A fiatalabb célcsoportoknak nagyon bejött Az Árulók. A Sztárbox pedig még ennél is jobb nézettséget hozott az RTL-nek, ami viszont már nem is meglepő. Teljes lakosságnál a TV2-s Dancing with the Stars produkálta a hét legmagasabb, közel egymilliós nézőszámát.
Az RTL szempontjából nem indult túl jól az őszi tévés szezon, a végére viszont egész belelendültek. Az elmúlt héten (48. hét) főműsoridőben a 18-49 és a 18-59 évesek körében is nyertek. A 18-59 éveseknél csak egy százalékponton belüli különbséget hoztak össze, viszont a 18-49 éveseknél már egész kényelmes előnyük volt (RTL: 15,2%, TV2: 12,8%). A többi bontásban, tehát teljes napon, illetve a főműsoridőben és a teljes lakosságnál a TV2 megőrizte a vezető helyét.
Mindez napi szinten úgy nézett ki, hogy a 18-49 éveseknél az RTL hétfőtől péntekig és vasárnap nyerte a főműsoridőt, a TV2-é volt a szombat este. Ugyanez volt – csak szűkebb különbséggel – a helyzet a 18-59 éveseknél. A teljes lakosságos eredmények nagyon különböznek mindettől, itt minden egyes estét bezsebelt a TV2.
A komplett csatornaportfóliók terén az RTL Magyarország a 18-49 éveseknél és főműsoridőben tudott nyerni (RTL Magyarország: 25,4%, TV2 Csoport: 23,5%). A 18-59 éveseknél és főműsoridőben egál lett az eredmény, mindkét csatornacsoport 24,8 százalékkal zárta a hetet. Viszont itt is az a helyzet, mint a csatornák terén: minden más bontásban továbbra is a TV2 Csoport vezet. Érdekes módon teljes lakosságnál nem is nagyon közeledett hozzájuk az RTL.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 48. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 13,7 | 18,1 | 12,8 |
RTL | 14,6 | 12,4 | 15,2 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 48. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 10,7 | 13,5 | 10,2 |
RTL | 8,5 | 7,2 | 8,7 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 23,9 | 26,5 | 22,7 |
RTL Magyarország | 18,8 | 16,2 | 19,0 |
MTVA | 5,8 | 9,7 | 4,6 |
AMC Networks | 5,7 | 5,3 | 5,7 |
Network4 | 4,3 | 5,1 | 3,3 |
Paramount Global | 4,0 | 3,3 | 4,9 |
Antenna Entertainment Group | 3,1 | 2,6 | 3,1 |
Warner Bros.Discovery | 2,7 | 3,2 | 2,5 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 16,7% / 15,2% (16,8% / 14,6%)
Tények Plusz – 13,2% / 11,9% (12,7% / 11,4%)
Farm VIP – 11,9% / 11,2% (13,5% / 12,7%)
Párharc – 9,9% / 9,6% (10,8% / 10,2%)
RTL
Híradó – 17,7% / 16,7% (18% / 16,4%)
Fókusz – 14,6% / 15,1% (12,7% / 12,7%)
Az árulók – 16,6% / 18% (14,3% / 15,5%)
A Király – 10,9% / 11,1% (11,3% / 11,3%)
Éden Hotel – 6,8% / 7,6% (6,4% / 7%)
Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban kapcsán egyet sajnálhat csak az RTL: azt, hogy egy rövid, mindössze 12 részből álló műsorról volt szó. Az őszi szezonban talán ez és a Lego Masters tért el leginkább a megszokott formátumoktól és a legós műsorral ellentétben ez be is jött az RTL-nek. Ráadásul a 18-49 éveseknél mért 18 százalékos heti átlagukat még le is húzta valamennyire a szombati adás. Az Árulók különösen erősnek bizonyult a fiatalabb célcsoportoknál. A 18-49 és a 18-59 éveseknél jelentős előnnyel nyerték a sávjukat, bár a teljes lakosságra ez nem volt igaz, ott nyert a Farm VIP. A Király ahhoz képest nem hozott rossz eredményt, hogy az RTL+-on már sokan megnézhették, az Éden Hoteltől viszont azért ennél valószínűleg jobb eredményt várt a csatorna. Utóbbi a TV2-s Párharcra is igaz lehet.
Szombaton a Dancing with the Stars évadzáró adása nyerte az estét. A 18-49 éveseknél 20,3 százalékos, a 18-59 éveseknél 20,8 százalékos, a teljes lakosságnál pedig 25,4 százalékos közönségarányt hozott a táncos műsor. A Lego Masters a harmadik adásra sem talált magára, a 18-49 éveseknél is csak 9 százalékos share-jük volt. Az árulók 14,3 százaléka viszont az erős ellenfél fényében nem is rossz eredmény.
Vasárnap ismét sok érdeklődőt vonzott a Sztárbox, a fiatalabb korosztályoknál nyerték a sávjukat. Azt külön ki kell emelni, hogy a TV2 egyik legsikeresebb műsorával, a Sztárban sztár leszekkel szemben érték mindezt el. A két műsor share-je így nézett ki: 18-49 évesek: 24,4 vs. 14,3 százalék, 18-59 évesek: 22,2 vs. 16,4 százalék, teljes lakosság: 17,7 vs. 19,5 százalék. Azaz a Sztárban sztár leszek azért a teljes lakosságnál jobban szerepelt, mint a Sztárbox.
A 18-49 és a 18-59 éveseknél a Sztárbox volt a hét legnézettebb műsora, 368 ezres és 488 ezres nézőszámmal. A teljes lakosságnál pedig a Dancing with the Stars vonzotta a legtöbb, 988 ezer nézőt.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBOX | RTL | 488 584 | 22,2 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 421 887 | 20,8 |
AZ ÁRULÓK | RTL | 374 426 | 17,6 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 357 582 | 16,4 |
TÉNYEK | TV2 | 314 535 | 15,5 |
HÍRADÓ | RTL | 305 705 | 18,4 |
FARM VIP | TV2 | 283 494 | 13,9 |
FÓKUSZ | RTL | 281 510 | 15,8 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 255 293 | 15,1 |
A KIRÁLY | RTL | 215 199 | 11,4 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 988 386 | 25,4 |
TÉNYEK | TV2 | 829 914 | 24,6 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 799 155 | 19,5 |
FARM VIP | TV2 | 751 206 | 18,3 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 725 902 | 19,3 |
SZTÁRBOX | RTL | 725 541 | 17,7 |
HÍRADÓ | RTL | 707 019 | 20,3 |
AZ ÁRULÓK | RTL | 583 291 | 13,7 |
FÓKUSZ | RTL | 520 707 | 13,3 |
AZ ARANYIFJÚ | TV2 | 496 435 | 19,1 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBOX | RTL | 368 614 | 24,4 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 280 739 | 20,3 |
AZ ÁRULÓK | RTL | 274 305 | 18,8 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 214 224 | 14,3 |
FÓKUSZ | RTL | 194 598 | 16,7 |
HÍRADÓ | RTL | 192 910 | 16,0 |
TÉNYEK | TV2 | 182 528 | 13,6 |
FARM VIP | TV2 | 177 264 | 12,8 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 154 652 | 13,2 |
A KIRÁLY | RTL | 144 479 | 11,3 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás