafogyasztásunkat megújuló energiából, így 2017 és 2020 között több mint 60 százalékkal mérséklődött a szén-dioxid-kibocsátásunk, és a hulladék újrahasznosítás terén is előrébb tartunk, mint azt eredetileg terveztük.” Az erőfeszítéseiknek meg is van az eredménye: a Morgan Stanley befektetési bank szerint a világ 80 országában jelenlévő vállalat fenntarthatósági szemléletét tekintve messze felülmúlja saját iparági átlagát.

Hulladékból dizájner utcabútor

A JCDecaux most újabb mérföldkőhöz érkezett: legújabb fejlesztésük eredményeként upcycling szemlélettel saját vagy más szektorokból származó alapanyagokból tervezik meg utcabútoraikat. Az üveg, a fa és a fém újra felhasználásával megépített buszmegállók először novemberben debütálnak Franciaországban.

A Polychrone névre hallgató koncepció egyszerű, moduláris kialakításával és innovatív anyaghasználatával tűnik ki a hagyományos megoldások közül. A buszváró oldalfalaihoz a karbantartásokból hátra maradt üveghulladékot használták fel, az alapszerkezet kialakításához pedig másodkézből származó mechanikus alkatrészeket választottak. Izgalmas részlet az építmény hátoldalán található rácsos szerkezet, amelyre növényeket futtatnak fel: ehhez használt kerékpárok alkatrészeit hasznosították újra. Egy másik, Tiny House elnevezésű modell esetében pedig az építési vasgerendák és karbantartási üvegelemek nyertek új életet.

A zöldebb városokért

„Az upcycling szemlélet több szempontból is előnyös, hiszen megelőzhetjük általa az új nyersanyagok kitermelését és csökkenthetjük a gyártási folyamatokhoz kapcsolódó energiafelhasználásunkat” – mondta el Dede László. „Egy újrahasznosított anyagokból készült buszmegálló kitermelési és gyártási fázisba összesen 65 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár egy hagyományos modellhez képest.”

Az újrahasznosítás járulékos haszna, hogy megnyitja az utat a más ágazatokkal való új partnerségek lehetősége előtt is. Ez tehát egy igazi win-win szituáció, amelyben a JCDecaux képes a gazdasági fejlődést a szolgáltatási innovációval és a környezeti felelősségvállalással ötvözni. Mindezek eredménye pedig nem más, mint egy funkcionálisan és a vizuálisan is vonzó utcabútor, ami hozzájárulhat a fenntarthatóbb városok létrejöttéhez.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...