- Hirdetés -

Lánykérés és játékkonzol – Mi lesz idén a fa alatt?

|

Egyre kevesebben hagyják az utolsó pillanatokra az ajándékok beszerzését, és a klasszikus ajándéktételek mellett a kisállat még mindig az egyik legnépszerűbb meglepetés – derült ki az egyik leglátogatottabb hazai webáruház, a Pepita.hu közel 15 ezer fős ünnepi felméréséből. A kutatásból arra is választ kaptunk, hogy a megkérdezettek leginkább 5 és 20 ezer forint között vásárolnak személyenként, és az is kiderült, hogy nem a hitel a legnépszerűbb megoldás az ünnepi költés fedezésére.

Az ünnepek közeledtével Magyarország egyik legnagyobb webáruháza egy átfogó közvélemény-kutatást végzett regisztrált felhasználói között a karácsonyi vásárlási szokásaikról. A Pepita.hu kérdőívét mintegy 15 ezren töltötték ki, és a válaszokból kiderült, hogy az elmúlt időszakban nem sokat változtak a hazai lakosság ajándékozási szokásai, kivételek természetesen mindig akadnak.

Nem kapkodunk a vásárlással

Előre gondoskodnak az ajándékok beszerzéséről a megkérdezettek: a válaszadók több mint fele (52,1%) már az őszi hónapokban, közel 44 százalékuk pedig december első két hetében tudja le az egyik legnagyobb energiát felemésztő feladatot. A halogatók táborát mindössze 3% képviseli, ők azok, akik az utolsó pillanatokra hagyják vásárlást. A legkisebb mértékben (1,6%) vannak azok, akik már az év elejétől kezdve teljesítik a virtuális vagy fizikai értelemben vett ünnepi beszerzőtúrát.

Egy vagy több? Olcsóbb vagy drágább?

A megvásárolt ajándékok mennyisége tekintetében a mérleg nyelve egyértelműen a halmozók felé mutat: a válaszadók háromnegyedének tervei között szerepel több kisebb csomag átadása, az egyetlen nagy meglepetést tervezők aránya 21% körül alakul. Érdekes módon a megkérdezettek 4 százaléka egyáltalán nem vesz részt a karácsonyi őrületben. Még meglepőbb adat azonban, hogy az év végi ajándékesőt nem megtakarításokból, hanem legtöbben (56,9%) a szokásos havi költésükből fedezik, ugyanis a válaszadók mindössze 42 százaléka nyúl ilyenkor a malacperselyhez. Bár az elmúlt időszakban az egyes személyi kölcsönöknek és hitelkonstrukcióknak hangos sikere volt, mára ennek mértéke alig éri el az 1%-ot. A válaszok alapján a többség (63%) 5000 és 20 000 forint között vásárol személyenként, míg az 50 000 forint feletti költés a legkevésbé népszerű (2,4%). A középmezőnyt erősítik az 5000 forint alatti vásárlások (19,5%), valamint a 20 000 és 50 000 forint közötti ajándékok (14,9%).

Akiknek a legjobb

Nem okozott meglepetést, hogy a gyermekek az ünnepek legnagyobb nyertesei, ugyanis közel 70%-ban rájuk gondolnak elsőként az ajándékozók. Őket követik sorban a férjek, feleségek és partnerek (22,3%), a szülők (4,8%), maguk a válaszolók (1,3%) és a maradék 1,7%-on osztoznak a barátok, ismerősök, nagyszülők, távoli rokonok, valamint a szeretett anyósok és apósok. Az ajándékozás napja még mindig a korábbi magyar hagyományokat követi. A nagy csomagbontás ideje a válaszolók legtöbbje (80,3%) számára továbbra is szenteste napján esedékes, őket követik az angolszász szokások hívei (12,3%), akik december 25-én lepik meg szeretteiket. Csak 1,8%-uk ajándékoz karácsony másnapján, a többiek pedig egyáltalán nem, vagy más napokon nyújtják át a csomagokat.

Szemfülesnek áll a világ

Érdekesen alakul a vásárlási preferenciákon alapuló válaszok megoszlása. A legnagyobb arányban a legszemfülesebbek szerepeltek, akik már év közben alaposan megfigyelik, hogy szerettük minek örülne igazán (65,6%). A nyomukban haladnak a kíméletlenül őszinték (40,5%), ők egyenesen megkérdezik az érintetteket azok ünnepi vágyairól. Emellett sokan a legjobb lehetőséget keresik, 18,5%-uk ugyanis a szezonközi leárazásokon találja meg a legmegfelelőbb ajándékot a fa alá. Közel 7 százalékuk részesíti előnyben az utolsó pillanatok adta lehetőségeket, 5,1%-uk a reklámok és csak 0,3 százalékuk vásárol az influencerek hatására.

Mire vágynak a magyarok?

A Pepita.hu webáruházból a karácsonyi szezon első hónapjában több mint 500 000 terméket rendeltek meg a felhasználók. A november 1. és december 5. közötti időszak legnépszerűbb termékei között egyaránt megtalálhatók az ünnepi dekorációk – fényfüzérektől egészen a műfenyőkig –, a társas- és fejlesztőjátékok, a babák és plüssállatok, a csocsóasztalok és kiegészítői, valamint a játékkonyhák és játékhangszerek. A legtöbbet viszont többek között játékkonzolokra és kontrollerekre, kávéfőzőkre, televíziókra, mobiltelefonokra, elektromos járművekre, porszívókra költenek a magyarok. Ezek átlagos értéke 100 000 forint, de egyes esetekben – például egy drágább telefon vagy számítógép esetében – elérheti a 600-800 ezer forintot is.

Mindezek mellett a legvágyottabb karácsonyi ajándékok továbbra is a háziállatok (kiskutyák, macskák, kisemlősök, teknősök), de az egzotikus utazások, az ékszerek és gyűrűk, vagy például a nagy értékű ajándéktárgyak is előkelő helyen szerepelnek. Bár elsőre meghökkentőek és sokszor arcpirító élményt is okoznak, a szexi fehérneműk és intim játékok szintén kedveltek a fantáziadús válaszadók között. Továbbra is hatalmas divatnak számít a lánykérés karácsonykor, vagy éppen a közelgő gyermekáldás bejelentése nagy családi körben. Emellett még mindig népszerűek az extrém élmények (pl. ejtőernyőzés, hőlégballonozás, versenyautózás), vagy a személyre szabott ajándékok, (pl. fotókönyvek, versek, személyre szabott művészeti alkotások vagy dalok), amiket az átgondoltság és a befektetett munka tett különlegessé.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...