- Hirdetés -

Az egészségüket féltik az európaiak

|

A megkérdezett európai válaszadók fele elégedetlen egészségi állapotával, és 91 százalékuk változtatni szeretne életmódjának legalább egy aspektusán – derült ki a Huawei megbízásából az Ipsos által nyolc európai országban készített, az egészségi állapotot és egészségtudatosságot vizsgáló kutatásból. A legtöbben a stressz és az elhízás miatt aggódnak, azonban az életmódváltás a többség számára nehézségekbe ütközik: 72 százalékuk küszködik motivációs problémával. A kutatás rámutatott arra is, hogy az okoseszközök segítséget nyújthatnak a sikeres életmódváltásban, az okosórát használó válaszadók 87 százaléka tudott új, egészséges szokást – például gyakoribb testmozgást – kialakítani, vagy tapasztalt javulást az alvási és étkezési szokásai terén az eszközétől kapott adatok és javaslatok alapján.

Az általános egészségügyi állapotot és egészségügyi tudatosságot vizsgáló kutatást készített a Huawei megbízásából az Ipsos idén szeptemberben. A „Kutatás az okosóra-használatról és attitűdökről” című felmérés célja, hogy rámutasson, a vizsgált európai országok lakosai milyen egészségügyi tünetekkel, kihívásokkal küzdenek, illetve mennyire foglalkoztatja őket az egészségük, és elégedettek-e egészségi állapotukkal. A kutatás emellett azt is vizsgálta, hogy az okosórák milyen hatással vannak viselőjük egészségére, szokásaira és életmódjára.

A stressz és a túlsúly a legaggasztóbb a többség számára

A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók fele elégedetlen általános egészségi állapotával. A megkérdezettek többsége az elhízás (46 százalék), a kimerültség (29 százalék) és a mozgékonyság hiánya (26 százalék) miatt aggódik. A válaszadók 91 százaléka szeretne javítani egészségi állapotának legalább egy aspektusán, a megkérdezettek átlagosan négy egészséges szokás kialakítását tervezik. A legtöbbek számára a stressz csökkentése az elsődleges (43 százalék), ezt követte a megfelelő testsúly megőrzése (40 százalék), az egészséges táplálkozás (35 százalék), a megfelelő alvás biztosítása (35 százalék) és a napi testmozgás (34 százalék) bevezetése.

A tervek és elképzelések megvalósítása azonban nehézséget okoz: a résztvevők 72 százaléka ismerte el, hogy az életmódja megváltoztatásához további motivációra van szüksége, illetve gyakran elveszíti motivációját az egészséges tevékenységek fenntartásában.

Új szokások kialakítását nagymértékben támogathatják az okosórák

A kutatásból kiderült az is, hogy az okosórák pozitív hatással vannak az új, egészséges szokások kialakítására. Az okosórát használók 87 százaléka állította, hogy legalább egy új, egészséges életmóddal kapcsolatos szokást vezetett be az eszközétől kapott információk vagy javaslatok eredményeként. A legtöbben a gyakoribb testmozgást (47 százalék), majd a hosszabb edzésidőt (41 százalék) említették, a válaszadók 39 százaléka elkezdett jobban odafigyelni alvási szokásaira, 28 százalék pedig változtatott étrendjén az okosórájától származó információk alapján.

Az okosórát rendszeresen használó válaszadók 67 százaléka állította, hogy az eszközeik elemzései és javaslatai hatására tudatosabbá váltak, és egészségesebb életmódot folytatnak. Összességében az okosórákat használók 88 százaléka értett egyet azzal, hogy okoseszközük segített javítani fizikai egészségi állapotukon; 86 százalékuk szerint mentális egészségükön, 76 százalékuk szerint pedig általános életminőségükre is kedvező hatással van.

Új labor a további kutatások támogatására

A Huawei a világ egyik vezető viselhető technológiai szolgáltatójaként elkötelezett az egészség- és fitnesztechnológiával kapcsolatos kutatások és innováció iránt. Ennek eredményeképpen 2016 óta a vállalat három egészségügyi laboratóriumot hozott létre világszerte, legutóbb idén ősszel a finnországi Helsinkiben. Az új európai laboratóriumban multidiszciplináris tudományos kutatócsoport dolgozik, amely biztosítja, hogy a vállalat a sport- és egészségkutatás minden területén elérje a legfejlettebb szabványokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...